Radiotje kaput
#1
Beste allemaal Smile

Ik heb al een poos een Lanzar radio in mn kast liggen die ik ooit eens heb geprobeerd te monteren in een auto waarbij er nogal aan de kabels was gekloot.
Het resultaat was een wolkje rook en een niet werkende radio.

Nu heb ik em ffies open gemaak boven en achter, en zag ik een zwarte chip? met daaronder een 25(?)tal pinnetjes die naar de printplaat gaan. daarvan zijn er denk ik een stuk of 3 zwart... met het stukje printplaat eronder ook.

Is dit mn eind-trap ofzo? is dit gewoon te vervangen door iets? zou het zonde vinden om een radio van 200 euro weg te moeten keilen vanwege een dingetje wat nog wel te fixen valt.

Zie hier de feuteuws:

[Image: 2rrqkqq.jpg]

[Image: 2e4m06o.jpg]

[Image: 20zwksx.jpg]

Groetjes,
Rick
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#2
Ik denk/vermoed/verwacht dat dit je eindtrap is inderdaad. Ook gezien het koelelement wat er vaak nog achterop tegenaan zit geschroefd. Misschien kan Nikky hierop het beste antwoord geven. In een oude pioneer versterker heb ik weleens de eindtrappen vervangen en toen was hij weer oke! Dus je mag nog hoop hebben Smile
Reply

#3
Ja, ik hoop het. er zit inderdaad een flink koel-element op aan de achterkant.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#4
Misschien kun je het typenummer wat erop staat eens googlen Smile
Reply

#5
Tis een ouwetje. een Lanzar SD34MUB uit 2009.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#6
Nee ik bedoel het nummer op de eindtrap zelf. Daarvoor moet je wel je radio iets verder ontmantelen denk ik Wink
Reply

#7
Ja, daar ga ik niet aan beginnen Tongue kvind het al een wonder dat ik zo ver kwam zonder iets te beschadigen behalve de garantie seal... Tongue
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#8
Dat nummer ga je toch nodig hebben als je het spul wilt vervangen 37
Reply

#9
Komt dan wel 34
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#10
Dat lijkt inderdaad een eindversterker chip te zijn.
Er wordt nogal eens een TDA-serie gebruikt of eentje met een vergelijkbare pinout.
Je zult alleen op de chip de code moeten zien te vinden om een vervanger te kunnen scoren...
En dan nog eens foutloos insolderen en 3 printbanen repareren. Hopelijk heb je een monolayer print, want multilayer is zo goed als niet te fixen door de hobbyist.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
Hmm, Okee. nou ik denk dat dat het repareren wel waard is. moet ik dan naar zo'n audiozaak? of kan iemand hier dat ook? 34
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#12
Nou, heb de chipcodes gevonden.
Er stond op:

TOSHIBA
TA8264AHQ
BUSMM82
M'SIA

Op dat TA nummer vond ik dit:

http://doc.chipfind.ru/toshiba/ta8264ahq.htm

Is dat dan een eindtrap?
Es Aa Drie Één Nul
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.