Swift GTI kopen, kent iemand deze auto?
#1
Hallo,

Ik ben Erwin, 19 jaar oud en woon in Assen.
Ik ga dinsdag avond kijken naar een swift gti uit 93, en vroeg me af of iemand toevallig deze auto kent.

marktplaats

Lijkt dit jullie wat?

gr.

Erwin
Reply

#2
Lijkt me aan de hand van de omschrijving niet gek voor het geld.
Of het echt wat is en of de omschrijving klopt weet je pas als je ermee rijdt. Zou zelf liever overdag gaan, heleboel dingen zie je niet in het donker en de auto lijkt dan veel mooier dan 'ie misschien in werkelijkheid is. Wink
En je moet er een aardig stukje voor rijden.
Reply

#3
(24-01-2011, 00:19)dreeke Wrote: Lijkt me aan de hand van de omschrijving niet gek voor het geld.
Of het echt wat is en of de omschrijving klopt weet je pas als je ermee rijdt. Zou zelf liever overdag gaan, heleboel dingen zie je niet in het donker en de auto lijkt dan veel mooier dan 'ie misschien in werkelijkheid is. Wink
En je moet er een aardig stukje voor rijden.

Tsja ik wou ook liever zaterdag, maar de verkoper wou em niet vasthouden tot zaterdag.

Ik probeer wel een goed verlichtte plek te zoeken en dan ff goed kijken en ga uiteraard de complete bodem met looplamp en schroevendraaier bekijkenTongue.
Reply

#4
Hallo Erwin, anders kijk eens in het Marktplaats / Aangeboden topic hier op het forum. Daar worden regelmatig GTi's besproken die op Marktplaats.nl oid worden aangeboden.
Reply

#5
(24-01-2011, 08:20)Xenon91 Wrote: ...
Tsja ik wou ook liever zaterdag, maar de verkoper wou em niet vasthouden tot zaterdag.
...

Hij is wel erg positief ingesteld als hij denkt de auto in een week tijd al te verkopen....
Reply

#6
klinkt mij in de oren dat hij je wil pushen om de auto te kopen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#7
(24-01-2011, 20:08)engeltje Wrote: klinkt mij in de oren dat hij je wil pushen om de auto te kopen.

Nouja, hij zei: je mag best zaterdag komen, maar als iemand anders de auto wil bekijken verkoop ik hem wel gewoon.

Mja, whatever ik zie morgen wel wat het is.

Te veel roest of andere gekke dingen is dan laten staan, en jammer van de tijd en brandstof.
Reply

#8
Klinkt inderdaad een beetje alsof die wil zorgen dat je hem zo snel mogelijk koopt 'zodat niemand anders je voor is'
Rides:
- '94 Swift 1.0 Spirit
- '98 Baleno 1.6 Sport
Reply

#9
Nee klinkt als iemand met gezond verstand!

Als ik een auto te koop heb ga ik deze ook niet een week vasthouden. Straks besluit die persoon hem niet te kopen, dan heb je misschien een serieus geinteresseerde afgewimpeldIdea

Klinkt in mijn ogen begrijpelijk!

Ben trouwens erg benieuwd of er een extra swift Gti rondrijdt in het mooie assen39
Reply

#10
Ik vind de foto's zo maar raar gemaakt van zon afstand, hij kan dus in het echt best tegenvallen. Plus dat tikken is waarschijnlijk een kapotte homokineet. Als je dit zelf niet kan maken komt dat er ook nog bij natuurlijk! Goed opletten op roest onder de dorpels, voorschermen en draagarmen. Dit zal waarschijnlijk wel meevallen aangezien die nog een tijd APK heeft!
Reply

#11
apk zegt eigenlijk totaal nul,0 helemaal niks, behalve dat hij niet afgekeurd is. Ik kan hier ook wel een APK regelen zondar dat de auto uberhaubt bij het keuringsstation komt.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#12
Dat kan ja, maar het is wel een onderhandelingspunt.
Als je regelt dat de auto APK gekeurd wordt op kosten van de verkoper bij een onderling overeengekomen garagebedrijf is het wel degelijk van toegevoegde waarde...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#13
En, heb je hem gekocht?
Reply

#14
Ik heb het niet meer zo op garage bedrijven, hoevaak daar wel niet opgelicht wordt en dan gek vinden dat de klant boos wordt en dan heb ik het over 2e hands auto bedrijven.
Een kennis van ons wilde laatst een Seat Leon kopen, maar dan moest hij wel de garantie er apart bij kopen.... voor 350 euro geloof ik?? nou zo ver ik heb mee gekregen in mijn kinderjaren en het bedrijf van mijn pa heb je altijd garantie bij een auto wanneer je deze bij een bedrijf koopt die aangesloten is bij bovag....
Zou even mooi zijn zeg, je tijd het terrein af, hoort een ratel en terug kun je niet meer, je hebt het garantie er namelijk niet bij gekocht.... YEAH Right...

