Project Phoenix (1993 Suzuki Swift GS U9) (Rust in peace)
#1
zo even een topicje maar geopend voor me swiftie Tongue
ik wil me swift een beetje veranderen in een rally style swift.
met insperatie van de subaru impreza en suzuki pikes peaks.

Lijstje wat gedaan en gehaalt moet worden:

2 Zij schermen.
Sport uitlaat
Katalysator
Impreza hood scoop.
Sport velgen.
2 Draag armen
Ruitewisser spoilers
Hoge spoiler.
Vlammen stickers.
Sport velgen.
Sport luchtfilter
Intreur Spuiten.
Sportstuur.
Kleine motor revisie
Alarm en CV System.
Booskijkens.
Sport-Cat
Neon verlichting


[Image: 1310172607_5_ju0-.jpeg]

( dit is het lijstje tot nu toe , gekleurt zitten er al op Tongue )
Ideeèn en tips zijn altijd welkom Wink
[Image: d231c8da_ffbd_ec42.gif]

#2
Een tip: probeer een beetje op je spelling te letten, dat leest een stuk prettigerWink Verder, zoek maar eens op het forum hier, dan kun je heel veel lezen over sportluchtfilters. Zo'n filter heeft meestal niet zoveel effect, luchtaanzuiging van de Swift is standaard al erg goed.

Succes verder met je plannen!

#3
Gewoon gaten boren in je Luchtfilterhuis! haha heb ik ook, meer geluid en toch merk ik zelf wel wat meer trekkracht Biggrin
Nee zonder gein, er bestaan Green-filters die heel je 'Ufo' vervangen... volgens velen meer power met zo'n ding maar dat mag ook wel voor 100+ euro.
Es Aa Drie Één Nul

#4
(19-05-2011, 16:11)SteefK Wrote: Een tip: probeer een beetje op je spelling te letten, dat leest een stuk prettigerWink Verder, zoek maar eens op het forum hier, dan kun je heel veel lezen over sportluchtfilters. Zo'n filter heeft meestal niet zoveel effect, luchtaanzuiging van de Swift is standaard al erg goed.

Succes verder met je plannen!

Ja klop haha ben zelf wat dyslectie vandaar moet ook nog steets een goede spelling controle downloaden.
Ik heb ook nog steets de orginale filter uit 93 Tongue dus die moet nodig vervangen worden die ga ik maandag kopen alleen even kijken waar ik in de buurt van dordrecht/rotterdam een plekje weet die ze verkopen anders gewoon via internet.
-------------------------------------------

Zo heb even de ruitenwisser armen der afgehaalt en geschuurt en overnieuw gespoten ( zat beetje te veel roest op )

[Image: 1310473840_5_BtzK.jpeg]


Daarna gelijk van die chrome ruitenwisser spoilers er op geplaats.
Naast de auto van me schoonvader ( word ook rustig opgevoerd )

[Image: 1310473732_5_9lKb.jpeg]


Omdat ik de auto wil style in de rally sfeer heb ik maar bij de halfords van die WRC instap lijsten gekocht en er op geplakt.
Zie der best wel leuk uit haha.
[Image: 1310473988_5_0Kkm.jpeg]

Hier zijn de roest plekken van de zijschermen die worden maandag gelijk besteld want het zie der niet uit.
het is gelukkig niet door geroest in de frame.
[Image: 1310474150_5_fRwo.jpeg]

Aan deze kant zie je dat de auto een tikje heb gehad bij de deur.
word allemaal wel nagekeken en uitgedeukt ( als ik de deur niet alsnog vervang )
[Image: 1310474293_5_P4mY.jpeg]

Zo dit zijn de foto`s tot nu toe haha

(19-05-2011, 17:18)BlackSwift92 Wrote: Gewoon gaten boren in je Luchtfilterhuis! haha heb ik ook, meer geluid en toch merk ik zelf wel wat meer trekkracht Biggrin
Nee zonder gein, er bestaan Green-filters die heel je 'Ufo' vervangen... volgens velen meer power met zo'n ding maar dat mag ook wel voor 100+ euro.

Ja daar had ik inderdaad ook van gehoord.
Bove de 100 had ik al verwacht die K&Ni filter sets voor de GTI zijn ook rond de 120 euro.
maar eerst moet de carrosie gemaakt worden en de cat en de draagarmen , en ja denk toch ook de destrubtie riem. want er sta nergens waneer die vervangen is dus maandag ff een afspraak maken bij de suzuki dealer daar voor want de rest kan ik zelf Tongue
[Image: d231c8da_ffbd_ec42.gif]

#5
Zozo, lekker die roest Smile

(tis Phoenix btw Smile)
Es Aa Drie Één Nul

#6
(19-05-2011, 19:26)BlackSwift92 Wrote: Zozo, lekker die roest Smile

(tis Phoenix btw Smile)

ja zijn gelukkig de zijschermen voor de rest niks.
25 euro nieuw dus val wel mee Smile

