Nieuwe uitlaat
#1
In tegenstelling tot vele anderen wil ik gewoon een stille uitlaat en nu kom ik op internet uitlaten tegen van Bosal, UD, USN en Walker.
Is er iemand die weet welke uitlaat het stilst is?
Reply

#2
Wil je sportief? of gewoon een standaard rietje achter hebben?
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#3
Ik wil vooral stil en als er 2 pijpjes uit de bumper steken vind ik dat wel grappig maar dat is absoluut geen must.
Zo stil mogelijk vind ik het belangrijkst.
Reply

#4
Walker maakt volgens mij alleen standaard en weet niet of zij de GTi versie (2 pijpjes) hebben.
Bosal is wel mooi, en niet heel stil vind ik zelf... de rest ken ik niet.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#5
UD is een huismerk van uitlaatdiscounter als ik mij niet vergis. Geen verkeerde uitlaat alleen is het vermoedelijk niet de stilste.
Suzuki Swift 1.3L mk4 GLS (1997) 39
Reply

#6
Is de fabrieksuitlaat niet stil genoeg dan?
De maximale serverbelasting is bereikt. Probeer het later opnieuw.
Reply

#7
(02-05-2012, 12:36)Skooij Wrote: Is de fabrieksuitlaat niet stil genoeg dan?

Ik denk dat de achterste demper compleet doorgeroest is van binnen. Het klinkt als een sport-demper en ik vind dat maar een vervelend geluid op de snelweg.
Daar zal dus een nieuwe op moeten en het liefst een zo stil mogelijke voor zo weinig mogelijk centjes.
Welke demper er nu op zit durf ik niet te zeggen. De Swift is 14 jaar oud met slechts 22K KM (NAP) gekocht. Of er ooit een demper is vervangen weet ik niet.
Reply

#8
Alstie 22km gereden heeft en hij is 14 jaar oud kun je m misschien beter naar de sloop brengen :p
Nee even zonder gein: mijn garage heeft mijn demper ook ooit vervangen voor een fabrieks standaard, kost je wel een lieve duit, je kan beter een demper van een andere Swift op de sloop halen en hem er zelf onder zetten. Volgens mij zijn hier niet zoveel mensen met nog een origineel uitlaatje, maar ik kan wel zeggen dat het niet veel stiller wordt dan het standaardpijpje Smile
De maximale serverbelasting is bereikt. Probeer het later opnieuw.
Reply

#9
@Skooij 22K KM = 22.000 KM

Even onder de Swift gekropen. De demper is aardig roestig en ik vond zelfs nog een sticker. Deze heb ik er af gehaald en daaronder zit keurig metaal kleur van de demper.

[Image: 6j1qhc.jpg]

Zou dit de originele nog zijn?
Reply

#10
Ik vermoed toch sterk dat het 122.000 km is, zeker voor zon oudje, misschien zelfs wel 222.000...
Maargoed, sticker wijst er in ieder geval op dat het een goeie pot is, behalve de roest natuurlijk, gewoon vervangen voor een minder/niet roestende pot! En wat je zelf kan doen niet overlaten aan een garagebedrijf.
De maximale serverbelasting is bereikt. Probeer het later opnieuw.
Reply

#11
De Swift heeft echt 22.000KM gereden.
Eerste stempel (1 jaar oud) was bij 1.064KM en zo gaat dat dan verder. Per jaar vaak nog geen 1.000KM.
Reply

#12
Gekocht van n oud vrouwtje, altijd in de garage gestaan?
Haha de mijne is net 10 jaar oud en er staat al 190.000 op de teller :p
De maximale serverbelasting is bereikt. Probeer het later opnieuw.
Reply

#13
(02-05-2012, 13:59)Skooij Wrote: Gekocht van n oud vrouwtje, altijd in de garage gestaan?
Haha de mijne is net 10 jaar oud en er staat al 190.000 op de teller :p

Anders stop je even met dat gespam links en rechts... aangezien je op het moment ook al weer ver offtopic bent, en als hij dit graag wil geloven wie ben jij dan om te zeggen dat het niet zo is..?

(02-05-2012, 13:33)Michiell Wrote: @Skooij 22K KM = 22.000 KM

Even onder de Swift gekropen. De demper is aardig roestig en ik vond zelfs nog een sticker. Deze heb ik er af gehaald en daaronder zit keurig metaal kleur van de demper.

[Image: 6j1qhc.jpg]

Zou dit de originele nog zijn?

Dit lijkt mij niet de originele omdat ArvinMeritor in Roermond zit en hij daar ook geproduceerd is lijkt het mij dus imitatie.

Overigens zou ik hem gewoon vervangen voor een originele, stiller dan dat word al een hele opgave, of je moet zelf een demper vinden die nog meer dempt en die pas maken.

Zou gewoon de hele uitlaatlijn even grondig nalopen en wat volgens jou verrot is van binnen en dus niet veel meer dempt vervangen.
Gang is alles, remmen is angst.
Reply

#14
Een "gewone" swift uitlaat is zo stil als ie maar kan tot je een gaatje erin krijgt Biggrin maar ik zou niet voor Bosal gaan, ik heb het een en ander over gelezen dat dat ook flink nep is en dat je na 4 of 5 jaar weer een nieuwe mag kopen ;-) just my two cents Smile
Reply

#15
Origineel is nog goedkoper dan een imitatie!
Reply

#16
Het hoort niet helemaal in dit topic thuis, maar ik heb noppenschuim achter het kunstof gedaan (binnenkant kofferbak) wat als afwerking tegen de achterkant van de kofferbak zit. Dit scheelt op de snelweg al heel wat geluid.

@onespeedjimmy en @Lielaleuter
Bedankt voor de tip. Binnenkort maar even langs de Suzuki dealer dan.
Reply

#17
mijn orginele rietje zit nog onder de justy maar soms moet ik gewoon goed luisteren of de wagen nog wel aanstaat... is dat niet stil genoeg dan koop een prius...
Member of KayHardMotorsports.
Japanese: KaiHado MotoSpotsu.


[Image: Rising_Sun_by_cow410872-1.png]
Reply

#18
Ben op zoek naar een Suzuki swift GTI uitlaat hij mag verrot zijn tel 0615068454
Reply

#19
Als je 3 dagen eerder was geweest had hij nog niet op de stort gelegen...
Reply

#20
Ik heb de einddemper nog liggen, origineel
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.