Verkopen of houden
#1
Ik zit met een dilemma. Ik rij al meer dan drie jaar in de Baleno 1.6 GS, zonder problemen of kosten. Auto toen gekocht bij Suzuki dealer, in uitstekende staat. linkje voor verlagen en voor het dakspoilertje

Nu, drie jaar verder, is de blanke lak van de motorkap afgegaan en heeft iemand tegen mn voorbumper aangezeten (kleine beschadiging, niet storend). Nu moet de auto wat aandacht hebben (o.a. nieuwe olie €50?, 2 nieuwe banden €150, motorkap spuiten €300, remvloeistof €50?, nieuwe toeter €100?) en dat gaat geld kosten, ik kom in een schatting uit op €650.

De afweging is of de auto dat nog waard is. Iets nieuwers kopen met airco is ook aantrekkelijk. (en ook dan kan je kosten krijgen natuurlijk)

Iemand een idee van de waarde? Kan hem wel op marktplaats zetten om te testen maar dan krijg je meteen al die vragen, deze weg lijkt me beter.

(Teller staat op 174.000 en auto is uit 09-1996. Verlaagd en 16" velgen met toyo banden.)
Suzuki Baleno 1.6 GS - Green Storm filter, 16" PLW met Toyo Proxes - APEX 35mm verlaging - Dakspoiler

Reply

#2
Is maar net wat je er zelf voor over hebt. Reken wel wanneer hij klaar is, hij er weer een tijdje tegen aan kan. Kilometers zeggen niks bij een goed onderhouden wagen!
Ik heb geluk dat mijn vriend en pa mijn auto altijd goedkoop kunnen maken, meestal kost het dus weinig tot niets...

Zijn die kosten die je zo uitgerekend hebt bij een dealer? of?
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#3
Kosten zijn niet bij dealer. Spuiten bij schadeherstelbedrijf en de banden online bestellen en laten monteren bij de Sprint. Olie etc is een schatting.. Toeter is niet zeker wat er defect is dus dit kan tegen of meevallen.