Hier gooi ik ook maar even mijn verslag van deze week neer..
De Swift is aan de beurt!
Aangezien ik niet wil riskeren dat ik volgend jaar time-attack uit word geschopt vanwege te langzame rondetijden, moet de swift verbeterd gaan worden.
Ik ben nu 4 dagen vrij, en die ga ik dus spenderen daaraan.
Wat is de doelstelling??
De doelstelling om minimaal nog 5 seconden van mijn tijd te rijden op zandvoort.
Hoe ga ik dat doen?
-Meer balans brengen in de auto (rem/gewicht balans)
-Onderstuur neutraliseren (heb heel erg veel last met onderstuur gehad afgelopen cirquitronden)
-Nog meer gewicht lozen..
Ik heb een redelijk to-do lijstje.. met onder andere:
-zoveel mogelijk gewicht lozen, of naar achteren verplaatsen.
-Accu naar achter plaatsen
-Dashboard eruit halen, en proberen lichter te maken, en evt onnodige spullen er achter vandaan halen.
-uitzoeken waar de water-lekkage zit
-Bitumen verwijderen
-Kooitje kopen en inbouwen (kopen is waarschijnlijk voor elkaar)
-kooitje in laten lassen, en het interieur schilderen
-2/7 racing Custom achterspoiler
-2/7 racing Custom onderlip voor
-2/7 racing Custom Intake koplamp rechts
-2/7 racing Custom polyester koplampvervanger links
-2/7 racing Custom Canards
-Mistlamp/knipperlicht units uit de bumper verwijderen, en vervangen door zijknippers of motorfiets knippers
-voorbumper lichter en simpeler maken door gedeeltes te verwijderen, evt canards en onderplaat toevoegen.
-oppervlakkige roest onder alle schermen en bumpers schuren/staalborstelen
-alle oppervlakkige roestplekken in de hammerite zetten, en als er genoeg is, het complete front, als roestbescherming
-spatlap-plastic verwijderen, en de wielbogen nog extra tectyleren
-roestgaten behandelen en dichtmaken
-swift wegen (heb al weegplekje gevonden)
-versnellingsbakolie, remolie, koelvloeistof verversen
-laten uitlijnen
Daarnaast mijn verlanglijstje:
-QSP vaste kuipstoel
-QSP 4-punts gordels
-QSP accubak achterin
-nieuwe Koni's rondom
-nieuwe velgen (ultralite 13x7 minivelgjes)
-semi slicks.
Vandaag dag 1 dus.
Kort dagje, hoop gedaan:
-frontpanelen, bumpers en verlichting verwijderd
-wat onnodige troep verwijderd (kilootje of 2/3 zeker)
-bumpersteun lichter gemaakt
-alle roestplekken geschuurd/gestaalborsteld, en in de hammerite gezet
-complete front in de hammerite gezet verder
-kilo aan bagger die achter de zijschermen vandaan kwam bewonderen en bij het totaal verwijderde gewicht rekenen :mrgreen:
-kleppendeksel verwijderd, gladgemaakt, en in de hammerite gezet :loser:
-stuk kabelboom opnieuw geisoleerd
-en vast nog wel wat dingen
extra puntje:
Deze auto is van 87, en behalve wat oppervlakkige roest en 2 kleine gaatjes, is het complete front KEIHARD!!
en nog wat foto's:
Zo, mijn reserve(lees oude) pc saves the day.
Ik heb nog een zooitje foto's van gister, en we zijn vrijwel een volledige dag bezig geweest met vanalles..
Dus hier maar een klein fotoverslagje :duim:
Toen we gister aankwamen, was de Hammerite al bijna droog, en het spul stond er vrij netjes bij..
Het kleppendeksel ook in de hammerite gezet, samen met eht EPI plaatje:
niet echt super mooi, maar beter dan het oude..
Vervolgens hebben we de gaatjes die in de carroserie zaten die ik behandeld en geschuurd had, dichtgemaakt met polyester.
Toen dat droog was, konden de wielkasten in z'n geheel in de tectyl zetten aangezien de wielkuipen niet terugkomen..
Toen dat (al aardig) droog was, heb ik de veerpoten voor weer gemonteerd, de wielen, de accu en het luchtfilter en het hele zaakie effe naar buiten gesleept en nogmaals het hele spul even goed nagekeken en vooral bewonderd..
Toen het wagentje zo buiten stond, konden we ook wat beter zien hoe de gemodificeerde spoiler eruit zou moeten gaan zien.
Even een klein ideetje:
later daarover meer..
Vervolgens is Remco aan onze polyester koplampen begonnen, en ik aan de voorbumper.
De koplampen waren opzich vrij simpel:
Het Passend maken kostte nog wat moeite, maar ze passen nu in de desbetreffende ruimte, dus nu is het een kwestie van montagepunten fabriceren, en in de rechter nog een intake, dan zijn deze klaar voor gebruik.
Ik heb me vooral met de voorbumper beziggehouden:
stock:
minder stock:
En uiteindelijk.. met lip. :mrgreen:
Vervolgens de lip volgeplakt met ducttape:
en dan polyen maar!
We hebben ook nog wat tijd gehad om een groot gedeelte van het front weer in elkaar te zetten, zoals op de foto met de koplampen te zien is.
De kooi ligt ondertussen in de stagea, en is nogals zwaar (meer dan 20 kilo).
Maar hijs van mij, en hopelijk kan deze er zo snel mogelijk ingeprakt worden.
Dat was hem voor gisteren, hoop gedaan, en dit was maar een klein beginnetje.
Vandaag heb ik HELEMAAL NIKS gedaan..
Alleen alle bitumen uit de swift gebikt, een kilootje of 10 :mrgreen:
Checklist!
-zoveel mogelijk gewicht lozen, of naar achteren verplaatsen.(
mee bezig)
-Accu naar achter plaatsen
-Dashboard eruit halen, en proberen lichter te maken.
-uitzoeken waar de water-lekkage zit
-Bitumen verwijderen (
done!, -10 kg)
-Kooitje kopen en inbouwen (
In bezit, moet ingelast gaan worden)
-het interieur schilderen
-2/7 racing Custom achterspoiler(
under construction)
-2/7 racing Custom onderlip voor(
under construction)
-2/7 racing Custom Intake koplamp rechts(
under construction)
-2/7 racing Custom polyester koplampvervanger links(
under construction)
-2/7 racing Custom Canards
-Mistlamp/knipperlicht units uit de bumper verwijderen (
done!)
-Mistlampen/knipperlichtunits vervangen door zijknippers of motorfiets knippers
-voorbumper lichter en simpeler maken door gedeeltes te verwijderen(
done!)
-evt canards en onderplaat aan de voorbumper toevoegen.
-oppervlakkige roest onder alle schermen en bumpers schuren/staalborstelen(
done!)
-alle oppervlakkige roestplekken in de hammerite zetten, en als er genoeg is, het complete front, als roestbescherming.(
done!)
-spatlap-plastic verwijderen, en de wielbogen nog extra tectyleren(
done!)
-roestgaten behandelen en dichtmaken(
done!)
-swift wegen (heb al weegplekje gevonden)
-versnellingsbakolie, remolie, koelvloeistof verversen
-laten uitlijnen
Doordat ik een financieel tegenvallertje heb opgelopen, zullen er geen aankopen gedaan kunnen worden, dus waarschijnlijk gaat de doelstelling van 5 seconden niet lukken.
Hopen dat de stagea snel verkoopt, dan kan ik even gaan shoppen :duim: