Swift 1.3 GTI
#1
hallo,

Het zal een flinke tijd duren voordat wij echt flink aan de auto gaan beginnen maar de kleine dingetjes horen ook er bij.

zoals jullie al weten is het een 1.3 GTI

Wat is er al gedaan:

Koni schokbrekers voor en achter.
H&R verlagingsveren.
4 stabilisator stangen voor 2 en achter 2.
RVS catback uitlaat en katvervanger van Magnex.
Hertz 3 weg composet.
Ruitenwisser plat gelegd

Wat gaan we nog doen:

K&N vervangingsfilter.
Compleet Bodykit.
andere spoiler.
motorkap met luchthapper.
andere spiegels.
interieur veranderen.
andere velgen.
blok opleuken door kapjes enzo te spuiten.
audio veranderen in mtx uiteindelijk.

Dat was het tot nu toe.

en nog een paar foto's van de auto:

[Image: 0001ibi.jpg]

[Image: 0002zq.jpg]

[Image: 0003szi.jpg]
Reply

#2
Hmm, natuurlijk heb ik altijd respect voor de dingen die iemand met zijn auto doet (als het netjes gebeurt). Bij deze auto zou ik het echter jammer vinden als hij dingen als een bodykit krijgt. Zo'n keurige swift met al de juiste upgrades zou gewoon zo moeten blijven als hij nu is in mijn ogen, maar goed dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Verder merk ik al wel dat jullie er zeker werk in gaan stoppen en dat is goed!
Reply

#3
Neeeeeeeeeeeeee!!!

Een van de laatste originele GTi's in compleet goede staatCry Met de goede aanpassingen aan onderstel en vermogen.

Zonde. Echt zonde.....
Reply

#4
idd niet doen zonde joh laat hem lekker zo
hij is in perfecte staat! echt een origineel plaatjeSmile



Reply

#5
we houden de orginele onderdelen natuurlijk dus als hij ooit weg gaat ofzo dan kunnen we hem weer orgineel maken.
jullie zullen er toch aan moeten gaan geloven want hij zal niet zo blijven maar we beloven jullie dat hij in top staat zal blijven dat hebben we tenslotte met alle auto's.

ik heb net ff de ruitenwisser achter plat gelegd ziet wat mooier uit.
de motor heb ik voorzien van een beschermlaag van SYSTEM motor make up.

bovenaan de middenconsole waar de 2 roosters zitten staat het dashboard een beetje open is dit normaal?
Reply

#6
Helemaal met de rest eens, houden zo!

Aan de andere kant geloof ik wel dat hij in goede staat blijft aan de andere foto's te zien. Dus ik ben benieuwd wat het gaat wordenSmile

Hoever is een beetje open? Maak anders even een fotoWink
Reply

#7
als je hier rare bodykits omlepelt, ga ik van mn stockje..

die er mk3 suzisport lippen kit om! das genoeg voor deze auto en oogt lekker jdm en orgineel!
Reply

#8
Suzisport lippen vind ik ook wel een goed idee jaSmile

Bekijk m'n wie is wie maar eens, staan genoeg foto's in met die lippen er op als je wilt weten hoe het er uit ziet!
Reply

#9
ja ik had als eens wat gezien met die lippen misschien is dat ook een optie want we hadden het er al over als er een bodykit onder komt dan weten we niet hoe het met de hoogte zit omdat hij flink verlaagd is.

er is mij vandaag verteld dat er een 4-1 spruitstuk op zit bij ons.
dat klopt ook maar hoe kan het dan dat deze zo beroest is ik dacht dat die spruitstukken niet deden roesten (de spagettie spruitstukken dan)

hier is een foto van het dashboard wat open staat:
je ziet het nu niet zo goed misschien als het licht is dat ik dan een betere foto krijg gemaakt
[Image: dsc05325h.jpg]

en wie heeb deze kap nog ergens liggen bij ons zit er nu een gat in omdat ik de startonderbreker verplaatst heb bij het contact dit was lelijk en onhandig:
[Image: dsc05326oz.jpg]
Reply

#10
Die kap is op elke sloop wel te vinden, gewoon naar een sloop toegaan en de mooiste uitzoekenSmile

Die spaghetti spruitstukken heb je in verschillende soorten gehad, de verchroomden roesten bijvoorbeeld nagenoeg niet. Deze wel, omdat het gewoon metaal is en de meeste verf of iets dergelijks die er op zit na verloop van tijd vanzelf loslaat door de hitte.

Dashboard weet ik zo niet, zal morgen eens in m'n eigen auto kijken maar volgens mij hoort dat aan te sluiten!
Reply

#11
Ja dit hoort mooi aan te sluiten.
Reply

#12
thnxs voor de reactie ja het ziet er ook uit alsof het moet aansluiten dan gaan we binnekort als we weer eens tijd hebben winkelen bij een sloopTongue
dan word het ook nog een dagje sleutelen aan het dashboard want dat irriteerd best wel
Reply

#13
Het ziet er in ieder geval uit alsof iemand met een grote schroevendraaier dat raamwerk van je dashboard los te halen:p
Reply

#14
ja zoiets had ik ook al gedacht je hebt soms van die mensen hoewel ik moet zeggen dat de vorige eigenaar hem goed behandeld heeft petje af want daar heb je er niet veel van die hun auto''s zo goed behandelen
Reply

#15
Zonde van zo mooie auto.
Koop een afgedankte GTI en knap die op, veel mooierTongue
2007 Fiat Grande Punto Sportsound.
[Image: A6O2Y.png]
Reply

#16
Komop mensen, als je een zegje had willen hebben in hoe deze auto eruit komt te zien, had je hem zelf moeten kopen. Idea

Wat we hier vinden is inmiddels duidelijk, nu verder met het topic.
Reply

#17
leef je uit zou ik zeggen, jouw auto, jouw geld
iig heb je een goede en solide basis gekocht om er iets moois van te maken

overal hoor je hetzelfde, iedereen schreeuwt moord en brand als je iets anders wilt doen
wij hebben een perfect goede corolla gt omgebouwd tot driftwagen, volgens de meeste heiligschennis, zeker omdat we er een nissanblok in hebben gelepeld, maar dan hadden ze idd de auto zelf moeten kopen

en van dat spruitstuk, deze stammen nog uit een tijd dat ze niet uit titanium, rvs,... gemaakt werden en van chroom ga je niet sneller Wink
mijne heeft net hetezelfde, duurt wel ff eer ze zijn doorgeroest, moet je je geen zorgen om maken

edit: ik denk dat er al een k&n vervavingsfilter insteekt aan de sticker op het luchtfilterhuis te zien, deze zou ik dan lekker laten steken, open filter ga je alleen maar power doorverliezen, als je wat extra sound wil, frees dan wat gaten in je luchtfilterhuis Wink
Reply

#18
Ook de chromen gaan roesten omdat het chroom gewoonweg niet goed kan hechten.
4 in 1 spruitjes zijn van gewoon koolstofstaal, da's beter dan RVS qua stevigheid en broosheid. Nadeel is wel dat ze wat gaan roesten. Voordeel is dan ook weer dat ze goed te repareren zijn!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#19
haha als je van chroom sneller ging dan was de hele auto chroom.

er zit geen k&n in dat is nep.
zou je echt minder vermogen hebben met een open luchtfilter het gaat ons niet om het geluid want dat is al mooi.
Reply

#20
Velen gingen u voor, filter zuigt teveel warmte lucht aan en daardoor krijg je eerder een dip bij het optrekken dan dat het sneller wordt.
Origineel luchtfilterhuis koesteren. 45 Tongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.