Paar vragen
#1
Hallo,

Heb me hier aangemeld omdat ik zit te twijfelen.
Ben nu bezig met rijles , en verwacht binnenkort dus mijn rijbewijs te hebben.

Was eingelijk van plan een civic Eg te kopen , een 1500 .
aangezien ze niet al te duur zijn in maandelijkse kosten en onderhoud.
Maar zat zo wat rond te kijken en zag een paar swiftjes tekoop staan , 1300 16v .. Gti dus . Dit lijkt me eingelijk wel wat leuker als een civicje
maar kan niet zoveel over de auto's vinden , heb daarom een paar vragen.

Wat zijn ongeveer de maandelijkse kosten als je uitgaat van 2 schadevrije jaren ? (slipcursus)

Zijn er genoeg onderdelen voor te krijgen (upgrades en vervanging)

Wat zijn de zwakte punten van de auto

Hoe is het weg gedrag , en de betrouwbaarheid .

Ik zit zelf in de autotechniek en kan eingelijk alles wel zelf doen , ben ook van plan in de toekomst nog wel wat motorische aanpassingen te doen en het onderstel (en remmerij) te verbeteren . civicjes zijn hiervoor natuurlijk heel geschikt zijn genoeg onderdelen voor hoe zit dat met suzuki ? In de aankoop lijken ze me niet zo heel duur , 101 pk op 780kg ongeveer klinkt ook wel lekker !?

Thx alvast 45
Reply

#2
heb je al eens op het forum gekeken of uberhaubt zelf geprobeerd om informatie in te winnen?
Wegenbelasting kun je zo opvragen, verzekering kun je online checken en alle andere punten zijn al ruim op het forum behandeld.
Als je zelf in de autotechniek zit, moeten kleine aanpassingen toch geen problem zijn om iets passend te krijgen? Swiftjes zijn geen civics, waar je echt ongeveer alles plug and play voor kan krijgen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#3
Zoekt en gij zult vinden! Alles wat je wil weten is behandeld op dit forum of elders op internet...

Succes ermee 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
Hallo,

De zoekfunctie wordt erg gewaardeerd merk je wel.

Wel zal ik even een paar dingen aangeven.

Onderdelen zijn er genoeg te krijgen. Niet zoals een honda bij 300 aanbieders, maar ze zijn er wel.

De wegligging is prima! Mits je de goede aanpassingen det. Verlagen is een must. Ook is een Sway bar van whiteline achter aan te bevelen. Er zijn genoeg ervaringen hier op het forum met zo'n sway bar.

Ik weet niet wat je verder met de auto wil doen. Eigenlijk is alles qua performance ook wel te krijgen. Van N/A naar de 120 tot 140 pk, maar ook met een turbo over de 200 pk.

De betrouwbaarheid van een stock swift Gti is enorm te noemen. De blokjes kunnen veel aan!39 De versnellingsbak daarintegen wil nog wel eens het zwakke punt zijn.

Ook moet je goed kijken naar roest.

Hier wat linkjes naar topics die je eens door moet lezen:
aankooptips
wegligging verbeteren
Handige link topic. Met alle leveranciers

Turbo taal

Denk dat je hier wel een paar avondjes mee verder kan39
Reply

#5
Kijk daar hebben we wat aan ! , Bedankt alvast zal even wat leeswerk doen !
Bedoeling is eingelijk in het begin alleen wat aan het weggedrag / uiterlijk te doen .
Later wat extra pk's als ik wat meer rij ervaring heb
Reply

#6
Gti ??? als beginnende rijder ? dan ben je nog duurder uit dan die civic Tongue.
Gti rijders en vooral beginnende zijn vet duur uit bij auto verzekeringen. juist omdat 8/10 sjonnies in rijden Wink.

In ieder geval veel succes met zoeken (Y) swiffies zijn leuke en betrouwbare autootjes Wink
[Image: Untitled-13.jpg]
Reply

#7
(18-01-2011, 19:47)Nibi Wrote: Gti ??? als beginnende rijder ? dan ben je nog duurder uit dan die civic Tongue.
Gti rijders en vooral beginnende zijn vet duur uit bij auto verzekeringen. juist omdat 8/10 sjonnies in rijden Wink.

In ieder geval veel succes met zoeken (Y) swiffies zijn leuke en betrouwbare autootjes Wink

Nooit problemen mee gehad hoor Peter! Vooral omdat het "maar" een 1300cc is, maar misschien kwam het wel omdat ik een stapje voor had dat mijn verzekeringsmaatschappij.
Reply

#8
Ik heb toen ik beginnende rijder ook gekeken voor een GTi swift.
Ik zag meteen dat ik nagenoeg bij alles 3 keer zo duur uit was al toen met een normale 1300.
Als je nagaat klinkt het best logisch Wink. Maargoed mischien nu verandert, ik heb geen idee maar 3 jaar terug was dat in ieder geval het geval wel
[Image: Untitled-13.jpg]
Reply

#9
hm zal nog even rondkijken , normale 1300 kopen en gti blokjes swappen kan natuurlijk ook nog.
Onderstel word dan zowiso aangepast


even gekeken :

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 56,00
Wa verzekering (icl 2 schadevrije jaren door slipcursus ?) 40 p/m

is dus ongeveer 58euro per maand

Voor normale 1300 (gs) is de verzekering 10euro goedkoper ?

Klopt dit ongeveer met wat jullie betalen?
Reply

#10
(18-01-2011, 23:51)mikeeh Wrote: hm zal nog even rondkijken , normale 1300 kopen en gti blokjes swappen kan natuurlijk ook nog.
Onderstel word dan zowiso aangepast

kun je alsnog gaan doorgeven dat er een GTi blok in ligt.
Onthoud altijd dat als een verzekering denkt onder het betalen uit te kunnen komen, ze dit zeker doen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#11
hm dacht dat het wel mee viel (in ieder geval met scooters). Maar dat gaat meestal ook over onder de 1000euro natuurlijk.
Maar volgens mij valt het nog wel mee toch ivm andere autos?
Reply

#12
Voor WA wel ja... Kloppen alle gegevens die je invoert?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.