Suzuki swift 2002
#1
Hallo, ik heb een suzuki swift bouwjaar 2002

Nu zitten er geen boxen in en vroeg ik me af wat de maten en dergelijke zijn van de speakers die er in kunnen, en hoe ik dat dan er in plaats. En uiteraard welk merk speakers een aanrader is.. ik hou van metal muziek.

En verder het volgende.

De auto trilt vrij veel en als ik door bochten ga dan kantelt hij de bocht in (geen idee of dat understear of overstear is). Zijn die dingen op te lossen? misschien een ander onderstel en/of vering en nieuwe banden? Ben op dit gebied niet de slimste.
Reply

#2
wat bedoel je met 'kantelt hij de bocht in'.
Als de voorbanden tijdens een bocht rechtdoor glijden noem je het onderstuur, en als je achterbanden tijdens een bocht rechtdoor glijden noem je het overstuur.
Reply

#3
Vraag 1: zoekfunctie. Tal van oplossingen al geweest.
Vraag 2: te weinig info, welke maat banden rij je, bandenspanning, schokbrekers nog goed, rijstijl, ...?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
(08-11-2011, 23:40)The Force Wrote: Vraag 1: zoekfunctie. Tal van oplossingen al geweest.
Vraag 2: te weinig info, welke maat banden rij je, bandenspanning, schokbrekers nog goed, rijstijl, ...?
vrij brede band zit er onder. bandenspanning is normaal. Geen idee of de schokbrekers nog goed zijn.

Wat ik bedoel met kanteld de bocht in is dat als ik stuur, de auto kanteld. hij blijft niet lekker strak op de weg staan. Dit zal wel normaal zijn maar hou wel van beetje sportief rijden

Reply

#5
Te weinig info...
Vrij brede band kan ik niets mee, bandenspanning normaal kan ik niets mee, geen idee of de schokbrekers nog goed zijn kan ik niets mee...

Sorry, je geeft véél te weinig nuttoge informatie om dit probleem op afstand te beoordelen. Mijn advies is om langs de dealer of een garage te rijden en het daar nog eens uit te leggen evt. met een testrit door de monteur.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#6
(09-11-2011, 10:21)The Force Wrote: Te weinig info...
Vrij brede band kan ik niets mee, bandenspanning normaal kan ik niets mee, geen idee of de schokbrekers nog goed zijn kan ik niets mee...

Sorry, je geeft véél te weinig nuttoge informatie om dit probleem op afstand te beoordelen. Mijn advies is om langs de dealer of een garage te rijden en het daar nog eens uit te leggen evt. met een testrit door de monteur.
Laat ik het zo stellen.

Wat kan mogelijk de oorzak zijn van mijn genoemde problemen?
Reply

#7
Zoals The Force als zei: verkeerde banden, verkeerde bandenspanning, niet goed functionerende schokdempers, veel kapotte ophangingsrubbers, rijstijl, enz...

Dus, of iets meer nuttige informatie geven en gaan proberen om het probleem zelf op te lossen, of even langs een garage rijden. Zijn zoveel dingen die er kunnen zijn en die kunnen wij niet ruikenWink
Reply

#8
Alles kan een oorzaak zijn van jouw genoemde problemen.
Help ons eens om jou te helpen!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
Oke thx.

Kan geen goeie topic vinden over het installeren van speakers in een suzuki swift uit 2002, kan iemand me een link geven van een guide of iets?
Reply

#10
kijk eens in het audio gedeelte en zoek eens op "speaker swift" zónder 2002...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
mag ik vragen om wat voor swift het gaat.
is het een swift special uit 2002 in het blauw met het kenteken **-jh-jh
Swift special 1.3 16 sri out.
Mazda 323f 1.5. 16v in
Reply

#12
(19-11-2011, 21:27)blue-mk5 Wrote: is het een swift special uit 2002 in het blauw met het kenteken **-jh-jh

Maakt dat wat uit voor het probleem dan?
Reply

#13
(20-11-2011, 18:14)Mafkikker Wrote:
(19-11-2011, 21:27)blue-mk5 Wrote: is het een swift special uit 2002 in het blauw met het kenteken **-jh-jh

Maakt dat wat uit voor het probleem dan?

klik en klik2
ik denk dat hier op gedoeld wordt.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#14
Idd. Kan zijn dat ze de rotte kabelboom op nieuwe in elkaar gehobbyd hebben en de boxen hebben weg gelaten.
Swift special 1.3 16 sri out.
Mazda 323f 1.5. 16v in
Reply

#15
(10-11-2011, 20:17)The Force Wrote: kijk eens in het audio gedeelte en zoek eens op "speaker swift" zónder 2002...
Kan daarop niks vinden.. en heb al helemaal geen verstand van Auto speakers installeren of uberhaubt welke erin kunnen.

Ik heb al een radio, een Pioneer DEH-2300UB 4x50W
Ik hoef opzich geen uberspeakers erin, als er maar wat redelijk geluid uitkomt.

Reply

#16
Goedkope pioneer speakers volstaan prima voor jou dan. 30 euro bij de halfords. LET OP er kunnen alleen 10cm speakers in op de standaard plek van de speakers.

Simpel installatie.
Dorpellijst losmaken met die druk knopjes even als bij je het voeteneinde dat hoekstukje.

Daarna onderkant van je dashboard onder je stuur losmaken, zit met wat schroefjes vast en ook klikdopjes. Schroefjes zitten onder andere bij de motorkap ontgrendeling.

Dan zitten je oude boxjes daarin geschroeft, even loshalen en de kabels wijzen zich vanzelf Wink

passagiers kant is nog makkelijker daar hoef je alleen het roostertjes weg te schroeven en dus niet de hele onderkant van je dashboard.

Succes ermee.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.