1 liter 3 cilinders turbo (G10A met T)
hij haalt normaal wel de 100 in zijn 2 maar dan moet alles goed zijn
Reply

Heb je hier die potmeter ook gebruikt?
Reply

Nog iets waar het aan zou kunnen liggen is dat de map-sensor op je schutbord geen boost mag zien...deze geeft dan een foutmelding wat ervoor kan zorgen dat je de door jou beschreven symptomen krijgt en hij of de ontsteking of de brandstof afkapt. Heb je hier al iets aan gedaan?

Dit kan eenvoudig door het gebruik van een eenwegsklepje in het slangetje vanaf je gasklephuis naar de map-sensor.
Reply

Eerlijk gezegd hoor ik dit voor het eerstIdea en heb hier ook nog niks mee gedaan.
Ik hield me meer bezig met het AFR probleem (de potmeter).
Ik ga het meteen proberenBiggrin

Edit; Heb het geprobeerd met het ventiel voor de ruitensproeier. Nog steeds het zelfde, maar zal van de week even zien voor eentje die bedoelt is voor lucht. Deze eenwegklepje lekte een beetje als ik er op blaas.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

Haperde ook in de eerste versnelling rond 4300 rpm, klopt dat?
Suzuki Swift 1.3L mk4 GLS (1997) 39
Reply

Ja, misschien een combinatie van slippende koppeling, te langzaam schakelen of te veel boost.

Heb zo net nog even een ander ventiel aangesloten, zal morgen eens zien of dit werkt.

[Image: img0120ve.jpg]
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

super mooi project 39
ik ben er bijna zeker van dat het probleem bij de map sensor zit ,die kan bij de meetste autos maar tot 600 gr lezen daarna stopt de benzine inspuiting en ontsteking.
je kan dit oplossen door een fuel cut defender te instaleren .
maar je moet ook zorgen dat de benzine en ontsteking goed is anders loopt de motor vroeg of laat kapot en dat zou zonde zijn van het geld en het werk. de afr waarde voor een turbo motor moet 12,2 zijn als je met 600 gr turbodruk gaat rijden .
De ontsteking is een stuk moeilijker maar je kan beter de ontsteking iets te laat zetten dan te vroeg anders gaat het ook kapot .
Reply

Moest jij trouwens nog bandjes om je velgen heen hebben??
Heb hele tijd al niks meer gehoord.. Mag ook via PB...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

vindt het een heel mooi project maar zit er nog vooruitgang in?
niet sarcastisch bedoeld ofzo hoor.
Reply

@ Baby-Face, zie PM.

In het project zit zeker nog voortgang (al de laatste tijd meer achteruitgang:p), alleen niet zo zichtbaar.
De turbo is nog steeds lek, maar wacht nu op een offerte voor een revisie, hoop deze week nog wat te horen. Er zijn ook nog steeds kleine dingen die gedaan moeten worden, maar doe eerst even wat rustigger aan met zowel tijd als geld.

Ben momenteel ook in contact met 3tech, ik wil net zoals Justy-awd, een nokkenas later (ver)slijpen. Dit gaat naar horen zeggen voor redelijk veel verschil zorgen. Dus zeker nog toekomst plannen.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

k heb eventueel ook nog een charade turbo liggen, dit wel met koel leidingen! zit geen speling op de asjes en schoepjes zien er nog goed uit. mocht je intresse hebben kan je altijd ff pm sturen
Suzuki Swift Mk1 Automaat (bordeaux rood)
Suzuki Swift Mk1 GXI (Circuit bak) (bordeaux rood)
Reply

Vorige week heb ik de gereviseerde turbo opgehaald, dus zit eindelijk weer wat progress in het project. Vanmiddag hoop ik alles aan te sluiten. Heb nu een turbo met waterkoeling, dus dat is even nieuw om aan te sluiten maar moet wel goed komen.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

39 success!!
Es Aa Drie Één Nul
Reply

Reply

netjes hoor!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Zo, dat gaat best rap voor een 1 liter 3 cylinder! 45
Op hoe hoge druk loopt dit alles eigenlijk?
Reply

Ik meet hier van 0-100 in ongeveer 8,4 seconde. En ik heb het idee dat je nog iets sneller kan zijn bij het wegrijden...
Echt super vetIdea
Reply

Die gaat wel lekker inderdaad... Moet hem nog ff keer in het echt zien natuurlijk...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

Netjes hoor!
Reply

Dat gaat leuk ja, als alle 1.0 auto's dat konden reed de gemiddelde weggebruiker tenminste een beetje doorSmile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.