Verschil in de subwoofer PG2
#1
hallo allemaal.

Ook ik rij in een suzuki, om precies te zijn een suzuki swift gls 97.

Nou heb ik er al een tijdje geleden speakers in me auto gezet.
Deze werken allemaal perfect, alleen mis ik de bass.
En daarvoor moet je natuurlijk een subwoofer hebben.

Nu heb ik daar een probleem mee, want dan heb ik subwoofer en versterker nodig.
Nou heb ik ook een subwoofer van een dvd speler home cinema set 5.1.

Zou het mogelijk zijn deze erin de zetten, zodat ik wat kosten kan besparen.
Heb momenteel geen baan meer, en ben student.. voor jullie je afvragen waarom ik wil besparen.

Graag hoor ik tips/trics van jullie..


Groeten patrick
Reply

#2
jah hoor, moet gewoon kunnen, alleen zorgen dat je versterker een beetje bijpassend is.

wat een sub betreft, een sub is een sub. er zijn eiglijk maar 2 belangrijke dingen waar je op moet letten. vermogen en impedantie. je versterker moet sterk genoeg zijn. de impedantie, daar moet je ook even naar kijken, als je versterker gemaakt is voor 8 ohm, en je zet en een 2 ohm speaker op, blaas je de boel lekker op... 2 ohm is namelijk zo goed als kortsluiting voor die 8 ohm versterker.
de combinatie 4 ohm versterker, met 2 ohm speaker, is wel wel mogelijk.

hopelijk weet je hier iets meer mee Wink 42
Reply

#3
het kan wel, alleen waarom zou je het proberen ?
het is ook alleen mogelijk als je een actieve subwoofer hebt, een sub met een ingebouwde versterker.
mocht dit niet het geval zijn moet je radio al het vermogen leveren om de sub aan te sturen, alleen de meeste radio's kunnen dit niet.

waarom niet gewoon even een tijdje rijden met de speakers die je hebt, en als je weer wat geld bij elkaar hebt, gewoon een actief subje kopen voor in de auto ? kost ook echt geen bergen met geld, en alles is compatible.

maar het kan wel, alleen is het omslachtiger en brengt het wat risico's met zich mee.
スズキ カルタス GT-i
[Image: IMG_20141123_204247.jpg]
Reply

#4
thanks voor jullie reactie!

En dacht inderdaad al dat ziets kon, wat sub is een sub.. maar had dus in me hoofd iets over actief en passief?? of lul ik nu bullshit..

Als ik dus inderdaad een tijdje ga wachten tot ik baan heb en geld, wel spul raden jullie mij aan??
Reply

#5
Ik raad je aan gewoon een subwoofer voor auto's te kopen. die kosten op marktplaats ook bijna niks. weet je zeker dat get goed zit.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#6
Ik zou voor een nieuwe gaan. Bij een 2e handse weet je niet wat erop gezeten heeft en hoeveel uur hij al gedraaid heeft. Ik heb nu een 1000watt woofer en 1000 watt versterker de woofer was 50 euro en de versterker 125. Dus dan heb je voor 175 een nieuw setje al.

Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#7
En dan nog kabels zit je alweer aan 200 euro en dat wil hij niet besteden. In principe zou je eens kunnen kijken naar wat voor omvormer er in de subwoofer van het 5.1 setje zit. Als daar 12v wisselspanning uitkomt, dan wordt deze op de printplaat die waarschijnlijk aanwezig is in de subwoofer omgezet naar gelijkspanning. Daarop kun je de 12v van je auto aansluiten. Zo heb ik een maandje terug nog een "subwoofertje" van een pc 2.1 setje ingebouwd in het swiftje van mijn vriendin dr ouders.
Reply

#8
zou moeten kunnen, maar of die genoeg bas geeft is de vraag. Impedantie zal waarschijnlijk 8 ohm zijn.
Nieuw of gebruikt? Wat wil je. Ik heb mijn sub nu 2de hands gekocht (rond de 700 nieuw, 2de hands voor 250). Goedkoop subje zou ik voor nieuw gaan, gezien er vaak minder voorzichtig mee om gegaan wordt omdat zetoch goedkoop zijn.
Ik heb eventueel nog een 12" mtx thunder 4500 liggen zonder kist. Altijd netjes mee omgegaan en een erg mooie klank.
(23-04-2012, 22:13)ImprezaGirl Wrote: Ik zou voor een nieuwe gaan. Bij een 2e handse weet je niet wat erop gezeten heeft en hoeveel uur hij al gedraaid heeft. Ik heb nu een 1000watt woofer en 1000 watt versterker de woofer was 50 euro en de versterker 125. Dus dan heb je voor 175 een nieuw setje al.

en wat heb je dan? Prijs alleen zegt niet zo veel.

Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#9
Ja, het blijft toch moeilijk hoor, als je geen geld hebt koop dan niks...
Een tweedehands JBL woofertje ofzo heb je al voor 50 euro. een versterkertje ook zoiets. meestal krijg/zitten er dan al kabels bij. Ik heb ook niet alles in 1 keer kunnen kopen. maarja zonder geld gaat dat ook nietWink
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#10
Tegenwoordig heb je voor een redelijke prijs een mooi setje betreft prijs/geluid. Het is niet het allerbeste wat er is, maar je hebt een leuk geluid! Zeker als je nog weinig geld hebt, zou ik niet gelijk alles pompen in audio, maar ook wat achter de hand houden voor als iets kapot gaat. Als ik zo hoor ben je niet echt bepaald ervaren in het tunen. koop gewoon een setje of win advies in bij mooie audio zaken. Ook op marktplaats staan mooie setten.
[Image: qs76gp.jpg]

| Suzuki Swift MK4 GLS |
Reply

#11
Heeft mightycarmods ook wel een oplossing voor, check het stukje met de woofer maar!


Voor als je echt niks uit wilt geven.
Wil je toch wat meer zou ik net als anderen boven mij zeggen op marktplaats kijken.
Gang is alles, remmen is angst.
Reply

#12
hahahaha wat een filmpje!
[Image: qs76gp.jpg]

| Suzuki Swift MK4 GLS |
Reply

#13
(23-04-2012, 22:35)robin_swiftsensation Wrote: En dan nog kabels zit je alweer aan 200 euro en dat wil hij niet besteden. In principe zou je eens kunnen kijken naar wat voor omvormer er in de subwoofer van het 5.1 setje zit. Als daar 12v wisselspanning uitkomt, dan wordt deze op de printplaat die waarschijnlijk aanwezig is in de subwoofer omgezet naar gelijkspanning. Daarop kun je de 12v van je auto aansluiten. Zo heb ik een maandje terug nog een "subwoofertje" van een pc 2.1 setje ingebouwd in het swiftje van mijn vriendin dr ouders.

Neen, 12V ~ geeft gelijkgericht geen 12V = als je afvlakt met een grote elco. Dan zit je eerder op de 15V omdat de elco de topwaarde van de wisselspanning over zich heen krijgt.
Die PC set werkt wel op 12V in de auto omdat die ontworpen is voor 12V = en de voeding dus een andere architectuur heeft dan de voeding van een 12V ~ set.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#14
Ik ben het eens met je verhaal Nikky, maar het werkt Smile Ook al krijgt die "versterker" van het pc woofertje nu hoogstwaarschijnlijk een fractie lagere spanning dan hij eigenlijk nodig heeft. Ach...als ze maar "bass" hebben bij mijn schoonouders. Ik heb ze ook verteld dat het niet de netste en handigste oplossing is maar het mocht niks noppes nada kosten. Dus tsja...
Reply

#15
(23-04-2012, 22:49)engeltje Wrote:
(23-04-2012, 22:13)ImprezaGirl Wrote: Ik zou voor een nieuwe gaan. Bij een 2e handse weet je niet wat erop gezeten heeft en hoeveel uur hij al gedraaid heeft. Ik heb nu een 1000watt woofer en 1000 watt versterker de woofer was 50 euro en de versterker 125. Dus dan heb je voor 175 een nieuw setje al.

en wat heb je dan? Prijs alleen zegt niet zo veel.

JBL (oude type) . Kist heb ik wel los gekregen van mijn oom, die is er dus niet bij gerekend.

Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#16
Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik toch aan moet geloven een nieuwe te kopen.
Bij Conrad kwam ik deze tegen.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/37244...ef=detview
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/37396...ef=detview

Met een ingebouwede versterker!
Prijs/kwaliteit??

Ik heb trouwens ook een vraag over wat anders?
Op dit forum kom ik wel eens mk1, mk2, mk3 & mk4?
Is dit weer een type swift, sorry als ik vervelende vragen stel.
Heb me nog niet zo verdiept in de swift, en de tuning er om heen.
De swift is ook pas een half jaar in bezit..

Groeten,
patrick
Reply

#17
MK is afkorting van Mark, sommigen zeggen zelfs Make Tongue Maar MK# is een aanduiding voor welk model is het. MK1 de oudste die vierkante, mkII de eerste redelijk ronde.. MK3, 4 en 5 zijn BIJNA hetzelfde Tongue tsja mijn mening. en MK6 en 7 zijn de nieuwe. Is ook ergens een topic van hoor Wink
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#18
Ik zou zowiezo voor de 2e gaan man. Heb slechte verhalen gehoord over ingebouwde versterkers! Tegenwoordig heb je genoeg leuke setjes Subwoofer+versterker los voor een niet al te gruwlijke prijs.
[Image: qs76gp.jpg]

| Suzuki Swift MK4 GLS |
Reply

#19
(26-04-2012, 09:36)Viggie Wrote: Heb slechte verhalen gehoord over ingebouwde versterkers!

Bij deze een goede, heb een Raveland Flatsub met ingebouwde versterker in mijn ouders hun Smart Fortwo onder de stoel gebouwd, en die draait prima! mooie zuivere bass, geen rotzooi.

34
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#20
Ok thanks voor de tip.

Ik denk dat ik voor deze dan ga:
http://www.100audio.nl/a-23276907/pakket...x3-package

Ziet er goed uit en prijs is niet al te hoog!
Nu nog kijken wanneer ik hem aanschaf, liefst nu!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.