Posts: 18
Threads: 3
Joined: Jul 2012
Auto: 1.3 spirit automaat 1994
Ahh, oeps verkeerde naam bij het plaatje
yups, die kabel is aan te raden en goed afzekeren natuurlijk.
Waarom zijn er vaak autobranden die beginnen in het vooronder ?
Juist
Posts: 135
Threads: 13
Joined: Nov 2011
Auto: Suzuki Swift gls 1.3
Alles zit er prima in! en werkt goed, ik had gewoon het verkeerde draadje van de radio te pakken wat dus gewoon een afleesfout is vanuit de beschrijving.
Ben ook langs een shop geweest voor een draadzekering, deze zal ik er van de week in de + kabel zetten.
En de dikte, ik studeer elektrotechniek heb als stage besturingskasten ontworpen en dus voor ongeveer 7A is 1.5mm2 genoeg.. Ik heb er zelfs 2 van 1.5 lopen waardoor de diameter nog wat groter word.
Kortom we zullen zien
it's not about how you stand next to your car, but how you drive your car.
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Je hebt een installatie die op 12 - 14V draait en 200 Watt maximaal verbruikt aangesloten op een lijn van ongeveer 7A?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Er jammer dat je niet naar ons advies wil luisteren. Die goede raad is overigens opgebouwd uit ervaringen en leermomenten uit het verleden in plaats van berekeningetjes op papier
Niet komen huilen als je wagen affikt, want dan zal er hier waarschijnlijk alleen maar gelachen worden.
Posts: 224
Threads: 5
Joined: Feb 2011
Auto: Swift 1.6 sedan :)
, +1
No judgement's !
Posts: 824
Threads: 19
Joined: Mar 2012
Auto: 3x MK5 Swift
Zorg dan wel dat we kunnen zeggen,
Gelukkig hebben we de foto's nog!
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Posts: 1.882
Threads: 23
Joined: Dec 2004
Auto: '04 Getz & '05 X-Trail
Ik ben blij dat je nog electrotechniek studeert en niet je studie al hebt afgerond...
Er zijn hier de nodige mensen die redelijk serieus bezig zijn met het inbouwen van audio (incluis mijzelf) en prima doorhebben hoe je dat goed aanpakt.
Doe je zelf een plezier en haal voor een paar tientjes een 10mm2 kabelsetje en legt deze goed aan:
Zekering na max 40cm en vóór het eerste ijzeren paneel waar de voedingskabel doorheen gaat. Massa maximaal een meter lang en op een stuk kaalgeschuurde carrosserie zetten. Signaalkabels niet langs kabelboom door de auto maar er een stukje vanaf (tegen storingen). Alle kabels bij eventuele scherpe randjes beschermen middels een stukje ribbelslang, Stroomaansluitingen op de versterker netjes aftapen met isolatietape of linnentape. Uiteraard ook alle aansluitingen deugdelijk vast maken en kabelogen eventueel solderen.
Succes!
Posts: 316
Threads: 26
Joined: Nov 2010
Auto: Impreza WRX 04/ Swift GTi
05-07-2012, 22:23
(This post was last modified: 06-07-2012, 09:43 by Mafkikker.)
Muahaha je moet mij ook niks vragen betreft electra, [bla bla]
Oh en tip als je de subwoofer gebruikt laat hem eerst even een week indreunen en niet meteen vollop, erg slecht..
Misschien is het slim om jezelf aan je eerste advies houden?
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Juist
bedankt voor deze aanvullende informatie. Ik neem aan dat de TS er ergens wel iets mee kan...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 135
Threads: 13
Joined: Nov 2011
Auto: Suzuki Swift gls 1.3
Ik waardeer jullie adviezen , en neem ze mee.
Bedankt allemaal.
it's not about how you stand next to your car, but how you drive your car.