samurai motor project
#1
hier een hele uitleg over ons samurai gti project
we zijn begonnen met een blokje van een gti om te bouwen voor onze samurai
hier dus een zooi fotos van alle werken

om te beginnen t blokje toen we hem kochten
[Image: 20110222175800.th.jpg]

bijhorende kop
[Image: 20110223183118.th.jpg]

eerste job was dus alles weer proper krijgen

blokje ontdaan van alle aanslag
[Image: 20110222175824.th.jpg]

inlaatcollector ook en netjes afgewerkt
[Image: 20110223193818.th.jpg]

kop gedemonteerd
[Image: 20110226150808.th.jpg]

inlaat polieren
[Image: 20110226161604.th.jpg]

zittingen vergroten
[Image: 20110306130155.th.jpg]
[Image: 20110306130211.th.jpg]

nieuwe klepgeleiders
[Image: 20110306153702.th.jpg]

zittingen afgewerkt op maat
[Image: 20110306164411.th.jpg]

kop afgewerkt en gevlakt
0.8mm afgehaald
[Image: 20110306184323.th.jpg]

uitliteren van de verbrandingskamer
[Image: 20110403140808.th.jpg]

de nieuwe zuigers en nu wordt het dus link
zuiger is van een honda 1.5 van JE pistons
[Image: 20110329174854.th.jpg]

oude en nieuwe zuiger
[Image: 20110329174913.th.jpg]

aangezien de honda zuiger hoger was dan de suzuki zuiger moesten we deze dus aanpassen
[Image: 20110504123045.th.jpg]

blok 1 mm opboren
[Image: 20110418121018.th.jpg]

en alles weer monteren
[Image: 20110504123103.th.jpg]

afgewerkt product
[Image: 20110519193653.th.jpg]

ook nog vermelden dat de krukas herslepen is en gebalanceerd met vliegwiel

vliegwiel is ook aangepast voor ons stand alone motormanagement van emerald
[Image: 20110415164708.th.jpg]
[Image: 20110413130300.th.jpg]

alles in de wagen
[Image: 20110522170742.th.jpg]

gasklep van subaru
[Image: 20110523191519.th.jpg]

nieuwe elec waterproof en slijkvast
[Image: 20110523191535.th.jpg]

alle bekabeling voor het motorgedeelte
[Image: 20110523191605.th.jpg]

voor de rest zijn we ook bezig met verhoging van de koffer voor de radiator
[Image: 20110920193915.th.jpg]

herschilderen van de wagen
[Image: 20110920193924.th.jpg]

en voor de rest zijn we nog bezig dus verdere updates volgen
waar een wil is is een weg
waar geen weg is komen wij ook
Reply

#2
Gaaf project!
Ben benieuwd wat het gaat doen! Wat is het doel?
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#3
wat het gaat doen?

zullen we binnenkort weten als we hem gaan afstellen op de dyno
schat 130 pk krukas maar we gaan voor koppel
das in de modder iets belangrijker

we zien wel waar we uitkomen

verdere mods aan de wagen tot nu toe
verkorte verhouding op de tussenbak, 31" wielen, voor en achteras van nissan patrol, boddy 10 cm verhoogd tegenover chassis, 3" verenlift
koeling in de koffer
waar een wil is is een weg
waar geen weg is komen wij ook
Reply

#4
Motortje word wel verwent zeg.45 Als ik je een tip mag geven pak een inlaat collector van een Mk2 of 3, geeft net even wat meer koppel onder uit.

Voor de rest met de originele nokken stokken schat ik met de boring vergroten dat je de 120Kp max kan halen als alles klopt en moet je vanaf stationair al bijna je max koppel kunnen halen. Met een paar nokkenassen met 230 graden opening bij 1mm klep lift en een paar verstelbare nokkenas wielen kan je 130 a 140Kp maken afhankelijk hoe je de koppelcurve wil hebben.

Gaat wel weer kriebelen als ik dit zie. Heb zelf ook een jaar met een dergelijke set-up in Mn SJ4.13 gereden voordat er een turbo op ging en met het koppel wat er dan bij komt is het gewoon spelen met het rechter voetje om het te dozeren.34

[video=youtube][video=yahoo]http://www.youtube.com/watch?v=FGa0Z7NSRUg[/video][/video]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#5
lol gek zijn helpt inderdaad soms wel eens

maar een turbo setup gaan we toch niet doen, in t slijk gaan die te snel kapot
als je met een gloeiende turbo t water in duikt willen die wel eens vastslagen

maar de nokkenassen gaan nog wel eens vervangen worden ja
pktjes zijn niet zo hard van toepassing voor ons maar koppel wel
dus je idee van de inlaatcollector willen we wel eens bekijken
weet je toevallig wat het verschil is in die collectors?

als dat enkel een grotere gasklep is dan zal t niet veel maken want er zit nu een 50mm gasklep op
maar als de ligging van de eerste cilinder beter is dan is t wel de moeite om te overwegen, die is namelijk onder een scherpe hoek met de gasklep nu

alhoewel een ombouw naar een V6 motor ook nog ooit op t schema staat
waar een wil is is een weg
waar geen weg is komen wij ook
Reply

#6
Dat van turbo’s slopen zou ik bijna zeggen onzin, we hebben wel eens volgas duikbootje met de SJ4.13 turbo gespeeld dat het water halverwege de voorruit stond dat de waterplanten lekker aan het opbakken waren op het turbinehuis.Tongue
Om lagerschade te voorkomen hebben we wel een turbo met een watergekoeld lagerhuis gebruikt. Maar goed we hebben wel vaker dingen gedaan waarvan ze dachten dat het niet zou gaan of lukken. 42

Een MK2/ inlaatspruitstuk kan je herkennen dat de runner van de eerste cilinder veel mooier loopt, een MK1 inlaat staat verder richting het vliegwiel geplaatst om voldoende ruimte te hebben voor de luchtmassa meter die origineel voor je gasklep zit.

[Image: 680798_25_full.jpg]

Als je echt koppel wil hebben kan je er beter een stinkdiesel in hangen. Voor Dakar een 2.8L Jeep motor mogen doen die op het gemak 400Nm op 1000 toeren maakt.stupid
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#7
gekoelde turbo is inderdaad het overwegen waard,
aleen jammer dat ik nu al met een verdraaid hoge compressie draai

als t er ooit van komt dan moeten we maar naar vitara zuigers omschakelen
die zijn lagere compressie en beter voor turbo boost te draaien
en misschien toch maar gaan voor andere drijfstangen
waar een wil is is een weg
waar geen weg is komen wij ook
Reply

#8
Als je zuigerboden voldoende vlees heeft kan je de zuiger gewoon vlak draaien, ben niet zo kappot van G16B zuigers in combi met een turbo.

Drijfstangen kunnen een hoop hebben, met 270Nm blijven de nog heel alleen eer je zover bent gaat je koppeling ook protesteren.

Uit het motortje wat je nu gaat bouwen moet op het gemak 135Nm komen, das al heel wat meet als uit een 1.3L 8 klepper.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.