Swift 1.6 Sport 2012 + Hyundai Getz 1.3 2004
Nette wagen!
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

Veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe Swift !
Reply

heeeeel mooi ding!!!!!! Smile
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

Tja.. Tis weinig klussen met zo'n moderne bak. Wel vandaag even wat beter bekeken technisch.
Wat de verkoper beloofde, is ook netjes uitgevoerd. Echter zat de buis van de inlaat er maar half op.. Dus trok behoorlijk wat warme lucht. Even gefixed, ontbreekt alleen wel een slangenklemmetje (binnenkort maar even fixen).

Verder ga ik binnenkort een Sprintbooster V3 bestellen, schijnt hoop te doen op de Swift Sport. Ervaringen zal ik hier dan ook delen.
Plannen voor de auto worden:

- Sprintbooster v3
- Velgen zilver maken
- Android radio met scherm
- Andere speakers
- Heel misschien andere uitlaat (tussendemper/einddemper)

en dan ooit misschien is kijken of ik hem kan chippen tot de 150pk +


Wat betreft de MK5.3 die staat meer stil als dat ie rijdt. Maar ga binnenkort de speakers uit de hoedenplank halen, en netjes achter de zijpanelen wegwerken. Dan wordt die ook wat bruikbaarder qua spullen inladen voor mijn vriendin.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Vorige week bij de Suzuki dealer geweest voor de terugroepactie van de stoelverwarming. Dat was bij mijn duitse import swift nog niet gebeurd.

En is maar goed dat ik geweest ben. Foto's zeggen meer dan woorden:

[Image: 2wd3sxc.jpg]
[Image: sb342r.jpg]
[Image: 2v2td94.jpg]
[Image: 2nujg41.jpg]

En wat ik zelf al dacht gezien de naad in de stoel zijn zelfs de stoelhoezen beschadigd/gesmolten. Daarom gaat Suzuki onder garantie ook nieuwe stoelhoezen monteren. (geluk bij een ongeluk want ik had een vlekje in mijn bekleding)
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Top service! Zo hoort het! Hier kan VAG nog wat van leren.
Reply

Nou... de Mk5 is de deur uit.. Niet naar een echte Swift liefhebber, maar kon er een acceptabel bedrag voor krijgen. En we wilde graag wat anders kopen voor de vrouw des huizes. En gelijk wat praktisch voor naast de niet praktische en toch vrij krappe 3 deurs swift sport.

En dat anders staat al voor de deur. Het is een Hyundai Getz 1.3met 5 deuren uit 2004 geworden. Met alles erop en eraan.
Moet alleen een klein probleempje fixen met de deurvergrendeling, 1 deur gaat niet op slot en open, zowel met AB als sleutel niet. Gelukkig zijn deze type auto's ook allemaal nog wel goed zelf te doen. Daarnaast is de aircopomp defect. Weet niet zeker of ik dat ga fixen, aangezien mijn vriendin toch hekel heeft aan airco.

Hier wat foto's:

[Image: 2q3tdmt.jpg]
[Image: jiko0n.jpg]
[Image: 15wo67s.jpg]
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Als de airco eenmaal stuk is kun je m het beste eruit slopen, voordat je er financieel op leeg loopt.
Reply

Niets mis met arko. Leuk autootje
39



Reply

Weet je zeker dat het de aircopomp is? Mijn ma heeft de i20 (opvolger van de getz) en die had ook al heel snel een airco die niet meer werkte. Volgende de hyundai dealer een reparatie van honderden euro's, maar nadat wij gekeken hebben bleek het een o-ring te zijn.
Zijn verder prima auto's! Starten, lopen, gaan.
Reply

Ja, ga zelf eerst nog wel eens kijken. Jan 2017 werkte de airco volgens facturen nog prima, dus ga even kijken of we er geld in gaan stoppen. Opendakkie is ook heerlijk namelijk.

Ga me nu eerst bezig houden met CV.
Linkerachterdeur wilt niet opslot of ontgrendelen. Met AB of met sleutel. Van binnenuit met de schakelaar werkt het wel.
Dus denk een kapot motortje in de linkerachterdeur.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Motortje kapot ja. 12v erop en hij doet niks. Andere motortjes gaan netjes op slot en open met 12v erop zetten.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

(17-05-2018, 17:16)Jordi Wrote: Motortje kapot ja. 12v erop en hij doet niks. Andere motortjes gaan netjes op slot en open met 12v erop zetten.

Easy fix, die motortjes zijn overal verkrijgbaar.
Reply

ben benieuwt of we de 1.3 nog ergens op een forum gaan zien Tongue en als je een andere uitlaat wil voor de sport wat ik dus net pas lees raad ik je deze aan

https://www.fsw-tuning.com/index.php?cat...l&id=12500 (ik heb hem bij nm-parts gekocht daar was die 550 inc montage)

en dan combinatie met
http://www.ctc-performance.co.uk/store/c...2012-zc32/
cai

en een re chip zou je rond de 150-155 uit moeten kunnen komen,

ik had er toen een zonder hitte schilt een van concept s op de dyno had ik 129pk nadat ik de originele filter terug dee pakte ik 135,6 pk op de wielen een goede inlaat is dus het halve werk

sprint booster v3 uit of race 9 scheelt 0-100 zoon 1.3sec volgens de obd2 lezer wat ik zag op de ipad

binnen kort gaan we naar br-preformance met een groep nu circa 5 wagens als je interesse heb kun je me een pb sturen hoe meer wagens we hebben hoe goedkoper het word
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

(18-05-2018, 09:16)Pauluzz Wrote:
(17-05-2018, 17:16)Jordi Wrote: Motortje kapot ja. 12v erop en hij doet niks. Andere motortjes gaan netjes op slot en open met 12v erop zetten.

Easy fix, die motortjes zijn overal verkrijgbaar.

Jep, vandaag op de sloop gescoord en alles werkt weer!
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

(18-05-2018, 09:16)Pauluzz Wrote:
(17-05-2018, 17:16)Jordi Wrote: Motortje kapot ja. 12v erop en hij doet niks. Andere motortjes gaan netjes op slot en open met 12v erop zetten.

Easy fix, die motortjes zijn overal verkrijgbaar.

Jep, vandaag op de sloop gescoord en alles werkt weer!

Wat betreft airco, is echt de pomp. Vast gelopen, riem is er ook af.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Een kleine Getz update:

Inmiddels de stalen velgen vervangen voor een leuk 14 inch ronal setje met nieuwe banden.
Smoelt een stuk beter! Verder heb ik remvloeistof ververst, en ben ik er achter dat ik de schijven en blokken ook nog even moet vervangen.

Voor:
[Image: 2chtf21.jpg]

Na:
[Image: 2ain280.jpg]
[Image: 1z16vx5.jpg]
[Image: 2mdglu1.jpg]
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

ziet der weer fris uit!
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

Zeker betere sloffen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.