Auto trilt bij koude start.
#1
Hallo.

Ik heb een probleem met de Swiftie.
Af en toe als ik de auto koud start trilt de hele auto.
Op de druk meter die ik heb ingebouwd kan ik niks aparts zien de blijft gewoon tussen de 4 a 5 bar.
ook de toerenteller blijft op 1000 toeren staan, verder is het na 2 a 3 min afgelopen en kan ik normaal weg rijden.

Nu kan ik een gok wagen en zeggen dat het de ontsteking is.
Maar ik heb eigenlijk totaal geen idee.

Iemand enige ideePuzzled
2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#2
Zou heel goed kunnen dat je auto dan op 3 cilinders loopt door slechte ontsteking inderdaad...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#3
Bougies heb ik al een keer vervangen

Hoe zit het met de kabels die naar de bougies lopen?
Moet je die ook regelmatig vervangen of blijven die altijd goed?
2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#4
Ik heb mijn kabels ook vervangen. Rijd een stuk lekkerder nu, koste iets van 50 euro voor dezelfde. Je hebt ook nog speciale, maar die zijn duurder.

Proberen waard lijkt me!

Reply

#5
Misschien is het vergezocht, maar tempsensor wel in orde?
De Suzuki Swift heeft plaats gemaakt voor een Opel Corsa.
Reply

#6
Temperatuur gaat gewoon normaal omhoog.

2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#7
Vocht in verdelerkapje?
Reply

#8
Kun je deksel er zo van af halen of?
Na wat meer zoeken krijg ik wel steeds meer het gevoel dat het vocht heeft te maken.
Vanmorgen starte de auto zonder problemen en kon ik gewoon weg rijden.

Nu ben ik even aan het kijken voor wat vervangen moet worden.
Maar ik heb geen idee als de volgende onderdelen kloppen.

Stroomverdelerrotor
http://www.mister-auto.nl/fl/stroomverde...ypeNr=4453
Stroomverdelerkap
http://www.mister-auto.nl/fl/stroomverde...ypeNr=4453
Bougiekabelset
http://www.mister-auto.nl/fl/bougiekabel...ypeNr=4453
Bougies
http://www.mister-auto.nl/fl/bougie/ngk-...ypeNr=4453
2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#9
^ vervelende signature ^
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#10
Voor zover ik weet (en ik ben geen autotechnicus o.i.d.) zou het aan het volgende kunnen liggen:

- Te rijk mengsel (teveel benzine wordt ingespoten vanwege een fout met de tempsensor)
- Bougies oud en/of vochtig
- Vocht (en/of defect) in een bougiekabel
- Vocht (en/of defect) in de verdelerkap

Heb een soortgelijk probleem gehad en dacht aan één van de bovenstaande oorzaken Wink Voordat ik dat heb geprobeerd heb ik een nieuwe accu aangeschaft en nu lijkt het probleem verholpen. Verwacht echter niet dat dit ook bij jou het probleem is.
De Suzuki Swift heeft plaats gemaakt voor een Opel Corsa.
Reply

#11
Verdelerkap kun je er zo afhalen, wel op dezelfde manier terugdoen want anders klopt de volgorde van de bougiekabels (en dus ook je ontsteking) niet meer.


Weet niet hoelang geleden het vervangen is dat bijvoorbeeld de bougies vervangen zijn? Maar bougies (die ik overigens gewoon lekker bij de dealer zou halen, elektrode afstand is dan goed en de prijs is nagenoeg hetzelfde), rotor en verdelerkap zijn niet duur en je auto kan er merkbaar beter door lopen, was bij mij in ieder geval wel zo.
Reply

#12
Er zijn geen speciale bougies (van Suzuki) waarvan de afstand precies goed is.. Elke bougie heeft gewoon dezelfde afstand welke je zelf eventueel moet "afstellen" met bijvoorbeeld een schroevendraaier Wink De bougies worden in de fabriek niet op maat gemaakt voor elke type Suzuki en/of Swift Wink
De Suzuki Swift heeft plaats gemaakt voor een Opel Corsa.
Reply

#13
Volgens mij zijn de bougies bij de dealer vandaan (Denso) van SGP al ingesteld op de goede afstand, maar ik kan het verkeerd hebbenSmile
Reply

#14
Dat is normaal met elke bougie zo, maar je moet er niet al direct vanuit gaan Wink Tenminste, dat is mij ooit uitgelegd Wink
De Suzuki Swift heeft plaats gemaakt voor een Opel Corsa.
Reply

#15
Ik zou echt even de verdelerkap nakijken en eventueel de contactpuntjes met wat scotchbride opschuren.
Reply

#16
Als zo verdelerkap minder dan € 10 kost kan ik het beter toch nieuw kopen?

Maar wat jullie verder zeggen is dus.
verdelerkap nakijken op vochtigheid en corrosie.

En als nodig is Bougiekabels bougies en kap vervangen.

2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#17
Zou ik persoonlijk doen ja, hoort ook gewoon bij onderhoud vind ik... Verdelerkap, rotor en bougies zijn zo vervangen en kosten niet al te veelSmile
Reply

#18
Zal morgen wel ff langs de lokale garage gaan om te vragen wat hij denk wat het is.
Waarschijnlijk komt die met de zelfde conclusie, en dan kan ik direct vragen wat de onderdelen kosten.
2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#19
Bougies inderdaad gewoon bij de dealer halen, de SGP bougies voor jouw auto halen ze daar zo uit het systeem.
Reply

#20
Maar wel even de elektrodenafstand controlerenIdea

Je kan er niet blind vanuit gaan dat ze allemaal goed staan
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.