Posts: 7
Threads: 2
Joined: Apr 2012
Auto: Alto mk3
(26-04-2012, 10:14)dipsaus Wrote: Ok thanks voor de tip.
Ik denk dat ik voor deze dan ga:
http://www.100audio.nl/a-23276907/pakket...x3-package
Ziet er goed uit en prijs is niet al te hoog!
Nu nog kijken wanneer ik hem aanschaf, liefst nu!
ik heb in mijn alto die raveland van conrad ook gehad, maar dan met een losse versterker... verder de zelfde speaker en kast. geluid dat eruit kwam was echt top voor die prijs!!!
als je goedkoop wil, zou ik voor die raveland gaan.... ik verwachte een gignatische tegenvaller van dat ding, maar het viel me echt reuze mee!!!
Posts: 99
Threads: 8
Joined: Jan 2012
Auto: Suzuki Swift 1.0
Ja, een flat sub is toch eventjes wat anders dan deze. Maarja, het verschilt echt erg in de audio. En zoals RedAlto zegt, een losse versterker is eigenlijk vrijwel altijd wat beter. Want in ingebouwde versterker zit vaak een safety optie op omdat hij natuurlijk dicht op de sub zit.
| Suzuki Swift MK4 GLS |
Posts: 1.366
Threads: 38
Joined: Feb 2010
Auto: '84 SA310
Ja, en dus?
Es Aa Drie Één Nul
Posts: 7
Threads: 2
Joined: Apr 2012
Auto: Alto mk3
(26-04-2012, 14:46)Viggie Wrote: Ja, een flat sub is toch eventjes wat anders dan deze. Maarja, het verschilt echt erg in de audio. En zoals RedAlto zegt, een losse versterker is eigenlijk vrijwel altijd wat beter. Want in ingebouwde versterker zit vaak een safety optie op omdat hij natuurlijk dicht op de sub zit.
ik heb niet gezegt dat een losse versterker beter is... ik zei dat die raveland meer dan genoeg kwaliteit is voor een goedkope subwoofer.
het is afwegen wat je belangrijker vind:
een losse versterker en sub, heeft als voordeel dat als er iets kapot gaat, dat het makkelijk kan worden vervangen.
een ingebouwde versterker heeft ook een voordeel, als je het standaard zo koopt in de winkel, wordt het volledig doorgetest... dus je hebt wel 100% de zekerheid, dat datgene wat je koopt, in ieder geval bij elkaar past. je hoeft dus niet bang te zijn dat de versterker te licht is of iets dergelijks.
weer een lekker lang verhaal....
Posts: 99
Threads: 8
Joined: Jan 2012
Auto: Suzuki Swift 1.0
Conclusie; DREUNEN MET JE WAGEN
| Suzuki Swift MK4 GLS |
Posts: 135
Threads: 13
Joined: Nov 2011
Auto: Suzuki Swift gls 1.3
Die Raveland Flatsub ziet er ook wel interesant uit.
En dan met name omdat die onder de stoel kan!
Waarom vind ik dat belangrijk, nou ik doe aan honkbal.
Hiervoor heb ik een grote tas, en als er een subwoofer in ligt is het niet meer mogelijk mijn tas erbij te doen.
Nou wilde ik anders eventueel een systeem maken dat de subwoofer makelijk los te kopelen is doormiddel van stekkertjes! zodat wanneer ik de kofferbak nodig heb ik hem nuttig kan gebruiken.
Posts: 135
Threads: 13
Joined: Nov 2011
Auto: Suzuki Swift gls 1.3
30-05-2012, 07:49
(This post was last modified: 30-05-2012, 12:53 by dipsaus.)
Ik heb nog een vraag over het verschil tussen deze subwoofers.
De subwoofer van conrad heeft 2 gaten, neem aan voor de trillingen,lucht die er vrij komt?
De subwoofer van 100audio.nl heeft dat niet?
Hebben die 2 gaten nog voordelen voor de kwaliteit van het geluid.
En dan heb ik niet naar vermogen gekeken:
Conrad:800W
100audio:1000W
Zie link:[/align]
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/37396...ef=detview
http://www.100audio.nl/a-23276907/pakket...x3-package
it's not about how you stand next to your car, but how you drive your car.
Posts: 194
Threads: 3
Joined: Jun 2009
Auto: Swift GTTI
Je bedoelt de poorten in de kist.
Je moet geen free air woofer in een enclosured kist zetten dat werkt niet zo best.
Met een gepoorte kist is het bereik gemiddeld 3 db meer dan met een gesloten kist. Die gaat dus veel harder ( mits de kist goed is) .
Maar geen van beide is eigenlijk beter het ligt er gewoon heel erg aan wat je zelf mooi vindt. Maar ik zou als ik jou was beginnen met een gesloten kist want je hebt bij elkaar al best wat vermogen met de spullen die je hier boven beschrijft. En ik denk dat je daar al wel tevreden mee bent.
Voor meer info raad ik je aan hier is te kijken:
http://www.12vhifi.nl/
Gang is alles, remmen is angst.
Posts: 135
Threads: 13
Joined: Nov 2011
Auto: Suzuki Swift gls 1.3
it's not about how you stand next to your car, but how you drive your car.
Posts: 316
Threads: 26
Joined: Nov 2010
Auto: Impreza WRX 04/ Swift GTi
Ik ken het merk niet zo. Dus ook geen ervaring mee.. hier alleen ervaring met JBL, in mijn auto en die van mijn vriend... en nog nooit ellende mee gehad..
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Posts: 139
Threads: 3
Joined: Apr 2012
Auto: De bus.
Als je niet de neiging hebt om je muziek op ik-wil-graag-doof-worden volume te zetten kun je daar prima mee uit de voeten! Verwacht voor 130 euro natuurlijk geen 2940 decibel, maar het is meer dan voldoende om de bas in je muziek in ieder geval hoorbaar te maken, en dan nog wat meer
En voor die prijs kun je het toch niet laten om iets in te bouwen in je auto, zeg nou zelf! Als je later evt. toch nog voor een high-end systeem wil gaan kun je gerust rekenen op een eurotje of 500+ voor een complete audio-overhaul zegmaar, met zo'n setje zit je gebakken voor de beginner!
De maximale serverbelasting is bereikt. Probeer het later opnieuw.