je ride winterklaar maken
#41
Cañada 39
Reply

#42
seuw das minder :p
Reply

#43
wat ik doe om winterklaar te komen Wink..... met de auto eeeeeeh, naar de garage brengen en zeggen, maak hem maar winterklaar incl. winterbandjes...
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#44
Weinig eigenlijk. Heb nooit winterbanden eronder, maar alltime banden, en dat is voor in Nederland prima genoeg! Wel antivries, dss nog al handig Tongue
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#45
nja ik snap ook al die mensen in nederland niet met winterbanden, zelfs hier kun je prima uit de voeten met all season banden, en hier heb je toch echte winters. Hier hebben ook wel een hoop mensen winterbanden maar dat is vaak op auto's die in de zomer nog net op legale straatbanden rijden42

Voor in nederland met die 10 dagen in het jaar dat je winter hebt vind ik het zonde van het geld.
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply

#46
Ik ook niet hoor. Zeker gezien de kosten die mee komen, voor dat prijsje kun je makkelijk heel veel leuks doen!
Nooit problemen gehad met mijn all season banden, dus dat is mooi mee genomen Biggrin
Subaru Impreza WRX '04
Subaru Impreza 1.6 GL '02
Suzuki Swift Gti '95 - Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 94 Sold
Subaru Impreza 1.6 GL 95 Scrap
Reply

#47
Tja, of je je kilometers nu draait op een set, of dubbele kilometers draait op twee sets... Het is niet duurder of goedkoper.
Hou persoonlijk alleen niet van die compromis banden, nét geen winterband en nét geen zomerband.
En geloof me, het verschil is er wel degelijk!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#48
Goed profiel op je banden werkt ook goed.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#49
Probeer het eens een winter, dan merk je het verschil wel Idea
Reply

#50
Winkenige ervaring die ik heb met winterbanden zijn op mijn truck, en de all seasons die er nu op liggen werken beter op sneeuw. dan de winterbanden die er vorig winter op zaten. ook verschil in merk, dat waren yokohama's dit zijn michelins wat een betere band is.

hier hebben winterbanden nut, ik zou het geld er niet voor uitgeven in nederland, want op vorig winter na wanneer heb je nu echt sneeuw of is het echt koud. mja dit is toch een eindeloze discussie.34
ik vind dat het ook van het type auto uit maakt, ik bedoel ik ga geen zomerbanden op de minivan zetten want ik rijdt niet eens op de limiet van de banden die er nu op zitten. maar als je bijv een sportievere auto hebt zie ik het nut er wel van in, hier hebben de meeste mensen een andere auto voor de winter Wink een winterbeater. Ik had vorige winter zomerbanden op de caliber en dat was k*t, mja ik reedt er alleen mee van en naar het werk 1 keer per week, de van heeft goeie all seasons plus een hoop meer gewicht wat ook een hoop scheelt, vermogen is hetzelfde. Mja meer ga ik er niet aan vuil maken..

krijg een nieuwe achterbumpert want vandaag heeft er iemand tegenaan gezeten terwijl ik mijn dochter in haar zitje aan het doen was Unhappy jammer weer.
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply

#51
(20-11-2010, 07:33)Mafkikker Wrote: Probeer het eens een winter, dan merk je het verschil wel Idea

Ik heb het geld er niet voor over omdat ik het onzin vind. Als jij wilt trakteren op bandjes wil ik het wel proberen.
Van de week kwam ook weer in het nieuws dat winterbanden in Nederland gewoon geldklopperij is omdat onze winters over het algemeen erg nat zijn. Winterbanden werder vroeger sneeuwbanden genoemd omdat het voor de sneeuw bedoelt is. De afgelopen 20 jaar heb ik hier amper sneeuw gezien.
Ik rij al 6jaar met zomerbanden in de winter en het gaat mij prima af. Als je normaal doet is er niets aan de hand. Met die ernstige sneeuwval vorig jaar reed ik er ook middenin. Ging moeiteloos.
Je kan rijden met je hoofd of je kan het niet.


Bron:
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#52
Tsja, de één roept ja, en de ander roept nee!, en onze ouders zijn allemaal oud geworden zonder witnerbanden, maar geod, dat geldt met zoveel dingen. En winterbanden hebben niet alleen nut bij sneeuw, maar ook onder de 7 graden celcius. Ik moet zeggen dat ik het verschil wél merk, met winterbanden.
Daarnaast: een slechte winterband is slechter dan een goede all-season band in de winter (en alles wat er tussen zit).

