Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
29-12-2010, 13:22
(This post was last modified: 26-08-2011, 22:24 by swift263.)
hallo
weer een project
ja klopt ja deze is voor de cross terug
er zal in dit project gebruik gemaakt worden van volgende ding:
swift mk1
een g13b
wat gebeurt er met de mk1
deze is ontdaan van alle extra gewicht
hier wordt dan zelf een achteras voor gebouwd
ook zelfgebouwde draag armen
ik plaats van dit alles zo spoedig mogelijk foto's ( waarschijnlijk deze namiddag )
dan motor blok
bewerkt kop
hoge druk zuigers
adaptronic
setje race nokken
opgeboord motorblok
en opgefrist blok
4/1 uitlaat die an de neus van de auto uitkomt
verlichte krukas pully
macnicor kabels
licht verlicht vliegwiel niet extreem licht anders komt dit niet goed in het zant
ander brandstof pomp (meer druk en buiten de tank )
brandstof regelaar
verstelbare nokkenas wielen
meer details komen nog ( foto's )
Posts: 1.366
Threads: 38
Joined: Feb 2010
Auto: '84 SA310
Posts: 216
Threads: 6
Joined: Feb 2008
Auto: volvo s40 t4
ben benieuwd bij welke club rij je ? ook europokaals oid ?
swift 1.3 gl 8v mk3 02-2008--->.....
swift 1,3 gti 16v mk2 crossauto 04-2008--->.....
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
klant van me gaat ep rijden
ik ga gewoon overal wat rijden
Posts: 307
Threads: 8
Joined: Nov 2007
Auto: swift gti turbo
Waarom maak je niet eerst je andere projecten af voor je aan andere begint
En maak je de 1600 gti turbo niet af of werkte het niet
swift gti turbo 0,9 bar 179.4 pk aan de wielen en 217 nm koppel
Opel kadett turbo 280 pk 400 nm pk
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
de 1600 gti blok is af was mijn eindwerk vorig jaar op school
en de 4x4 cross die wordt verder gebouwd na deze omdat deze mijn test wordt kwa ophanging
de justy (ex asfaltbuner en ex seba ) daar wordt rustig aan aangewerkt en wordt volgend jaar nieuw eindwerk voor school
dus de 1600 is klaar en die gaat dan in de 4x4 nog een rede da 4x4 effe opzij staat is dat deze klasse ook niet meer bestaat dus is bij dat deel geen spoed meer bij
dus dit project is eigenlijk een test en staat volledig los van ander acties
en dit is eigenlijk vrijwel klaar op het blok na een daar zijn nu met bezig
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
luist van hoe het staat met onderdelen
bewerkt kop = aan bezig
hoge druk zuigers= worden spoedig bestelt
adaptronic
setje race nokken = hebben we binnen en ben er zeer te vrede om met dank aan aan ruud :-)
opgeboord motorblok = adres gevonden ( wachten tot zuigers binnen zijn )
en opgefrist blok
4/1 uitlaat die an de neus van de auto uitkomt = hebben we al
verlichte krukas pully = aanwezig
macnicor kabels = op komst
licht verlicht vliegwiel niet extreem licht anders komt dit niet goed in het zant = heb ik al liggen
ander brandstof pomp (meer druk en buiten de tank ) = al aanwezig
brandstof regelaar = aanwezig
verstelbare nokkenas wielen = aanwezig krijgen nog effe ander kleur en bouten
verder is er ook een 1600 bak op komst ( kabel bedinging )
verder hebben ook nog de kopper koppeling en olie koeler
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Moet jij ieder jaar een eindwerk opleveren?
Interessant om aan je hobby te werken onder schooltijd.
Heb je nog foto's, want ik lees veel maar zie (jammer genoeg!!) zo weinig.
Ben wel benieuwd naar de resultaten en staat van je projecten.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
oke hierbij gaan we maar effe beetje beeldjes vrij geven van het blok
de aangepaste kop
de kop is extreem bewerkt
alle poorten bewerkt
ander stoters en veren
aangepaste nokkenassen en wielen
olie voorziening op blok
wij gaan dus voor dry sump toepassing
inlaat
uitlaat
zo dat was het weer
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Gaaf hoor, maar zit die uitlaat daar niet heel erg gevoelig voor schade? (zeker van toepassing in de cross wereld)
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
de neus word erg verstevigt met buizen
daardoor zit hij dus wel iets veiliger
maar hij kan idd vrij gevoelig zit bij sommige
Posts: 303
Threads: 1
Joined: Dec 2010
Auto: Mk2 GTi
Mooie foto's Samuel.
Is inderdaad een kort pijpje geworden op deze manier
.
Hang je je blokje er lager in dat je met dry sump gaat rijden?
Succes verder.
Ave Walter
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
rede voor gebruik van draai sump is minde problemen met de olie ( bij racen en off road vaak een probleem )
en om zo ook beetje meet neus ruimte te hebben
en vooral olie temperatuur en druk beter is
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Heb je nu zelf een carterpan / carterdeksel gemaakt?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
plaats wel effe foto 's
van de carter en zo
zo ook van de neus van de auto
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
zo in de de tussen tijd zit op deze auto de stoel der al in
stuur is ook al herplaats
de neus zit er nu ook al op enkel nog verder aflasse
de bussen voor de ander achteras zijn ook al gemaakt
deze worden der binnenkort ingeperst
de draag armen voor zijn ook al klaar
nu het volgend is de motor steunen maken en ophang beugels voor de draag armen
ook heb ik in de tussen tijd een 2de adaptronic weten scoren
Posts: 1.366
Threads: 38
Joined: Feb 2010
Auto: '84 SA310
Foto's? (A)
Es Aa Drie Één Nul
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
zoals ik bij de ander project map had belooft
hier komt 1 van de filmpjes
foto's en meer spoedig
Posts: 303
Threads: 1
Joined: Dec 2010
Auto: Mk2 GTi
Ha Samuel,
Wat een puik geluidje uit je uitlaat
.
Heb je op dit blokje nu de Adaptronic in gebruik?
Succes met afbouwen.
Ave Walter
Posts: 360
Threads: 10
Joined: Jun 2007
Auto: subaru justy (swift) gtti
nee dat is voor deze winter
heb trouwens nog een audio opnamen staan ook
dit weekend word hij voor de 2de keer getest
eerst test ging aardig motor zeer blij mee waar enkel nog paar klein foutjes die we der nu hopelijk uit hebben