Brunoxide Swift mk5 16v SOHC
#1
Hallo STC!

Zit al een tijdje op het forum hier.. Wel al paar x half voorgesteld aan wat mensen maar nog nooit in t algemeen. Dus bij deze; Mijn naam is Bruno uit haarlem, 24 jaar.
Ben een klein jaar geleden Swift gaan rijden omdat het zuinige me ten eerste wel aansprak en ten 2e dat het ook nog eens erg lekker rijdt!! (reed eerst jaren in de alto van mn ma, ook erg zuinig, maar het voelt echt aan als een koekblik als je dan weer in de lekker verende swift zit erna)

Heb net vandaag mijn 1e auto weer verkocht, dit was een Swift uit '98. 1.0 GLS Rood. Hardstikke prima auto was het, zag er alleen niet meer uit. Op de motorkap was de lak compleet eraf. Dit was nog veel erger geworden na mijn vakantie in het hete spanje (jaja ik ben met een 1.0 liter naar spanje gereden met 3 man en bagage ;-D) Maar goed, ik was toch wel van plan om de swift nog wat verder uit te gaan bouwen en wat strakker te stylen. Maar ik zag dit dus niet meer zitten met deze Mk4 gezien de slechte buitenkant dus zodoende; verkocht.

Nu krijg ik morgen mn nieuwe swiffer :-D Een 1.3 liter summum uit 2002. Nog geen ton op de teller, met airco, abs, LM velgen, dakspoilertje, nieuwe apk, nieuwe distri-riem.. En in de prachtige swift kleur: metallic lichtblauw (weet de officiele kleurnaam niet meer, iets met marine mettalic blue o.i.d?.

Sta te popelen dus om mn nieuwe swiffer in ontvangst te mogen nemen.. Hij ziet er nog erg strak uit, en die kleur vind ik ( velen hier op t forum lees ik trouwens) echt 1 van de strakste kleuren voor een swiffer. Kortom; heb nu een goeie cleane basis-swift om te kunnen gaan stylen dus heb weer frisse zin om er wat moois van te gaan maken.

Ben zelf geen auto monteur dus zaken als verlagen e,d laat ik liever aan de pro's over, maar dingen als bi-xenon installeren, Pook inkorten, geluidsisolatie/demping, audio inbouwen, interieur aanpassingen.. etc doe ik natuurlijk wel allemaal zelf.

---- Hier zie je de swiffer nog helemaal standaard op de dag dat ik hem in ontvangst nam------

[Image: 15390968_large.jpg][Image: 15390963_large.jpg][Image: 15390962_large.jpg][Image: 15390961_large.jpg][Image: 15390960_large.jpg]
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#2
Ben benieuwd naar je wagentje Biggrin
welkom in ieder geval!
39
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#3
Welkom 39
Ben benieuwd..Smile
Reply

#4
thanx!! ben er inmiddels wel achter dat de meest elegante (en goedkope) oplossing voor witte zijknippers, de astra knipperlichten zijn.. En nu vind ik de helder-wit variant een stuk strakker dan de mat-witte variant:

http://www.cargoods.nl/zoeken/opel-tunin...-g/page-2/

wat jullie? Ik zie namelijk alleen maar swiffers met de mat-witte glaasjes! :-)

P.S: en weet iemand of ik er mee weg zou komen, dat verhaal zoals hierboven beschreven? (de mistlampen)

Als het wettelijk mogelijk is zou ik natuurlijk het liefst EN die stadslicht-mod doen (stadslicht in voorknipperlichten i.c.m duplo module). plus ook nog eens SMD-led's in de mistlichten inbouwen. Vraag me echt af of de coppers lastig gaan doen als je van die ledjes in je mistlichten plaatst.. (is slechts 2 Watt, puur estethisch, dus niet verblindend of wat dan ook)
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#5
Welkom hier op het forum!

Mocht je een garage zoeken, vrienden van mij hebben een autobedrijf/garage bij je in de buurt. Als je wilt kan ik je wel even voorstellen bij ze. Ze zijn op zaterdagen altijd druk aan het sleutelen daar.
PM maar even als je interesse hebt.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#6
Hou je er wel rekening mee dat je knipperlichten geel zijn en die modificatie die ik beschreef gaat over de Mk2/3 met witte stadslichten waarin je juist knipperlichten monteert
Heb nog wel een setje amberkleurige Mk4/5 knipperlichten waarin ik een duplo lamp heb gebouwd voor een beetje een US-effect.
Da's andersom dan wat je eigenlijk wil, maar komt wel het dichtst in de buurt.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Welkom,

over die stadslichten in de mistlampen vraag. Ik heb geen idee of dat mag, ik wil dat ook gaan doen bij de clio, alleen geen idee of dat mag idd.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]
Reply

#8
(16-11-2011, 21:24)The Force Wrote: Hou je er wel rekening mee dat je knipperlichten geel zijn en die modificatie die ik beschreef gaat over de Mk2/3 met witte stadslichten waarin je juist knipperlichten monteert
Heb nog wel een setje amberkleurige Mk4/5 knipperlichten waarin ik een duplo lamp heb gebouwd voor een beetje een US-effect.
Da's andersom dan wat je eigenlijk wil, maar komt wel het dichtst in de buurt.

