startonderbreker
#1
Ben sinds bijna 4 jaar in bezit van Swift 1994 met ruim 2 ton op de teller. Heb hem bij Kwikfit gebracht voor apk en beurtje (Unhappy) . Mijn auto is uitgerust met een startonderbreker met pincode. Nooit problemen gehad. Kwikfit heeft waarschijnlijk de code foutief ingetoetst. Hij start niet meer. In ieder geval hebben ze na overleg de startonderbreker verwijderd, maar krijgen de auto alsnog niet meer aan de gang. De startmotor loopt, maar hij slaat niet aan. Ze hebben lang gezocht, maar gooien nu de handdoek in de ring stupid.
Bij wijze van gebaar willen ze de auto buiten neerzetten. Zoekt u het maar uit.
Dat houdt in dat ik, student met twee linkerhanden waar het auto's betreft ben opgescheept met een niet startende auto zonder apk.
Heeft een van jullie nog een suggestie? Zo niet kan deze auto worden afgehaald na overleg. Cry

Wacht een reactie af.

Jorien.
Reply

#2
Kwikfit (had je sowieso nooit heen moeten gaan! Oplichters eerste klas!) moet het gewoon voor je oplossen indien het echt aan de startonderbreke ligt!!
Waar woon je? Er zijn mogelijk wel mensen die je ermee willen helpen dat hij in ieder geval weer rijdt!!
Mankeerde er nog wat aan voor de APK??
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#3
Direct contact zoeken met het hoofdkantvoor van de Kwik Fit. Laatst een collega ook gedaan. Ze hadden de remmen vervangen, maar verkeerd gemonteerd ofzo. Dikke takke herrie bij het remmen. Dat wilde ze ook neit verhelpen. Na een dringend telefoontje naar het hoofdkantoor mocht de auto een dag later weer op de brug en werd het kostenloos gerepareerd.42

Beste tip is al gegeven. Nooit heen gaan34
Reply

#4
kwikfit....
Mijn vader liet een keer nieuwe banden op de auto leggen en toen zouden de voorremmen moeten worden vervangen, niet laten doen.
Twee weken later is de auto voor apk geweest bij de merkdealer en de remmen waren nog in prima conditie.

Wat je beschrijft klinkt toch inderdaad nog steeds als de startonderbreking die niet vind dat je auto mag starten.
Reply

#5
Ben nu in discussie met de "klantenservice". Ik zelf denk ook, dat "ze hebben gerommeld" met de startonderbreker. Het laatste was, dat de startmotor nu wel draait, maar hij slaat niet aan. Hij staat nu buiten, ik wacht de ractie van het hoofdkantoor af.
Wordt vervolgd.
Reply

#6
Startonderbreker zit 9 van de 10 keer in de bedrading van 't contactslot. Daar zit een relais, als je de draden van de originele bedrading doorverbindt na het verwijderen van het relais zal 'ie weer starten.
Verder een schadeclaim neerleggen bij Kwikfit voor het vernielen en onbruikbaar maken van je auto.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Enfin ruim 3 weken verder, toch opgelost. "Derden" hebben het probleem in opdracht van Kwikfit en met toestemming van ons opgelost met voor mij vage diagnose (bobine?). Vervolgens is pijlsnel de APK uitgevoerd en kan hij er weer een jaar (?) tegen. Kosten hebben we uiteindelijk gedeeld; moesten hier wel fors over onderhandelen.
Les van alles is: Kwikfit voor banden en uitlaten, maar verder.........
Het blijft een oude auto, dus we (= mijn dochter) "leeft bij de dag". vooralsnog heeft ze al 4 jaar plezier aan deze auto, die ze voor € 500 heeft kunnen kopen.
Bedankt voor de reacties.
Reply

#8
Jezus... Auto start niet, iedere zichzelf respecterende monteur checkt de 3 basisingrediënten van een draaiende benzinemotor

- benzine
- lucht
- vonk

Applaus voor de fitters (géén monteurs) van Kwikfit voor het niet logisch kunnen nadenken...
Kosten delen voor een defect onderdeel is netjes, het gekloot van minstens 3 weken is kortgezegd bezopen...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.