Beste is dus gewoon een eerlijk iemand en particulier..
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#15
Wat is er oneerlijk aan een auto kopen zonder garantie? Het wordt er duidelijk bij verteld.

Andere bedrijven hebben die garantie in de prijs zitten. En dat betekend???

Een hogere prijs34

Dus niet zo zwammen, als je garantie wil, niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zittenstupid

Als je wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, loop je het risico dat er wat mis gaat34
Reply

#16
@ImprezaGirl zelfs een bij de bovag aangesloten firma kan de auto zonder garantie verkopen.
Dit staat zelfs netjes op de bovag site Wink
http://www.bovag.nl/index.php?pageID=5&c...&faqID=260
Bovag.nl Wrote:In artikel 15 van de BOVAG-voorwaarden staat vermeld dat de verkoper op gebruikte auto’s met een aankoopbedrag van € 4.500 of meer, dan wel met een aankoopbedrag dat meer is dan 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde automatisch zes maanden BOVAG Garantie verleent. Dit tenzij u als koper uitdrukkelijk schriftelijk heeft verklaard hiervan af te zien. Ziet u in een advertentie ‘meeneemprijs’ of ‘handelsprijs’ staan, dan is dat de prijs zonder BOVAG Garantie. Aangesloten bedrijven zijn echter verplicht om in de tekst ook altijd de prijs inclusief BOVAG Garantie te vermelden, zodat u precies weet waar u aan toe bent.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#17
Dat is toch onzinnig.
Wanneer je dat er niet bij koopt, zou het in houden, wanneer je het terrein af rijdt je niks meer kan doen wanneer de auto stuk gaat.
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#18
Er is wel meer onzinnigheid in de wereld... Die garantie is gewoon een extra service waar je voor betaald. Zit deze bij de prijs inbegrepen, ligt de prijs wat hoger. Zit deze niet bij de prijs inbegrepen is de prijs wat lager en moet je het apart er bij kopen. Ik vind het eigenlijk wel logisch, een verkoper loopt ook het risico dat er wat mis is, jij als koper neemt dat risico over als je een auto koopt zonder garantie. Neem je wel een garantie, is het zijn probleem, maar daar wil de verkoper natuurlijk wel voor betaald wordenSmile
Reply

#19
(26-01-2011, 14:11)ImprezaGirl Wrote: Dat is toch onzinnig.
Wanneer je dat er niet bij koopt, zou het in houden, wanneer je het terrein af rijdt je niks meer kan doen wanneer de auto stuk gaat.

niet helemaal. Wettelijk zit er tot op zekere hoogte garantie op. Dat wil zeggen, van een auto mag je een bepaalde, redelijke verwachting hebben tenzij anders vermeld. Als je een auto koopt voor een normale prijs, dan moet die het doen en mag niet de volgende dag het blok er onder uit vallen of de bak in de soep draaien, tenzij bij de verkoop is vermeld dat de bak erg slecht is en eigenlijk vervangen zou moeten worden. In dat geval ga je zelf akkoord met het kopen van een auto met een mankement. En zo geldt dat voor bijna alles wat in de bovag garantie zit. Het wordt voorgedaan als een garantie, maar het is gewoon wettelijk al geregeld. De bovag garantie is wat dat betreft ook vrij overbodig, zeker gezien deze gaat over zaken waar normaal gesproken niets aan komt. De meeste bovaggarages verkopen geen schrotbakken met 2-3 ton op de teller, die verdwijwen naar de handelaren en de particulieren. De 3-6 maanden garantie op de motor en de draaiende delen klinkt wel leuk, maar de garantie moet je eigenlijk hebben op de accu, de radiateur, het stoel verstel mechanisme en dat soort dingetjes. Dat zijn de zaken die vaak stuk gaan. Zo'n blok blijft wel draaien.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.