Ok, dan heb ik t niet helemaal goed begrepen volgens mij, shit! Ik heb geloof k niet goed gelezen dan!

Ik heb deze witte knipperlichten besteld bij intercarparts: http://www.carparts4u.net/intercarparts/...jpg&p=true

en ik dacht daar dus een witte LED met bay15D duplo-fitting in te monteren, zodat die fungeert als stadslicht en knipperlicht.. Maar dit kan dus niet?? :-(

TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#9
IK HEB M OOW YEAHHH :-D Zo blij!!!

Hij is veel stoerder van zichzelf dan hoe ik m herrinerde van de proefrit! Hij heeft echt al een beetje een sporty look door t spoilertje en de velgen/ maat velgen. Ik ben echt intens blij, en zo heerlijk dat extra vermogen (32 extra paarden merk je wel zeg, de t*ring wat lekker:-D )

Alleen een vaag probleempje dat mn mistlichten t ineens niet meer doen :S (nadat ik m in de wasstraat had gezet ineens, mja dat wordt zaterdag verholpen tegelijk met t vervangen van de distri-riem dus ... aan t handjeSmile

**Foto's in startpost ge-edit**

TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#10
Mooie swift hoor.

Owja volgende keer niet meer door de wasstraat he. Gewoon met de hand wassen;-)

En wat zijn je toekomst plannen?
Reply

#11
Ziet er inderdaad erg netjes uit. En in de goede kleur ook!

De wasstraat moet je niet zijn met je auto.

Ben benieuwd wat je er allemaal aan gaat doen Smile
Reply

#12
Ziet er heel goed uit kerel!

Doet me een beetje denken aan mijn GS toen ik hem kocht (alleen had ik hoeren interieurZzzz). Wees er zuinig op en veel rijplezier!
Kijken hoelang het duurt voordat de eerste updates komen Wink
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#13
Zoow nette bak!39
Reply

#14
Netjes hoor!
Veel plezier ermee!
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#15
Nee ik weet het ik weet het (A) Maar ik had m echt net opgehaald, en de garage leverde hem helaas ongewassen af!!, en sja ik was natuurlijk razend enthousiast dus vandaar maar ff snel door de wasstraat gereden.
Van t weekend even een fles maguire halen en m goed verzorgen Biggrin Biggrin.

Wat ik allemaal van plan ben nog zal ik even in mn startpost editen om zaken overzichtelijk te houden Smile

TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#16
Strak plan en een erg mooie auto Biggrin Wees er zuinig op 39
De Suzuki Swift heeft plaats gemaakt voor een Opel Corsa.
Reply

#17
inmiddels e.e.a ge-edit.. maar lijstje zal nog wel veel langer worden denk ik Biggrin.

Thx voor alle complimenten trouwens!! Ik ben ook echt als een kind zo blij ermee. Hij ziet er nog zo mooi uit en wat een ongelofelijk stevig en robuust gevoel als ik mn sleutel omdraai en ik die superstabiele 1.3 liter 4-pitter hoor brommen... ZO een groot verschil met mn ouwe 1.0 liter 3-pitter die je duidelijk hard hoorde (en voelde) werken, en waarbij alles aan de auto loszat, rammelde, etcetera... Echt een verschil van dag en nacht!! Ben blij dat ik hiervoor een gare oude swift heb gehad, hierdoor geniet ik nu nog meer van deze veel nieuwere! Smile (deze heeft pas net een ton gelopen)

Kan echt niet wachten tot t morgen is en ik de eerste mods kan gaan doen Biggrin Biggrin Biggrin
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#18
Witte voorknipperlichten + audio + andere lichten geplaatst. Morgen witte astra zij-knipperlichten monteren, en morgen komt ook me zwartleren pookzak met blauw stiksel binnen Biggrin. (thx to KingOfPop1981 btw! (Y) )

[Image: 15408106_large.jpg]
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#19
Wat kleine dingetjes aangepast, startpost ge-edit Smile

Veerpootbrug en APEX veren aankomend weekend ophalen, en ook ff fotos maken binnenkort! :-)


*edit* Wie kan mij helpen aan een goed adres waar ze mijn 3 achterramen mooi kunnen blinderen? alvast many thx! Smile
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#20
Mooie updates 39 Ik dacht dat er iemand op dit forum raampjes ging blinderen, maar er staat me iets van bij dat die ermee is gestopt. Ik weet het niet zeker. Maar succes met de mooie Swift en je plannen 39
De Suzuki Swift heeft plaats gemaakt voor een Opel Corsa.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
3 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.