Verkopen of houden
#1
Ik zit met een dilemma. Ik rij al meer dan drie jaar in de Baleno 1.6 GS, zonder problemen of kosten. Auto toen gekocht bij Suzuki dealer, in uitstekende staat. linkje voor verlagen en voor het dakspoilertje

Nu, drie jaar verder, is de blanke lak van de motorkap afgegaan en heeft iemand tegen mn voorbumper aangezeten (kleine beschadiging, niet storend). Nu moet de auto wat aandacht hebben (o.a. nieuwe olie €50?, 2 nieuwe banden €150, motorkap spuiten €300, remvloeistof €50?, nieuwe toeter €100?) en dat gaat geld kosten, ik kom in een schatting uit op €650.

De afweging is of de auto dat nog waard is. Iets nieuwers kopen met airco is ook aantrekkelijk. (en ook dan kan je kosten krijgen natuurlijk)

Iemand een idee van de waarde? Kan hem wel op marktplaats zetten om te testen maar dan krijg je meteen al die vragen, deze weg lijkt me beter.

(Teller staat op 174.000 en auto is uit 09-1996. Verlaagd en 16" velgen met toyo banden.)
Suzuki Baleno 1.6 GS - Green Storm filter, 16" PLW met Toyo Proxes - APEX 35mm verlaging - Dakspoiler

Reply

#2
Is maar net wat je er zelf voor over hebt. Reken wel wanneer hij klaar is, hij er weer een tijdje tegen aan kan. Kilometers zeggen niks bij een goed onderhouden wagen!
Ik heb geluk dat mijn vriend en pa mijn auto altijd goedkoop kunnen maken, meestal kost het dus weinig tot niets...

Zijn die kosten die je zo uitgerekend hebt bij een dealer? of?
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#3
Kosten zijn niet bij dealer. Spuiten bij schadeherstelbedrijf en de banden online bestellen en laten monteren bij de Sprint. Olie etc is een schatting.. Toeter is niet zeker wat er defect is dus dit kan tegen of meevallen.

Het is gewoon lastig, voor 650 zou ik weer een tijd ertegenaan kunnen maar als ik 3 of 4k uitgeef en deze wegdoe rij ik een stukje nieuwer en met airco. Wie weet wat er straks komt bij de Baleno, maar wie weet wat er bij een andere auto komt, keuzes, keuzes Tongue

Maar wat zou zoiets nog waard zijn, 500 euro ofzo, meer of minder? 650 is dan meer dan de waarde..
Suzuki Baleno 1.6 GS - Green Storm filter, 16" PLW met Toyo Proxes - APEX 35mm verlaging - Dakspoiler

Reply

#4
Je bent wel erg enthousiast met het berekenen van prijzen.
Van een gespoten motorkap gaat je auto niet beter rijden toch?
Dus enkel het normale onderhoud bij een auto, bandjes, olie+filters+luchtfilter is toch niet zo vreemd?
Of verwacht je dat een auto onderhoudsvrij is? Wink

En 100euro voor een toeter? Trek er gewoon een uit een auto op de sloop en je bent voor een handjevol euro's klaar Smile
Motorkap spuiten is ook veel te duur!
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#5
In deze staat (dus niet APK waardig vanwege de toeter en met schade op de motorkap en bumper voor) zit je inderdaad rond de 500 euro te kijken ja...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#6
@WireWess, verwacht inderdaad onderhoudsvrij Wink

Je woont in de buurt toch (westland?), weet jij een goed bedrijf waar ze het goedkoper spuiten? Had er op marktplaats één gezien die goedkoop adverteert, maar dat is dan weer de prijs ex. schuren.
Suzuki Baleno 1.6 GS - Green Storm filter, 16" PLW met Toyo Proxes - APEX 35mm verlaging - Dakspoiler

Reply

#7
niet vervelend bedoeld hoor, maar de auto is denk ik 550,- tot 1000,- waard als je hem zo inruilt.
in de staat zo als deze nu is.

wanneer je kosten maakt van ca 500,- dan word ie ook geen 500,- meer waard, zoals sommige mensen zichzelf graag rijk rekenen.

ik denk dan maar zo?
ik heb een auto, die is in jou geval relatief goed, steek er wat tijd en geld in. dan kun je weer veilig en tevree rijden.
want voor het geld wat je er in steekt heb je geen andere auto.
dit is de goedkoopste optie.
en bedenk, de elende van een ander is op iedere hoek te koop.

