Vraagje ontsteking vervroegen
#1
Ik heb ook een search gedaan, maar kan iemand hier een duidelijke beschrijving neer zetten over hoe je de ontsteking bij een GTI vervroegd?

Ik las dat het maar een paar minutgen werk is, dus echt moeilijk kan het niet zijn.

Graag hoor ik het!!
Reply

#2
Hier heb je zeker ook niks aan?
Reply

#3
Ja, ik heb het gelezen, maar ik kom er niet achter wat ik feitelijk moet doen. Is het een kwestie van de verdelerkap verdraaien, of moet er iets met de krukaspoelie gebeuren.

Belangrijk is ook te weten of er iets goed fout kan gaan...
Reply

#4
Quote:Originally posted by Roalt
Hier heb je zeker ook niks aan?



staat toch duidelijk in hoe het moet?

je maak het markeerpunt op je krukaspoelie een beetje wit met Bv een stukje krijt.

je maakt een doorverbinding in de (losse) stekker die achter de linker veerpoot bevesteging ligt ... ( verbind de letters D en E met een stukje draad)

dan sluit je een stroboscooplamp aan op je eerste cilinder.

en op het punt dat je witte krijtstreepje verlicht word door je lamp staat je onsteking.

(staat een kleine schaalverdeling op je beschermkap onder je krukaspoelie)


correct me if i'm worng...
Damien....Wat zeg je van franse auto\'s ????


[Image: th_jaggie.jpg]
Reply

#5
Ja, en ik snap dus niet wat er bedoeld wordt met stroboscoop lamp aansluiten op 1e cylinder.

Moet de auto overigens al de tijd blijven draaien, of moet hij uit staan?

Moet de verdelerkap eraf om de ontsteking af te stellen, of gebeurt dit met die 2 bouten?
Reply

#6
motor moet stationair draaien. afstellen doe je met die 2 bouten ja.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#7
kan niet veel fout gaan hoogstens dat je ontsteking verkeert staat
die heb je ook zo weer goed staan
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#8
Heeft het verstellen overigens invloed op de apk normen?
Reply

#9
alleen als je uitstoot niet haalt denk ik.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#10
En zit dat er dik in? Rijd nog gewoon met kat overigens in een 92er.
Reply

#11
als je vervroegd heb je betere verbrandind, dus denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.

Maar dat is dus als je het goed hebt gedaan.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#12
Ok, ben er net mee bezig geweest, alleen nu ben ik dus vergeten die stekkerpolen te verbinden.

Wat is nu het resultaat? Staat dadelijk alles weer in de normale stand, of is dit niet zo erg?

En moet je als je voor de motor staat, het geheel naar je toe draaien of juist van je af?

P.S Ik zie op de markeringen op de poelie alleen een pinnetje, is dat de indicator?
Reply

#13
Zo in Amsterdam laten zien hoe mijn ontestekeing stond. Volgens beun had de garage de ontsteking verlaat of goed gezet ten opzicht van wat ie eerst stond. Vandaag dus ff de goeie kant op gedraaid en ik denk dat de mijne verlaat was, want ik mer zo duidelijk verschil.

Maar ja me is happy BiggrinBiggrinBiggrinBiggrin
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#14
Zelfde geldt voor mij, ben tevreden met het resultaat!!
Reply

#15
Nu dus wel euro 98 of hoger gaan tanken!!


Quote:Originally posted by Ice
Het doorverbinden is bedoeld om te zorgen dat de ECU niet meer automatisch vervroegd. De ECU zal dan een vonk produceren wanneer er een puls komt van de pulsgever. Op deze manier kan je de verdeler zo instellen dat basisontsteking op 6 graden voor BDP ligt.

Draadje niet vergeten weg te halen, want anders velies je VEEL vermogen en het is ook nog eens slecht voor de kleppen en de kat als je ermee gaat rijden.
Damien....Wat zeg je van franse auto\'s ????


[Image: th_jaggie.jpg]
Reply

#16
deed ik allang.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#17
39
Damien....Wat zeg je van franse auto\'s ????


[Image: th_jaggie.jpg]
Reply

#18
blowface heb je zo'n lamp dan?
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#19
hbe je niet nodig hoor, zo'n lamp. Gewoon opt gevoel doen en kijken wat lekker rijd.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#20
Precies, ik heb het ook op het gevoel gedaan, maar niet te overdreven. Ook ik reed al 98, dus komt allemaal goed.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.