Mark, circuit Baleno. & daily Baleno.
Tomswiftswiftswift, zou je misschien iets meer op je grammatica en interpunctie kunnen letten, leest wat makkelijkerWink

Uiteindelijk gaat alles roesten, maar door een goede manier van voor- en nabewerken bij het lassen zal de roest in ieder geval langer wegblijven dan wanneer je het dichtkit.
Reply

Weer eens tijd voor een wie is wie update.
De baleno heeft nog een grote beurt gehad.
Nu ben ik heel de bodem opnieuw in de tectiel aant zetten.
Ook ben ik nog langs een schade herstel bedrijf gereden,
omdat er langs de wielkast wat roest zit waar het scherm ooit is recht getrokken.
Ik vond 700 euro alleen een beetje veel, zeker omdat hij er geen garantie op wilde geven.42

[Image: 16014046_large.jpg]

Nu heb ik het zelf maar aangepakt, het zal mischien niet zo mooi worden als dat een bedrijf het doet, als het maar niet verder roest. Ik heb de roest nu eerst zoveel mogelijk weg geschuurd, daarna fertan erover en volgend weekend opnieuw spuiten.

Ook heb ik te horen gekregen dat mijn versnellingsbak helemaal naar de kl*te is.
Na de winter word die gereviseerd,
De linksachterdemper is ook kapot, en ook de radiator moet vervangen worden.
Daarna kan ik hopelijk weer even vooruit.Wink
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

komt goed toch
700 euro is wel pittig ja net als 3000 euro voor een swift mk1 spuiten inclusief opknappen rotte deur Wink
kan je niet alvast de delen op de sloop zoeken..zoals bij franken autodemontage in rucphen misschien
Reply

Kun je ook niet eens langs een andere autospuiter rijden? En wat betreft de (schok?)demper en de radiateur, balen maar dat zijn gewoon slijtage onderdelen. Vervang je ze zelf?

Succes 39
Reply

De schok dempers en radiator vervang ik zelf, en koop ik zoiezo nieuw.
De versnellingsbak laat ik doen, en dan pak ik meteen de koppeling mee, en ik denk ook meteen maar een lichter vliegwiel.
Daarna als mijn opleiding afgelopen is, en ik iets meer te besteden heb,
wil ik hem heel graag compleet laten straktrekken en overspuiten.
Dat gaat alleen nog minimaal een jaar duren :p
Maar daarom heb ik geen zin om er nu 700 euro in te stoppen.
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

Grote plannen! Nu wel waarmaken he!
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Haha, ik zal doen wat ik kan39
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

Yaaauw Mark,

Mijn Baleno maakt ook een vreemd geluid en heb ook het idee dat het bij de distributie zijde vandaan komt.
Is dat bij jou verholpen?
Reply

@DMLB ceo

Dat rare geluid was bij mij van de distributie ketting.
Ik heb toen het blok geflust en oliefilter vervangen toen was het opgelost.
Het probleem komt geloof ik door de kettingspanner, die werkt op oliedruk, met nieuwe schone olie is het dus opgelost39
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

Oke, nu heb ik 2000km geleden me olie ververst samen met de bougies en olie filter.
Heb ik wellicht te dunne olie gebruikt?
Reply

Bij mij zit er gewone 10w40 in, mischien toch je blok een keertje flushen?
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

dat lijkt me geen verkeerd idee, was het al van plan bij het verversen van de olie maar is er toen niet van gekomen.
Olie filter is nog geen 2000 km oud maar zal ik die ook meteen weer meepakken of is dat weggegooid geld?
Reply

Als je gaat flushen zou ik je oliefilter zoiezo mee vervangen, aangezien je al die troep in je blok losweekt.
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

Even een updatje,

Ik heb alweer een paar weken terug de orginele mistlampen van Baleno1.8gti overgenomen.
Als het wat beter weer is zal ik ze er op zetten en wat foto's maken.39
Dat zal het voorlopig weer even zijn aangezien ik helaas werkeloos geworden benstupid

Groetjes Mark

[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

Hey Mark,

Je mistlampen al aangesloten?
Reply

Was idd al aardig benieuwd aan het worden..


Ik vind alleen de Orig. echt lelijk!
Reply

@baleno 1.8gti

De mistlampen zijn helaas nog niet aangesloten, dat word toch weer iets meer werk als verwacht.
Ik denk dat het het voorjaar word.

@baleno_karsten

Smaken verschillen gelukkig, ik vind de orginele toch wel het mooiste van wat ik tot nu toe gezien heb!


Verder wil ik via deze weg iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuw jaar toewensen!
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

Gister even een setje winterbanden opgehaald.
Toyo snowproxes, op 14" stalen velgen.
Wat een enorm verschil t.o.v. zomerbanden zeg!

[Image: 16080454_large.jpg]

Eigenlijk wou ik de velgen rood spuiten, maar zwart staat ook niet heel verkeerd, wat vinden jullie?

Groetjes Mark
[Image: Foto-ALCRPBOE-D.jpg]
Baleno 1.8 16v GSX
Reply

Ik zeg rood maken die steelies!
Reply

neeee zwart houden Tongue
Es Aa Drie Één Nul
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.