Swift 1.6 Sport 2012 + Hyundai Getz 1.3 2004
#41
Dat was toen de motor heet was, normaal staat ie tegen de full aan.

Wanneer de motor heet is, heeft ie dat pijl wat daar staat.

Maar zou t kunnen door dat ik te veel koelvloeistof heb dat ie t loost ofzo? dat t er uit schiet.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#42
Dat zou kunnen, waar is het onder de motorkap allemaal nat? Zit het ook tegen de onderkant van je motorkap aan?
Het lijkt op die foto namelijk nat rondom je radiatordop. Met name die slang erachter. Het zou ook kunnen dat je dop lek is en hij het daar uit blaast.
Als het echt een lek is, zou je (ook bij koude motor) het ergens moeten zien druppelen onder de auto. Als het alleen lekt bij een warme motor, lijkt het mij koelvloeistof wat hij er ergens uitdrukt.
Reply

#43

Verder heb ik 't idee dat een aantal zaakjes wel wat klammig zijn zoals me motorblok, heb het idee dat die een beetje zweet aan de zijkant rechts. Is allemaal niet zo dramatisch volgens mij toch bij een auto van 10,5 jaar oud?

Onder de motorkap druppelt er niks, tenminste niet van wat ik kan zien, ook is me kap niet nat aan de onderkant. Ik heb juist het idee dat ie alleen lekt bij een koude motor, en bij een hete motor hij niet lekt.


Er ligt nu een stuk karton onder, Waar nog steeds niks op gedruppeld heeft. Staat nu toch al zon 1,5 uur stil.

Mag ik vragen waar die zwarte dop (met rood-witte sticker) op de radiator voor dient?
En klopt het ook dat 1 slang uit dat koelvloeistof reservoirtje nergens naar toe loopt? Die loopt gewoon naar beneden en is open.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#44
Zilveren dop met rood-witte sticker bedoel je? Dat is de vuldop van je radiator. Bij een koude motor kan je die eraf draaien en dan zie je je echte koelvloeistofpeil en kan je het bijvullen indien nodig. Er staat hier op meerdere plekken op het forum hoe je dat het beste kan doen incl. ontluchten etc.

edit: ik zou ermee langs een garage gaan en vragen wat zij denken wat er aan de hand is. Niet gelijk laten fixen en geld ertegenaan gooien. Gewoon dat ze vrijblijvend even voor je kijken. Daarna hun verhaal hier op het forum even terugkoppelen. Dan kunnen wij inschatten of je het zelf kan maken, iemand anders of wat een garage er voor zou kunnen gaan rekenen.
Reply

#45
Dat bedoel ik haha!

Naja lijkt me dat ik genoeg koelvloeistof heb, dus zie me nu niet genoodzaakt om die open te draaien!

Het is ook zon groot oppervlak waar het heeft gelekt vannacht dat er geen pijl op te trekken is...
_________________________________________________________________________________


witte handdoek met stenen ligt eronder :-)
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#46
Ik heb een witte handdoek eronder gelegd, heeft er 3 uur gelegen.
Geen sporen op te vinden, we vermoeden dat de 1ste lekkage regen was wat van mijn bumper is afgedruppeld en wat een heel spoor met zich mee heeft getrokken.

De vlek die ik vanmorgen aantrof is vermoedelijk van een Oude Slee uit de straat. Ik wacht het nog af komende dagen maar vermoed dat het dus bezorgheid is voor niks.

Voorlopig nog geen kosten qua reperatie dus.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#47
Als je een lekkage hebt in je koelsysteem kan het zijn dat hij alleen lekt bij warme motor...
Dan is alles wat uitgezet en staat er druk op het systeem..
Het hoeft niet, maar kan wel..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#48
Ik had gister me motor warm gereden even op een parkeerplek stil gezet met motor draaiende, en zag niks lekken na 10 min. Ook nu een nacht later ligt er niks onder.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#49
Misschien had je dan gewoon te veel? ...
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#50
(06-04-2012, 12:25)RickSwift Wrote: Misschien had je dan gewoon te veel? ...

