Swift sedan circuit foto's!
Je bedoelt het voorscherm en ongespoten wiel?
En ben al poos meer bezig met roest wegwerken en de auto rijdende te houden ipv bezig zijn met het uiterlijk Smile
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

Hoe gaat het met de roestpreventie?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Mwoa gaat kom er niet echt aan toe ivm steeds roest schade repareren.
Momenteel radiateurbalk, bij de draagarm en bij stuurophanging nog lassen dan heb ik de zichtbare dingen gehad.
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

Nog grote plannen om auto beter te krijgen voor circuit?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Genoeg echt genoeg!
Remmen moeten beter (schijven voor worden veuls te warm)
Remmerij achter moet beter.
Stuggere rubbers , evt nog extra stabilisatorstang.
Twijfel eraan om de achterkant wat stugger te maken(vering) , aangezien hij naam mijn doen teveel overhelt.
Motorisch moet gewoon simpel zat opnieuw opbouwen.
Dan uiteraard ook wat betere onderdelen.
Genoeg dus 34
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

Heeft zo'n sedan niet heeel veel onderstuur?
Reply

Klopt.
Heb voor camber erop gezet naar me idee heeft het wel wat geholpen.
Als het budget er is gaan en uiteraard veel veranderingen komen.
En eerlijk gezegd liever goed onderstel en motorisch.
Dan uiterlijk goed en de andere 2 niet goed .
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

(04-12-2015, 11:49)duck Wrote: Remmen moeten beter (schijven voor worden veuls te warm)
Remmerij achter moet beter.
Stuggere rubbers , evt nog extra stabilisatorstang.
Twijfel eraan om de achterkant wat stugger te maken(vering) , aangezien hij naam mijn doen teveel overhelt.
Motorisch moet gewoon simpel zat opnieuw opbouwen.
Dan uiteraard ook wat betere onderdelen.

Stock remmerij zou meer dan voldoende moeten zijn.
ik zou de volgende dingen proberen:
-verse schijven(oude schijven zit vaak veel roest en troep in)
-performance remolie(gaat veeel later aan de kook, kijk effe voor AP racing dot4)
-performance blokken voor(greenstuff op zijn minst, maar liever yellowstuff of vergelijkbaar)
-remkoeling(je kan een slang leggen, maar wij hebben bijvoorbeeld de "hoekjes" die voor je wielkasten zitten)
-schildje achter je schijven weghalen

achter ook even verse remmen monteren, maar als het goed is zou stock imitatie genoeg moeten zijn.

En verder komt een hoop neer op techniek, vooral dat je kort en hard remt.
hoe langer je je voet op het pedaal hebt hoe meer hitte je opbouwt.

Een goede methode om de tijd dat je voet op het pedaal staat voor een bocht te verkorten, is je grip te verhogen, waardoor je later blokkeert.
Daarin zijn semi-slicks dik in het voordeel, qua zijdelingse grip EN dus ook met remmen.

(klein voorbeeldje van de "hoekjes"die weggeslepen zijn.
[Image: 360.jpg]

Qua onderstel moet je bij de swift inderdaad achter beginnen, een "standaard" verlagingsveer is al gauw te slap, en een sterkere swaybar is zeker gewenst

wij gaan volgend jaar naar een 130+kilo veer achter, dus dan heb je een beetje een idee.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Heb voor yellowstuff met geperforeerde schijven maar die zijn gewoon te warm geworden.
Begon met remmen tegen het 70 meter punt na het rechte stuk ong.
Dat sowieso, liefst natuurlijk wat betere schijven rondom en betere blokjes achter ,maar moet ik me nog in verdiepen.
Remolie moet inderdaad nog gebeuren wou ik met nieuwe remmerij doen.
Voor heb ik al yellowstuff erop zitten dus scheelt al 34
Remkoeling is inderdaad een goeie! Zal zeker wat aan gebeuren.
Schildje gaat weg als de nieuwe remmen erop zitten, eerst natuurlijk andere prioriteiten.
Klopt had genoeg vertrouwen in de nieuwe blokken dus heb voor mijn doen laat geremd steeds.
Semi slicks wil ik inderdaad er nog onder vooral omdat hij snel onderstuurt.
Heb rondom koni geel , voor redelijk stug en achter voor mijn gevoel te soepel.
Wil meer versteviging hebben heb al voor en achter veerpootbrug alleen wil aan de onderzeide ook meer .
Voor de eerste tijd blijft het voor plezier rijden op circuit.
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

Plezier is het belangrijkst!

Remmen moet je nog even mee klungelen, maar wij hebben nog nooit enig issue gehad met stock spul (gti), dus dan moet jij het ook voor elkaar kunnen krijgen. Je hebt nu misschien weer wat ideeën om te doen Smile

Wbt onderstel..

Koni met verlagingsveren:
[Image: 360.jpg]

Stapje verder:
[Image: 360.jpg]

Onderstel is niet belangrijk om lol te hebben, je remmen en banden moet je prioriteit maken, en als je motor en bak in goede staat zijn dan kun je lekker rijden zonder zorgen.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Ja klopt ^^ vogel het vanzelf wel uit.
Vond ik ook het vreemde inderdaad! Heb gti remmerij rondom namelijk.
Remschijven stonken gigantisch en regenboogkleur effect op de schijf zelf en merkte ook dat hij steeds minder remde dus nog even uitpluizen Smile
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

(Ik had vorige post nog ge-edit)
Je auto is niet heel veel zwaarder dan een hatchback toch?
Het kan ook zijn dat je remmen blijven plakken als ze al wat ouder zijn..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Ah zie het!
Massa rijklaar 950 dacht ik zo 123
Ja klopt dat zijn ook maar punten.
Als hij motorisch in orde is kan ik al heel veel op het circuit! Mis gewoon gigantisch veel vermogen.
Zuigerveren zijn niet meer zo fris waarschijnlijk en olieschraapveren net zo.
Moet nog even tegen een goedkoop 1.6 blok lopen die ik op kan bouwen
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

Over dat blokje, er heeft nog iemand een 1.6 blok te koop staan hier op het forum. Die kerel die de 1.6 bak in z'n mk1 ging proberen te leggen. Misschien hem eens contacten.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Zal even kijken!
[Image: duck2.png]
No judgement's !
Reply

http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...?tid=26380

Alstu.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Hoe staat het hier?!
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.