( haha thx )
[Image: d231c8da_ffbd_ec42.gif]

#7
Bodem al gecheckt op roest?, dat wil wel eens gatenkaas worden (A)




#8
Trek voor de gein je vloerbedekking eens omhoog Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

#9
(19-05-2011, 20:37)WireWess Wrote: Trek voor de gein je vloerbedekking eens omhoog Smile

haha ja ik heb de vloerbedeking omhoog getild en op de brug gezet , maar totaal weer geen roest Tongue
nog helemaal netjes getextileert enzo
het zijn echt die zij schermen die aan de onder kant echt verrot is.
[Image: d231c8da_ffbd_ec42.gif]

#10
Als je zijschermen bezig zijn te verroesten dan heb je een aardige kans dat je bodem ook al bezig is te ontbinden 37

Dat was een slechte reactie timming :p

Maar beter dat je zo niks ziet! Hopen dat het onder waar het getectyleerd is niet roest 42

#11
(19-05-2011, 22:38)baleno1.8gti Wrote: Als je zijschermen bezig zijn te verroesten dan heb je een aardige kans dat je bodem ook al bezig is te ontbinden 37

alleen onder de zij scherm zit een beetje maar voor de rest onder de auto en onder de vloer bedeking is alles gewoon netjes onderhouden en droog.

ik zal der wel morgen even een fototje van maken ben namelijk oplader van me telefoon vergeten thuis Tongue zit nu bij me vriendin namelijk haha
[Image: d231c8da_ffbd_ec42.gif]

#12
Ik wou ook dat ik dat kon zegen toen ik de vloerbedeking van de cabrio omhoog trok Tongue
Maar gellukig is dat al verholpen Biggrin

#13
(19-05-2011, 22:43)baleno1.8gti Wrote: Ik wou ook dat ik dat kon zegen toen ik de vloerbedeking van de cabrio omhoog trok Tongue
Maar gellukig is dat al verholpen Biggrin

ja ik ben ook echt heel blij Tongue normaal zit de onderkant helemaal vol roest
[Image: d231c8da_ffbd_ec42.gif]

#14
(19-05-2011, 22:43)baleno1.8gti Wrote: Ik wou ook dat ik dat kon zegen toen ik de vloerbedeking van de cabrio omhoog trok Tongue
Maar gellukig is dat al verholpen Biggrin

Dat had ik afgelopen weekend ook gedaan, maar niet 1 vlekje roest. Alleen de wielkasten wat vliegroest wat ga behandelen met Rustyco. Voor de rest is de mijne keihard! Dat voor een 95er.

Ben benieuwd naar het project, hoe het uit gaat pakken. Staat in de favorieten!39

#15
(19-05-2011, 22:38)Jetbeam Wrote: haha ja ik heb de vloerbedeking omhoog getild en op de brug gezet , maar totaal weer geen roest Tongue
nog helemaal netjes getextileert enzo
...

Waar heb ik dat eerder gehoord en wat werd daarop ook alweer altijd geantwoord???.... ohw ja! Geef AR eens een hamer, wedden dattie rot is!

#16
(20-05-2011, 19:17)Pauluzz Wrote:
(19-05-2011, 22:38)Jetbeam Wrote: haha ja ik heb de vloerbedeking omhoog getild en op de brug gezet , maar totaal weer geen roest Tongue
nog helemaal netjes getextileert enzo
...

Waar heb ik dat eerder gehoord en wat werd daarop ook alweer altijd geantwoord???.... ohw ja! Geef AR eens een hamer, wedden dattie rot is!



hahaha nope al getikt en al Wink geen spatje roest te vinden , ja beetje aan de zij kanten wat opervlakkig maar der onder helemaal niks
[Image: d231c8da_ffbd_ec42.gif]

#17
foto's als bewijss Biggrin, zo als meerdere keren is gezegd
een swift zonder roest is geen swift Tongue




#18
Meines had ook geen roest Biggrin Zie me wie is wie.Dus het kan wel. Maja de meines kwam uit 96 en heeft in een schuur gestaan Tongue

#19
Nou ik ga vandaag op pad voor een sport uitlaatje en van de week krijg ik de cat en draag armen binnen dus kan ik die er op zetten.
de 31e heb ik een afspraak voor de distrubutie riem.



Onderkant Tongue zie geen roest Tongue
[Image: 1313703310_5_64iY.jpeg]

en nog een keer de onderkant

[Image: 1313704097_5_OwGd.jpeg]
[Image: d231c8da_ffbd_ec42.gif]

#20
Het gaat ook niet om de onderkant, maar om de dorpels.
Een Swift roest van binnenuit naar buiten, dus als je nog niets ziet aan de buitenkant betekent dat nog niet dat er binnenin niets zit Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.