Swift 1998 - Stiller maken, minder rijgeluiden/windgeluiden
#1
Na ruim 10 jaar nieuwe auto's gereden te hebben uit een hogere prijsklasse nu wegens omstandigheden de komende tijd in een Swift uit 1998 rondrijden.
Wat mij opvalt is dat er in vergelijk tot mijn laatste auto uit 2010 enorm veel rijgeluiden zijn en op de snelweg ook veel windgeluiden.

Nu weet ik dat een Swift uit 1998 een licht autootje is en dat er dus ook maar weinig isolatie gebruikt zal zijn door Suzuki, maar heeft er iemand toevallig al eens zijn Swift geïsoleerd zodat het allemaal wat stiller is in de auto?

Zo ja, ik ben erg benieuwd wat er dan precies gedaan is om de auto stiller te krijgen.
Reply

#2
Ja dat is gedaan. Ik weet dat de alto van VR compleet vol geplakt zit met bitumen en isolatie. En ja het werkt.

Ik had dit onder de hoedenplank zitten:
[Image: Foto-GCNQRNM3.jpg]

Dat spul werkt erg goed voor bandengeluid in de achterbak te houden. Is gewoon te kopen bij de bouwmarkt. Mijn advies is het ook tegen de achterbank te plakken. Dit voor een betere isolatie van de achterbank. Uitlaat en Bandengeluid van achter ben je dan kwijt.

Ook heb ik het wel eens als vervanging van de motorkap demping gezien. Dat moet ook redelijk goed werken.


Ook werken deze dingen erg goed voor windgeluid op de snelweg.
[Image: ClimAir-Sport-Swift-2.jpg]

Hier heb je vast ook wel wat aan

Hou ons op de hoogte! Ondanks dat ik het omgekeerde doe door alles eruit te slopen ben ik erg benieuwd naar jou bevindingen!
Reply

#3
Dank je voor je snelle reactie.
Goed om te lezen dat er succesvol gerealiseerde projecten zijn.

Had je dit spul tegen je hoedenplank? http://www.noisecontrol.nl/resizer/resiz..._nop01.JPG
Reply

#4
Klopt, had de vorige eigenaar gedaan. Gewoon gekocht bij de praxis ofzo 39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.