restwaarde swiftje
#1
hey mensen,

ik heb even een vraagje, sinds kort doet mijn swiftje het niet meer en staat inmiddels al 2 weken hier op het station. Ik heb er absoluut geen zin meer in en tijd meer voor om het allemaal te regelen omdat ik te druk ben met mijn studie dus nu wil ik hem op laten halen door een sloper voor zover het wat waard is.
nou heb ik een website gevonden (weet niet of de URL vernoemd mag worden) waar ze van meerdere slopers een offerte ontvangen op basis van mijn formulier en de beste offerte krijg ik doorgestuurd.

Nou staat er onderaan het formulier een optie om een verwachtte prijs aan te geven. Ik wil dit best aangeven maar heb geen flauw idee wat voor een bedrag ik dan zou moeten voorstellen.

even als richtlijn voor eventuele indicaties van waarde:
swift start niet meer vanuit niks na een dag stilstaan, startmotor draait wel maar slaat niet aan.

beide zijschermen hebben roestschade bij de wielkasten en rechts mist er een stukje van het zijscherm.

zitten goede banden onder van +-6000 km oud

thanks voor de feedback alvast,
groeten Max

ps. ik vraag na tips van hier de offerte aan, mocht er iemand van hier geïnteresseerd zijn in dit autootje als donorwagen o.i.d. mag de eerste de beste die meer geeft dan de offerte hem meteen op komen halen.. volgende week is hij sowieso weg via de sloop!
Reply

#2
ik kan vanaf jou post niet lezen van de leeftijd van je swift is.
de motorinhoud.
de staat van je auto behalve dat hij niet start.

dus veel advies kan ik je niet geven over de rest waarde.

ik zou snel de sloop bellen en weg is weg.
scheeld je weer een week belasting en verzekeringWink

50 euro bij de lokale sloop mag je blij zijnWink
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#3
(29-01-2011, 17:21)jolandaswift Wrote: ik kan vanaf jou post niet lezen van de leeftijd van je swift is.
de motorinhoud.
de staat van je auto behalve dat hij niet start.

dus veel advies kan ik je niet geven over de rest waarde.

ik zou snel de sloop bellen en weg is weg.
scheeld je weer een week belasting en verzekeringWink

50 euro bij de lokale sloop mag je blij zijnWink

Excuses, ik was er niet helemaal bij vanmiddag, het betreft een 1.3 GR van augustus '95.

Voor dit mankementje was er nooit iets aan de hand motorisch en gezien het plotselinge optreden van de kwaal kan ik me niet anders voorstellen dan dat dit binnen no-time opgelost kan worden door de gemiddelde forumbezoeker hier.

Maar bedankt voor de eerste indicatie Smile 50 euro valt toch wel een beetje erg tegen.. Maar inderdaad het spaart wel per direct geld uit, ik zal eens kijken wat het wordt

Groet
Reply

#4
Meer dan 50,- zal je er niet voor krijgen bij een sloop.
Er zit roest op de wielkasten, misschien ook flink op de dorpels, en hij doet het niet.

Aangezien die altijd goed heeft gelopen is de kans groot dat het een klein mankement is.
Met een uurtje werk kan je al heel veel te weten komen over het probleem, kijk bijvoorbeeld eens of je wel benzine of een vonk krijgt..
Reply

#5
Onthou wel dat de meeste slopen ook geld vragen voor het ophalen. Dus als ze hem gratis meenemen mag je blij zijnZzzz

Ik adviseer je echt even dat ding te maken, op markplaats te zetten voor 350 euro en voor 250 a 300 euro verkopen39
Reply

#6
Op marktplaats kan je er met gemak 500 Euro voor vragen als 'ie start. Kijk wat de rest kost en zorg dat je goedkoop bent, zet je telefoonnummer erbij, dan komt er gelijk iemand.
In deze staat (niet starten) denk ik 200 Euro max.

Een sloop hecht geen waarde aan dingen als goed/slecht onderhouden, nieuwe banden etc. Die zien alleen een homp blik staan wat ze moeten verslepen en daar moeten zij zoveel mogelijk dingen weer van zien te verkopen.
Als de buitenkant er niet uit ziet is de kans klein dat zij dat verkopen.
Dus bieden ze weinig. Sommige slopen willen zelfs geld toe hebben omdat zij dat ding moeten vervoeren.

Ken je niet iemand die lid is van de ANWB?
Samen in dat ding gaan zitten en degene met pas laten bellen. Maakt bij de ANWB niet uit van wie de auto is, alleen wie er rijdt, dus zorg dat er iemand met een pas van plan was te gaan rijden. Wink
En niet zeggen dat 'ie er al 2 weken staat natuurlijk, hij staat er nog geen dag.... Wink
Reply

#7
Dat is een optie, of je vraagt iemand met kennis van auto's er eens even naar te kijken.

In ieder geval zou ik de auto niet wegdoen voordat je weet wat er aan de hand is. Straks is het een relais van een tientje, een zekering van 5 cent of een filtertje van een paar euro en rij je weer vrolijk rond!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
Bedankt voor de vele reacties!

Voor de optie anwb zal ik inmiddels eerst een keer de accu moeten bijladen thuis voordat ze komen anders wordt het (lijkt mij) snel duidelijk voor ze dat hij er wat langer staat.
Het punt is vooral dat ik er echt geen hoofdprijs meer voor hoef te krijgen en ik toch al van plan was om hem weg te doen op het moment dat hij kapot zou gaan.
Eerste probleem is nu om hem thuis te krijgen, want verkopen in welke staat dan ook vanaf de parkeerplaats van het station is ook weer zo wat :p..

Ik zal dinsdag nog eens rond gaan bellen of er iemand kan slepen o.i.d. er even snel naar laten kijken en daarna per direct marktplaats opjagen, kan ik eindelijk eens geld bij elkaar schrapen om op kamers te gaan..
Reply

#9
Laat er even iemand naar kijken voordat je 'm verkoopt. Kan je zo al een paar honderd euro extra opleveren tegen een waarschijnlijk lage kostprijs!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#10
Nooit van sleepkabels gehoort?
Ff je ouders of vrienden lief aankijken, wagentje ervoor, sleepkabeltje ertussen en gaan.
staat die iig voor je deur.
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#11
een paar kralen en een bounty is ie al gauw waard 34

sleep dat ding ff op en kijk wat er mis is voor dat je hem zo naar de sloop doet.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.