Swift 1.3 GTI MK1 + Ignis 1.5 GTI Sport
#21
Als het om vermogenswinst gaat dan is eigenlijk alleen het ontstekingstijdstip vervroegd van 6 naar 10. Het doel is voornamelijk een zo soepel mogelijk lopende motor Smile

De alcantara stoelen kosten zo'n 350 euro. Ze zitten prima, bieden genoeg steunen en zijn omklapbaar voor snelle toegang tot de achterbank 39
Reply

#22
het valt me ook op dat jouw achterbumper ook aan het golfen is waardeloos is dat, hoe krijg je in godsnaam zoiets er uit ! Puzzled
Reply

#23
(10-02-2011, 21:51)Leon-Mk1 Wrote: het valt me ook op dat jouw achterbumper ook aan het golfen is waardeloos is dat, hoe krijg je in godsnaam zoiets er uit ! Puzzled

Volgens mij ligt dat aan de bevestiging en/of kleine parkeerschades. De bumper hangt op twee punten vast en door het werken van het staal en kunststof krijg je die bobbel. Als de bumper dan ook nog een tikje heeft gehad is de ophangbeugel scheef en duwt het plastic nog verder omhoog.

Ik zou er niets aan doen. Het metaal is daar erg broos, dus conserveren in plaats van de boel recht maken met kans op nog grotere problemen.

Let liever goed op de onderkant: wat nu hard lijkt kan binnen een paar maanden totaal verrot zijn. Dus zet de auto regelmatig op de brug en zoek goed naar rotte plekken. Repareer ze en gooi er veel zwarte tectyl overheen.

Bruine plekjes op de body zijn irritant maar dat hoort bij een witte auto van deze leeftijd. Sowieso is het een kleur van niks (code 26U), want vindt maar eens een roestvrije Samurai of Vitara. Ik heb vorig jaar april alles bijgewerkt/gespoten maar de bruine duivel steekt de kop weer op rond de wielkasten (pekel...). Dus in de lente kunnen we weer aan de slag. Houd je bezig 37
Reply

#24
Ja roest is altijd een leuke mood-killer als je het ziet Tongue
Succes met het opknappen! Wink
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#25
En al helemaal op een witte auto!
Reply

#26
die roest plekjes kosten inderdaad even tijd om strak te maken maar het resultaat is er dan ook naar 39 45

Ik heb even zitten brainstormen 34 ik dacht eigenlijk er aan om een dunne metalen strip aan de onderkant van de bumper te monteren zodat het gewoon een horizontale lijn is, vind het toch iets netter Biggrin (licht er wel een beetje aan wat voor soort plastic het is.)

roest op de bodem valt nog reuze mee maar je moet het zeker bijhouden, en lekker dik insmeren inderdaad .

Ik vind het erg leuk om een auto op te knapen, zeker als je je rijbewijs nog niet hebt heb je er genoeg tijd voor. (zodra ik me rijbewijs heb wil ik gaan rijden dus daarvoor moet die honderprocent goed zijn.

ben by theway 17 jaar en word 23 feb 18 !!4545 ik ga gelijk die dag lessen Biggrin
Reply

#27
(12-02-2011, 04:34)Leon-Mk1 Wrote: word 23 feb 18 !!

Gefeliciteerd! 39

Kleine update:

2 Veerpootbruggen (voor en achter) en de een mat gepoedercoate kleppendeksel gemonteerd, een beetje in de stijl van de Honda S20

Deze ( mk3?) kleppendeksel heeft een 'bobbel' voor de carterontluchtingsklep dus kon de slang niet direct aangesloten worden. Als oplossing heb ik een nippel van een propaangasfles op maat geslepen en in het gapende gat gemonteerd.

De veerpootbrug past perfect, alleen de houders van de ruitenwisservloeistof en relais moesten iets verbogen worden.

De accu was al vervangen door een zwaarder exemplaar (50ah)




Reply

#28
Ziet er goed uit ! 39

waar heb jij die veer poot bruggen gekocht?
Reply

#29
Ja mooi!

Hou hem netjes39
Reply

#30
Hele mooie autoSmile
Reply

#31
(03-03-2011, 23:07)Leon-Mk1 Wrote: Ziet er goed uit ! 39

waar heb jij die veer poot bruggen gekocht?

http://www.wiechers-sport.de/

Afgelopen weekend verse stuurkogels gemonteerd, een nieuwe draagarm en stabilisatorstangrubbers liggen klaar

Reply

#32
Misschien leuk idee om met een kwastje en goeie verf in het wit de letters te bedekken? Biggrin
Ziet er top uit!
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#33
De afgelopen maanden weer flink wat tijd en geld in de auto gestoken.

Tevens staat de Swift nu op stalen MK2 velgen (verbreed, matzwart + rode rand) met Continental Sportcontact banden in de maat 195/45/13

Meer grip en snellere acceleratie. Nadeel: iets meer verbruik en teller wijkt 15% af.

Vorige week hebben we in Colico aan het Como-meer in Italie verbracht.
Heen via Stuttgart, Schaffhausen, St. Gallen en de Julierpas
Terug via Splugenpas, Zurich, Basel, Karlsruhe.

Uitstapjes waren er naar de Berninapas (2300m) en Silvaplana (3300m met de kabelbaan), diverse ritjes naar de plaatsen rond het Comomeer, Lugano en afgelopen vrijdag naar de Formule 1 in Monza.


[Image: pont.jpg]
Reply

#34
Cool zeg, word dit autotje nog eens verlaagd of niet?
Anyways, keep it up!
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#35
Optisch zou dat wel mooi zijn, maar die 4 cm zou betekenen dat de splitter niet meer over de gemiddelde stoeprand past en het stikt hier van de drempels. De auto wordt dagelijks gebruikt (42000 km in anderhalf jaar) dus het is gewoon niet praktisch Unhappy



Reply

#36
Ow, dat is balen zeg Thumbsdown
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#37
Prachtig karretje om te zien, zeer geslaagde kleurencombinatie met dat wit/rood/zwart Smile
Ook mooi om te zien dat een auto die toch al wat jaartjes erop heeft zitten nog prima als dagelijks vervoer/ vakanties gebruikt wordt.

Verder heb ik nog een vraagje; die schijnwerpers/mistlampen, waar heb je die vandaan?
Reply

#38
De mistlampen komen van iemand uit Duitsland (via Ebay) die ze al sinds de jaren 80 in de originele verpakking op zolder had liggen. Ze zijn van een of ander merk dat waarschijnlijk al 20 jaar niet meer bestaat.

Het plastic gaas is in ieder geval makkelijk te verwijderen om de vliegen van het glas te verwijderen. In het midden van het rooster zat nog een ruitvorm maar die heb ik eruit gesneden want ik wil niets op de auto wat ook maar een beetje op een Renault logo lijkt Wink

Reply

#39
Die mistlampen vind je veel in off-road shops!

Ik moet zeggen dat ik het een geniale Mk1 vindt! En het rode bovendekje kan prima in mijn optiek!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#40
Dubbelpost Unhappy
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.