De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen (zoals gewoonlijk)
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#53
Maarten, maak jij maar eens een noodstop met je zomerbandjes, dan doe ik 't met mijn winterbanden...
Gaan we daarna even meten wat 't verschil is.
Je bron is best interessant, die geeft aan dat de compound wel degelijk werkt, maar als je als een debiel gaat rijden werkt het niet meer. Joh... Serieus?
Al ligt er maar één dag sneeuw dan rij ik met mijn winterbanden en aangepaste rijstijl in ieder geval maximaal voorbereid. Dan loop ik inderdaad het risico op zo'n idioot die met 140 op z'n zomerbandjes de controle over zijn auto verliest (nogmaals, lees het artikel in je bron eens goed door!)
Het ligt niet aan de banden, maar aan de rijstijl.

Als je cheap ass banden gebruikt heb je in de zomer geen grip, in de winter dus ook niet!
Koop een degelijke set banden voor de zomer (ik rij op SP9000) en de winter (Firestones uit Duitsland).

Beide sets banden gebruik ik al 4 jaar nu dus de claim dat het duurder is, is onzin! Uit eigen ervaring.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#54
@The Force:

(20-11-2010, 10:20)nonsens Wrote: Als je normaal doet is er niets aan de hand.

Dat zeg ik.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#55
Alles lezen: Als je normaal doet werken winterbanden beter dan zomerbanden, dat staat in het artikel.
Je kan rijden met je hoofd en toch de cotrole verliezen.
16 en 17 december rij ik bij de RAV in de regio Brabant-Noord ('s-Hertogenbosch), ben benieuwd hoeveel mensen we weer tegenkomen die met hun hoofd reden of zoveel ervaring hadden dat het prima kon... Idea
...je moest eens weten...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#56
Nou ik ga morgen mijn winterbanden eronder laten leggen Biggrin Heb ik toch wel nodig met die leuke zomerbanden van me Tongue want als het alleen al regent ga ik al schuiven als ik niet uit kijk dus bij mij komen er zeker winterbanden onder 39 veiligheid voor alles 42

En donderdag even alle vloeistoffen controleren en desnoods bijvullen en dan gaat het hopelijk goed komen Biggrin 39
Reply

#57
Vorige week wintercheck gehad, remmerij nagelopen en daar waar nodig even ingevet en ontroest. Ruitenwisservloeistof bijgevuld en antivries gecontroleerd. Accu was bagger dus ook maar een nieuwe geplaatst.

Ook vorige week vier nieuwe winterbanden gehaald, net wat the Force zegt, ben graag maximaal voorbereid daar ik grotendeels met mijn dochter op de achterbank rijd( mijn dochter op de achterbank en ik voorin natuurlijk Wink )

Verder nog bij de action een ramenwisser voor binnenin de auto gehaald, Werckman Automotive, kosten 2,49 oid en werken super.
Reply

#58
goed voorbereid of niet, er hoeft maar 1 idioot te zijn die denkt dat hij het allemaal is of een andere idioot met dronken kop tegen je te knallen, je bent nergens! En winterbanden duur, onzin je spaart je zomerbanden, dus rij je daar langer mee en ben je op den duur goedkoper uit. Niemand geeft graag veel uit, maar penny wise pound foolish kan een dure les zijn.

Wat ik voor de winter doe? Goede winterbanden, verder olie +filter vervangen, remblokken nakijken,ruitwisservloeistof en alle rubbers insmeren met zuurvije vaseline.Verlichting nakijken.Laats zat ik in mist en nog veel mensen die rijden zonder verlichting of koplamp die stuk is, remlicht defect! En dat is het zo´n beetje, heb jammergnoeg geen garage anders ging die er mooi in ´s winters.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#59
Zo de winterbandjes liggen er onder 39 was zo gebeurd en kan nu veilig rijden ook als het wat natter en gladder op de weg is 39 eindelijk niet meer glibberen en glijden 39

En gister even mijn rubbers in gesmeerd 39 kunnen me deuren in ieder geval ook gewoon open als het vriest Biggrin
Reply

#60
man tis nu echt winter hier42 dik pak sneeuw, zal straks nog ff 2 foto's van m;n telefoon halen die ik in de states gemaakt heb onder het rijden.

deze week al het leuks gehad, ijzel, sneeuw, blizzard, gisteren waren de helft van de wegen in idaho afgesloten door het wweer. geweldig johWink

ben het wel met the force eens dat je niet op banden moet bezuinigen, is je enige contact met de weg, onze van staat op goede all seasons, bridgestone turanza's. op mijn cabrio zitten el cheapo all seasons en die hadden amper grip met harde regen toen we die auto uit calgary gehaald hebben.

winter hier:
normaal een 4baans snelweg I-15
[Image: 2010-11-20_14-59-46_354.jpg]

en een beetje erger rara waar is de weg
[Image: 2010-11-20_15-55-52_97.jpg]
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.