Wie zal het weten! Maar dan is het er nu in ieder geval uit haha.

Nu nog eens weten waaar dat trillende geluid vandaan komt bij een zwaar beladen auto.


En nog even een vraagje waar dient dat stukje plastic in de deuren voor, wat zeg maar tegen het dashboard aangaat als je je deur dicht doet.
Het is namelijk bij de bestuurderskant afgebroken.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#51
Waar aan de andere kant je spiegel zit? of wat bedoel je precies? foto? Smile
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#52
Het zit hier:
[Image: img2100gx.jpg]

Zo ziet het er links uit ( afgebroken stukje heb ik nog) :
[Image: img2101y.jpg]

Zo ziet het er rechts uit zoals het hoort:
[Image: img2102o.jpg]

Gebeurde toen ik opzoek was naar welk deel van me interieur nou mee trilde als ik de muziek wat harder zet, want dat irriteert me echt mateloos weet niet of mensen dat probleem kennen en er een oplossing voor hebben. Links van me dashboard gaat er een stuk plastic lekker mee dansen..
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#53
Volgens mij is dat een afdekkapje voor een schroefje, maar die zul je alleen zien als je dat zwarte plasticje erboven eraf trekt, die zit met een paar klikkertjes erop geklikt.
Ff langs de sloop en een nieuwe halen en je bent klaarWink
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#54
Ja klopt 1 zon klik dingetje is afgebroken tenminste die zit er nog met 0.1 mm plastic aan vast. Maar moet ik maar van de sloop halen dan ja. Zal ik vast wel gratis mee mogen nemen 34

Enig idee welk stuk plastic speling zou kunnen hebben bij harde muziek? Is 't een bekend fenomeen of zit er een schroefje niet goed vast ofzo.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#55
Het is al eens besproken, iemand had ook een flinke install en heeft toen ALLE plastic delen eraf gehaald en het zooitje even beter geisoleerd met dat noppen-spul.
Tsja, een swift is echt een trilbak, ik hb het zelf ook maar ik rij al een poosje swift dus erger me er niet meer aan Wink
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#56
Oke gewoon mee leren leven dus, ja ik heb gewoon standaard audio erin zitten.

Maar ik denk als ik me audio wil verbeteren en ik zit met die tril, vind ik 'n beetje zonde daar ga ik me namelijk mateloos aan irriteren, maar gewoon wennen dus.
Thanks!

Binnekort effe naar de sloop voor dat afdek plasticje en even kijken of ze ook nog die ophang touwen hebben voor me hoedenplank.

Daarnaast ga ik volgende maand andere wieldoppen aanschaffen!
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#57
Even een update'tje met wat foto's van hoe me swift er nu bij staat.
Heb er snel effe een doek over heen gehaald voor de foto's :-D
 
[Image: img2107b.jpg]
 
[Image: img2106v.jpg]
 
[Image: img2105dr.jpg]
 
[Image: img2104y.jpg]
 
Ook maar wat foto's van de huidige staat van me interieur!
 
[Image: img2108gi.jpg]
 
[Image: img2109x.jpg]



Watvoor wieldoppen zou mooi staan, heb al gekeken naar de staat van me velgen erachter ze zijn echt nog mooi zilver.
Zou zwart metallic mooi staan? Of zwart matte? of gewoon zilver?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#58
Ik zou voor mooie velgen gaan, die heb je al vanaf een paar honderd en staat stukken beter! Zilvere auto's vind ik gewoon metalen kleur en zwart mooi staan.
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#59
Volgende keer even iets kleinere foto's uploaden, het topic wordt hier erg traag van! Idea
Reply

#60
Die touwtjes voor je hoedenplank verkoopt Berry (ber_i) geloof ik nog nieuw, moet je even in z'n verkooptopic kijkenWink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.