Xenon Lenzen Ignis Sport
#1
Beste Suzuki rijders,

Omdat het voor de suzuki ignis sport niet mogelijk is om koplampen met lenzen te kopen heb ik besloten om deze zelf in te gaan bouwen.

Je behoud je eigen koplamp en daar bouw je de lenzen in. Hiervoor moet je de lamp gaan scheiden (het glas/plastic van de behuizing halen) dit alles doe je met warmte.

Koplampen demonteren en bakken in de oven, de kit die de lamp aan elkaar houd word dan vloeibaar en zo kan je ze schijden. Vervolgens bouw je de lenzen in de koplamp en bak je de koplampen weer opnieuw om ze weer aan elkaar te lijmen.
Koplampen weer in bouwen en je hebt mooi xenon licht!!

Lens in koplamp.
[Image: img0311sk.jpg]

Koplampen weer inbouwen.
[Image: img0316ab.jpg]


Meerdere foto's komen zsm.
Reply

#2
die heb ik ook in mijn motorkoplamp.
Reply

#3
Mooi werk, maar waar heb je die lenzen vandaan?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
(22-02-2012, 09:42)The Force Wrote: Mooi werk, maar waar heb je die lenzen vandaan?

De site durf ik niet meer met zekerheid te zeggen maar je kan ze gewoon bestellen. Ik heb ze uit Almelo vandaan. Ik ga wel even voor je zoeken
Reply

#5
ben ik blind of?
ik.zie geen verschil.xd
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

#6
Dan moet je beter kijken... Wink
Reply

#7
duck heeft gelijk, komt omdat er geen orginele koplamp op de foto staatWink
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#8
Een originele koplamp
[Image: suzukiignisheadlamp.jpg]

Mijn koplamp met de lenzen
[Image: img0311gf.jpg]

Reply

#9
netjes gedaan man! maar het schijden en lijmen van die koplampen lijkt me best tricky! ten eerste omdat het f*cking heet is wanneer het uit de oven komt:p en ten tweede het dichtlijmen, aangezien je niet wilt dat er weer vocht in komt...

had je ook nieuwe kit/lijm tot je beschikking dan?
[Image: avatarpup.jpg]
Reply

#10
(06-03-2012, 08:50)Insane J Wrote: netjes gedaan man! maar het schijden en lijmen van die koplampen lijkt me best tricky! ten eerste omdat het f*cking heet is wanneer het uit de oven komt:p en ten tweede het dichtlijmen, aangezien je niet wilt dat er weer vocht in komt...

had je ook nieuwe kit/lijm tot je beschikking dan?

Nee dat niet ik heb het geheel na het inbouwen weer in de oven gedaan en dan smelt de kit weer tot een mooie dichte seal. Ik heb niks geen last van vocht in de lamp. (regen, wasstraat bestendig haha)
Reply

#11
Oud topic maar ben bezig geweest krijg de lampen er niet uit.

Moet de voorbumper er soms af ?

Wie kan mij dit vertellen...

Mvg

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#12
Niemand enig idee ?

Of is er ergens een wphandboek te downloaden ?

Ik had 2 boutjes m6 los en dan.zit die voorderest geklikt geloof ik maar kreeg m gewoon niet door het gat omdat de achterkant dikker is als de voorkant van het glas.

Heb tomas ook een mail gestuurd, wie weet.

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply

#13
Ik weet het niet zeker maar ik denk inderdaad dat je bumper eraf moet en dan zitten daar onder ook nog een aantal boutjes, is bij mn baleno ook zo maargoed een ignis is ofcourse anders dus weet het niet zeker Wink
Reply

#14
Ik denk het ook suzisan.....helaas word het wat meer werk...

[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.