Deuce-7racing Swift MK1 GTi van Remco
#41
het verschil tussen een crossauto en een cirquitwagen (correct me if i'm wrong) is dat een cirquitwagen zo stijf mogelijk moet, en een crossauto een beetje flex moet houden vanwege de grip in zachtere ondergrond.

Dit betekent dat ik zo weinig mogelijk versterkingsbalken e.d. moet wegslijpen, tenzij ze overbodig zijn natuurlijk.
Opzich is het gewicht wel laag genoeg om met stock motor leuk te kunnen rijden, de prioriteit(en daar gaat het om in het leven) ligt nu bij wat meer power, en meer balans creeren in het chassis.. want daar valt nu veel tijd mee te winnen.

en als we tijd over hebben kunnen we nog wel wat paneeltjes vervangen voor poly/carbon..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#42
de versterkingsbalkjes op motorkap en portieren heb niet zo heel veel nu
verder moet een cross auto wel een goede stevig bazis hebben

Reply

#43
De meeste crossauto's hebben overal buizen in het chassis erbij gelast zitten voor een versterkt front en een complete rolkooi + versteviging van de deuren.
Reply

#44
Ja maar dat is voor stevigheid ivm beuken en ongelukken. Een cross auto wil je het liefst zo flexibel mogelijk hebben op modder ivm grip.

Het is heel makkelijk te zien in de rally wereld. Kijk maar eens naar de rijhoogte en veerweg. Bij asfalt rally's rijden ze extreem laag, maar bij gravel/ zand rally's een stuk hoger met meer veerweg.
Reply

#45
my point exactly..

dus mert een crossauto kan je gerust 3/4 van je chassis wegslijpen, bij een wegrace-hok moet je er iets meer bij nadenken.. wat je wel en niet wegslijpt..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#46
Bij de autocross moet je chassis ook wel stijf wezen, maar moet de verhoogt normaal blijven en niet verlaagd, ivm. met gaten die in de baan zitten. ben nu van plan om er omgebouwde bilsteins van een golf onder te zetten. heb nu de motor uit elkaar liggen voor revisie en wat dingen aanpassen. leuk project!
Reply

#47
Hier weer een update..
Ik had een tijdje geleden een half kooitje gekocht voor de MK1, en dit weekend hebben we een begin gemaakt aan het monteren.

Ik kreeg hem in deze staat:
[Image: Foto-CHM3ABE8.jpg]

vervolgens de kooi erin gezet, en de buizen aan elkaar gehecht
[Image: Foto-EVPKAQVI.jpg]

[Image: Foto-YP7CCIQG.jpg]

Maar het vastlassen van de platen op de carosserie was nogal een probleem, daar moet ik nog hulptroepen voor in gaan schakelen.
[Image: Foto-WRPTNYNG.jpg]

[Image: Foto-NHGZM6SH.jpg]

wordt vervolgd..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#48
Vandaag hebben we eindelijk de swift kunnen wegen!!

[Image: Foto-OUSRBJXJ.jpg]

715 met een volle tank, en een kooi van 25-30kg
Ik moet wel nog even kijken of ik nog wat met de verdeling kan, maar dat komt wel goed.

Van het weekend heeft Walter van hier onze kooi vastgelast, en deze zit er nu heerlijk stevig in.. dus ik ben weer erg happy.
Vandaag hebben we hem ook nog effe roest-behandeld/geschilderd.

[Image: Foto-T6LHKKDD.jpg]
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#49
Netjes hoor! Smile had er wel ff bij willen zijn toen jullie de kooi gingen vastlassen, maar was ziek.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#50
wie heeft zo'n weegschaal? Dat is geniaal. Ben benieuwd hoe de gewichtsverdeling van de baleno isTongue

Verdeling is zo verkeerd nog niet. Voor de balans zal achter wat meer gewicht zijn. En de links rechts verhouding, maar dit is inclusief bestuurder?
Reply

#51
Dit is exclusief bestuurder, maar met accu nog op de originele plek, en 1 voorstoel.
De gewichtsverdeling is 65%-35%, maar aangezien de auto zo licht is, heeft elke verschuiving een hoop effect.
Er is nog wel wat te schuiven met bijv. de accu e.d.

@Rick, ik zal vast vaker langskomen bij walter.. die man kan goed lassen..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#52
Wat kan die niet Tongue
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#53
klopt walter kan best wel aardig wat

een geluk dat er nog zo een knutselaars zijn
Reply

#54
Als dit zonder bestuurder is heb je nog veel te doenTongue

Dan is links echt wel een stuk zwaarder. Daar zit nog wel wat werk in!
Reply

#55
Ja, klopt, en dan komt er iemand in te rijden die 100 kilo weegt..Smile
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#56
(05-12-2011, 19:14)swift263 Wrote: klopt walter kan best wel aardig wat

een geluk dat er nog zo een knutselaars zijn

Okee thanx Idea,

Rick jongen, ik kan nog niet alluminium TIG lassen.

Ha Jan,

Vandaag m'n flesje weer gevuld en een nieuwe rol lasdraad gekocht.
Was wel nodig na jouw klusje.
Zit wel fraai in je Mk1 zo.

Voel je ook wel meteen dat je koetsje stijver is Biggrin.

Ave Walter

Oja, je oude velgjes opgehaald Tongue
Reply

#57
Nouja, ik heb nog niet echt lekker gegooid en gesmeten met de MK1, maar het voelt wel degelijk meer solide aan allemaal..

als straks de verf(lees hammerite) droog is, ga ik wel weer eens een keertje lekker spelen..

Trouwens.. zelfs aan de onderkant van de auto zagen de lassen er mooi uitWink heb ik ook mooi behandeld.. dus ook van onder is alles behandeldWink
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#58
Zo, ondertussen zijn we weer een stapje verder.

We hebben vorige week eindelijk de koppeling vervangen door een nieuwe stock koppeling..
Het is een verademing om na een jaar kloten met koppelen/schakelen eindelijk weer soepeltjes te kunnen schakelen.

December is kadootjes-maand, en we hebben de knip maar open getrokken om de swift NOG een stapje hoger te helpen.
aankomend weekend komt het volgende onze kant op:

-carb setup van DR. insane->thieuke->cristo
-veerpoten voor
-Versnellingsbak

Als we de veerpoten hebben, kunnen we eindelijk die dodgy schroefset aan de voorkant eronder vandaan slopen (deze rijdt wel leuk, maar op cirquit veel te veel onderstuur)
En uiteindelijk moeten hier gele koni's voor in de plaats komen.

De carb-setup moet waarschijnlijk nog aangepast worden, maar zou een leuke aanvulling moeten zijn op het huidige pakket.
Ik moet nog even kijken wat er allemaal aangepast/verwijderd moet worden.
Dus als iemand nog tips heeft.. alles is welkom.

foto's volgen snel.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#59
Tip? Anno heb een cilinderkop van een mk1 liggen die extra gevlakt is. Misschien was om die nog wat te poortenIdea

Die cilinderkop heeft veel omzwervingen gemaakt, maar is ooit van mij geweest en heb ik toen van jou gehad toen ik de witte hoer van je kochtZzzz
Reply

#60
weet ik VDW, maar peparatie van dat kopje en montage en reis naar het hoge noorden is net effe teveel van het goede..
plus anno heeft nog een auto te bouwen voor 1 april Biggrin

Ik denk dat ik januari dat kopje even op kom halen..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.