als je nou een dikke portemonee hebt? en je kunt het je redelijk makkelijk permiteren om een andere leuke auto aan te schaffen?
en je wil persé wat anders? dan moet je gewoon geld uitgeven.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#8
ik zou nu repareren wat voor de apk nodig is. verder kun je als je wat geld over hebt stukje bij beetje hem opknappen..bijv motorkap spuiten of een andere goede kap zoeken .. toeter heb je voor een paar euro al.. en volgens mij maakt het niet u als het geen orginele suzuki toeter is.. op ebay staan er bijv zat voor een paar euro Wink

grte
Reply

#9
als het echt alleen de toeter is, ben je voor een paar cent klaar.
Spuiten van de motorkap kun je doen, maar je kan ook kijken voor een tweedehands kap in kleur. Zelfde geldt eventueel voor de bumper.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#10
Een auto is een slechte investering, koop je een auto van pakweg 4k is die over 2 of 3 jaar een fractie van dat bedrag waard. NU weet je wat je hebt, toeter is echt geen 100 euro, olie is gewoon onderhoud moet je bij een andere auto ook doen. Banden, op internet googelen bespaar je zo ettelijke tientjes.Tis crisis dus onderhandel ook eens wat spuitwerk betreft. Nieuwer rijden is leuk maar je neemt ook andermans'verborgen problemen'over en dan ben je ineens meer kwijt.Motorisch zit je wel goed met de baleno, met lak en roestbeheersing is een beetje teleurstellend vind ik.Gras is altijd groener bij de buren.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
(30-11-2010, 16:43)tomvl Wrote: Het is gewoon lastig, voor 650 zou ik weer een tijd ertegenaan kunnen maar als ik 3 of 4k uitgeef en deze wegdoe rij ik een stukje nieuwer en met airco. Wie weet wat er straks komt bij de Baleno, maar wie weet wat er bij een andere auto komt, keuzes, keuzes Tongue

Ik zou voor die motorkap gewoon even wachten tot je een gebruikt exemplaar tegenkomt of tot je 'm voordelig kan laten spuiten.
Als ik dan de kosten van de kap even buiten beschouwing laat denk ik dat je voor 200-250e en een klein beetje eigen inspanning (claxon fixen, oliebeurtje uitvoeren) weer een prima auto hebt.

Sowieso zou de "upgrade" naar een auto van 3-4K niet zo groot zijn naar mijn idee. Lekker die Baleno blijven rijden voor een paar tientjes per maand en ondertussen rustig doorsparen Smile
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#12
Heb wat rond gekeken op internet en nagedacht. Blijf toch voorlopig maar bij de Baleno.
Zoals al genoemd, een nieuwe auto gaat ook geld kosten. Of ik hem nu voor 500 wegdoe of over een jaar voor 500, kost me weinig dan. Tegen die tijd zie ik wel weer, eerst maar eens bandjes bestellen en de toeter nakijken, nieuwe apk en weer lekker doortuffen Smile
Suzuki Baleno 1.6 GS - Green Storm filter, 16" PLW met Toyo Proxes - APEX 35mm verlaging - Dakspoiler

Reply

#13
slim bezig.!
Reply

#14
500 euro is wel erg ruim genomen voor al die dingen.

Motorolie: Rond de 40 euro
2 Nieuwe banden: 2x 50 euro
Remvloeistof: Flesje kost 3.50 (Kijk beter ook na waarom je eigenlijk moet bijvullen, wielremcilinders, leidingen, remblokken)
Toeter: 10 tot 20 euro van de sloop

Bumper: 25 tot 50 euro van de sloop gok ik
Motorkap spuiten: Je zou het kunnen laten spuiten of kijken of er niet op sloop zo eentje staat in dezelfde kleur. Scheelt je weer.

Ben je ongeveer voor rond de 250 euro klaar denk ik. Mits je zelf beetje handig bent anders moet je daar uurloon nog bij rekenen. Tongue

Succes met opknappen 39
Reply

#15
@krinA,2 nieuwe banden voor 50 per stuk zou lukken als ik een goedkope maat heb, maar de 195/45-16 is nog best duur, 75 per band (Toyo's). Toeter doet trouwens weer Smile

Heb wel op Autotrack een mooie golf 4 gezien met km stand van 80k, ziet er interessant uit, misschien dat ik toch over ga.. Iemand dan interesse in een baleno :p

EDIT: toch niet, helaas, de golf is al weg..
Suzuki Baleno 1.6 GS - Green Storm filter, 16" PLW met Toyo Proxes - APEX 35mm verlaging - Dakspoiler

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.