swift mk1 met snel NA blok filmpje
#1
hallo

weer een project

ja klopt ja deze is voor de cross terug

er zal in dit project gebruik gemaakt worden van volgende ding:
swift mk1
een g13b

wat gebeurt er met de mk1

deze is ontdaan van alle extra gewicht
hier wordt dan zelf een achteras voor gebouwd
ook zelfgebouwde draag armen
ik plaats van dit alles zo spoedig mogelijk foto's ( waarschijnlijk deze namiddag )

dan motor blok

bewerkt kop
hoge druk zuigers
adaptronic
setje race nokken
opgeboord motorblok
en opgefrist blok
4/1 uitlaat die an de neus van de auto uitkomt
verlichte krukas pully
macnicor kabels
licht verlicht vliegwiel niet extreem licht anders komt dit niet goed in het zant
ander brandstof pomp (meer druk en buiten de tank )
brandstof regelaar
verstelbare nokkenas wielen

meer details komen nog ( foto's )
Reply

#2
Ben benieuwd! succes!
Reply

#3
ben benieuwd bij welke club rij je ? ook europokaals oid ?
swift 1.3 gl 8v mk3 02-2008--->.....

swift 1,3 gti 16v mk2 crossauto 04-2008--->.....
Reply

#4
klant van me gaat ep rijden

ik ga gewoon overal wat rijden
Reply

#5
Waarom maak je niet eerst je andere projecten af voor je aan andere begintPuzzled En maak je de 1600 gti turbo niet af of werkte het niet Puzzled
swift gti turbo 0,9 bar 179.4 pk aan de wielen en 217 nm koppel
Opel kadett turbo 280 pk 400 nm pk 39
Reply

#6
de 1600 gti blok is af was mijn eindwerk vorig jaar op school

en de 4x4 cross die wordt verder gebouwd na deze omdat deze mijn test wordt kwa ophanging

de justy (ex asfaltbuner en ex seba ) daar wordt rustig aan aangewerkt en wordt volgend jaar nieuw eindwerk voor school

dus de 1600 is klaar en die gaat dan in de 4x4 nog een rede da 4x4 effe opzij staat is dat deze klasse ook niet meer bestaat dus is bij dat deel geen spoed meer bij

dus dit project is eigenlijk een test en staat volledig los van ander acties

en dit is eigenlijk vrijwel klaar op het blok na een daar zijn nu met bezig
Reply

#7
luist van hoe het staat met onderdelen

bewerkt kop = aan bezig
hoge druk zuigers= worden spoedig bestelt
adaptronic
setje race nokken = hebben we binnen en ben er zeer te vrede om met dank aan aan ruud :-)
opgeboord motorblok = adres gevonden ( wachten tot zuigers binnen zijn )
en opgefrist blok
4/1 uitlaat die an de neus van de auto uitkomt = hebben we al
verlichte krukas pully = aanwezig
macnicor kabels = op komst
licht verlicht vliegwiel niet extreem licht anders komt dit niet goed in het zant = heb ik al liggen
ander brandstof pomp (meer druk en buiten de tank ) = al aanwezig
brandstof regelaar = aanwezig
verstelbare nokkenas wielen = aanwezig krijgen nog effe ander kleur en bouten

verder is er ook een 1600 bak op komst ( kabel bedinging )

verder hebben ook nog de kopper koppeling en olie koeler
Reply

#8
Moet jij ieder jaar een eindwerk opleveren?
Interessant om aan je hobby te werken onder schooltijd.

Heb je nog foto's, want ik lees veel maar zie (jammer genoeg!!) zo weinig.
Ben wel benieuwd naar de resultaten en staat van je projecten.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
oke hierbij gaan we maar effe beetje beeldjes vrij geven van het blok

de aangepaste kop
[Image: PICT0553.JPG]
[Image: PICT0556.JPG]
de kop is extreem bewerkt
alle poorten bewerkt
ander stoters en veren
aangepaste nokkenassen en wielen

olie voorziening op blok
[Image: PICT0572.jpg]
[Image: PICT0581.JPG]
[Image: PICT0582.JPG]
wij gaan dus voor dry sump toepassing

inlaat
[Image: PICT0577.JPG]
[Image: PICT0580.JPG]

uitlaat
[Image: PICT0318.JPG]


zo dat was het weer
Reply

#10
Gaaf hoor, maar zit die uitlaat daar niet heel erg gevoelig voor schade? (zeker van toepassing in de cross wereld)
Reply

#11
de neus word erg verstevigt met buizen
daardoor zit hij dus wel iets veiliger

maar hij kan idd vrij gevoelig zit bij sommige
Reply

#12
Mooie foto's Samuel.
Is inderdaad een kort pijpje geworden op deze manier 39.
Hang je je blokje er lager in dat je met dry sump gaat rijden?
Succes verder.
Ave Walter
Reply

#13
rede voor gebruik van draai sump is minde problemen met de olie ( bij racen en off road vaak een probleem )

en om zo ook beetje meet neus ruimte te hebben
en vooral olie temperatuur en druk beter is
Reply

#14
Heb je nu zelf een carterpan / carterdeksel gemaakt?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#15


plaats wel effe foto 's

van de carter en zo

zo ook van de neus van de auto
Reply

#16
zo in de de tussen tijd zit op deze auto de stoel der al in
stuur is ook al herplaats

de neus zit er nu ook al op enkel nog verder aflasse

de bussen voor de ander achteras zijn ook al gemaakt
deze worden der binnenkort ingeperst

de draag armen voor zijn ook al klaar

nu het volgend is de motor steunen maken en ophang beugels voor de draag armen

ook heb ik in de tussen tijd een 2de adaptronic weten scoren

Reply

#17
Foto's? (A)
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#18
zoals ik bij de ander project map had belooft

hier komt 1 van de filmpjes

foto's en meer spoedig
Reply

#19
Ha Samuel,

Wat een puik geluidje uit je uitlaat Drewl.
Heb je op dit blokje nu de Adaptronic in gebruik?
Succes met afbouwen.

Ave Walter
Reply

#20
nee dat is voor deze winter

heb trouwens nog een audio opnamen staan ook
dit weekend word hij voor de 2de keer getest

eerst test ging aardig motor zeer blij mee waar enkel nog paar klein foutjes die we der nu hopelijk uit hebben
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.