98-2002 Schokbrekers
#21
zijn de schokdempers niet altijd hetzelfde gebleven vanaf de mk2???
Reply

#22
ik heb net gekekken in me boekje en ik zie dat ze bij mij ook vervangen moeten worden. maar heb nog geen bief gehat dus dat wort morgen even bellen
Swift special 1.3 16 sri out.
Mazda 323f 1.5. 16v in
Reply

#23
(20-01-2011, 00:18)ri Wrote: zijn de schokdempers niet altijd hetzelfde gebleven vanaf de mk2???

Nee dit gaat om Hongaarse producties(TSM) De japanse (JSA) hebben hier geen last van. Heb er inmiddels al bij 5 swiftjes vervangen.Wink
Reply

#24
Ja dat krijg je hè, met die europese troep puke
Reply

#25
Ben net bij de dealer geweest.

Je komt alleen in aanmerking als je een brief hebt gehad Wink
[Image: Untitled-13.jpg]
Reply

#26
Dat is niet waar...
Even bellen en je krijgt (hier in ieder geval) zekerheid...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#27
ja dat is volgens mij ook niet waar. Toen ik een afspraak maakte met de dealer heb ik duidelijk vermeld dat ik via internet en controle van het chassisnummer heb ontdekt dat mijn auto hiervoor in aanmerking zou moeten komen. De dealer heeft toen niet gevraagd naar een brief.
Reply

#28
Nou lekker dan >_> eve Chassis nummer natrekken dus
[Image: Untitled-13.jpg]
Reply

#29
ze gaan echt niet alle mensen meteen een brief sturen hoor.
wat denk je dat er gebeurt als alle mk4 rijders een brief krijgen.
en allemaal een afspraak willen maken bij de dealer.
dat gaat meestal in 2 of meer delen.
Reply

#30
Worden ook de achterste schokbrekers vervangen, aangezien je anders met 2 "versleten" schokbrekers rond blijft rijden?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#31
Nee, alleen de voorste...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#32
Ik zou niet weten waarom de achterste mee moeten... Daar zit de productiefout niet in.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#33
Omdat je wegligging zal veranderen door het vervangen van de schokbrekers op 1 as? Wink
En je als Nederlander natuurlijk moet proberen zoveel mogelijk gratis te regelen? 39
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#34
Ik weet 't, Wess Wink
Er zat een stukje bedrijfskunde in mijn respons...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#35
Schokdempers zijn niet versleten maar de lassen kunnen breken door roest!, Bij de meeste is er dus niks aan de hand en geen gevaar, Het zou alleen kunnen dat ze door zouden roesten. Een terugroepactie wordt alleen gedaan omdat er een bepaald aantal problemen mee hebben en dus ter voorkoming meer problemen wordt er dus een aanpassing gedaan. Bij sommige schokbrekers zie je ook wel dat ze ernstig geroest zijn maar bij vele valt dit heel erg mee!
Reply

#36
Klopt, echer wat Wess bedoelt is dat een set nieuwe op de vooras icm 14 jaar oude op de achteras niet bevorderend is voor de wegligging.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#37
over het algemeen gaan suzuki schokbrekers niet stuk dus zal je dat hoogst waarschijnlijk niet merken.

en als wel dan hoef je alleen maar de achterste te kopen want de voorste zijn gratis.
Reply

#38
Heb ze er vandaag onderuit gehaald...
Zitten andere onder nu Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#39
Ik heb nog nooit gehoord dat als je je voorschokdempers vernieuwd je ook je achterste zou moeten hoor...
Wel altijd twee op een as, maar meteen rondom??
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#40
Bij normaal gebruik merk je daar niks van nee! het veergedrag van voor en achter is zoiezo al verschillend omdat de veren achter korter zijn schokdempers anders, gewichtsverdeling van de auto etc. Rij je nou als een racer zeg ik ja zit wat in maar schokdempers zijn pas versleten als ze lekken of speling hebben. Anders merk je hier echt weinig van naar mijn mening.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.