1 liter 3 cilinders turbo (G10A met T)
#81
Ja, wil de inlaat in eerste instantie zo houden (single point injectie).
Heb ook gegeken naar een EFI inlaatspruitstuk (zelfde als 1.3 gti maar dan met 3 cil.) met fualrail, ecu (voorbereid op turbo) en toebehoren, maar wil de setup eerst werkend krijgen op het huidige systeem. Pas daarna ga ik voor mezelf afvragen of ik verder met deze opstelling wil.
Zo'n EFI inlaatspruitstuk voor een g10 blok is in de VS al ''rare'' en ik denk dat je toch op zo'n 300 euro compleet eentje thuis kan hebben, dus dan is de vraag ook van wat leverd het meer op.

Uit die renault 5 blokjes schijnt ook enorm veel pk uit te halen, heb wel verhalen gelezen van 300 pk. Maar wat ben jij dan van plan? een alto blok in een renault of toch andersom?
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#82
hij wil enkel carbu op zijn alto zette als ik het zo snap
Reply

#83
Ja, als ik het nu overlees begrijp ik het. Ben benieuwd, het zal wel niet zo één op één passen en hoe je dat gaat oplossen.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#84
Wat denk jij dat er allemaal aangepast is om dat te krijgen! Wink

Zonder aanpassingen kan een standaard R5GTT ook maar tot +/- 0,8bar max. (en ook dit is niet altijd zonder risico)
Een maatje van me had ooit met zijn R5GTT +/- 0,8bar 125PK/160nm gemeten aan de krukas.dus voordat je 300pk hebt......
Daarboven (tot +/-1bar) moet je echt met benzinedruk,ontsteking en andere sproeiers gaan spelen.


(02-11-2010, 20:12)niels v.v Wrote: Uit die renault 5 blokjes schijnt ook enorm veel pk uit te halen, heb wel verhalen gelezen van 300 pk. Maar wat ben jij dan van plan? een alto blok in een renault of toch andersom?
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#85
Het zijn tenslotte ook 'verhalen' Tongue, maar dacht dat ze wel aangepast waren om op hogere druk te rijden.

Dit weekend niet zo heel veel gedaan, heb wat geverfde onderdelen die met de kwast waren gedaan overnieuw gedaan met spuitverf. Hier nog geen foto's van.

[Image: imgp0964h.jpg]
De dynamo heb ik uit elkaar gehaald, schoongemaakt en een roestige ventilator in de zinkspray gezet. Voorste lager bij de poelie is vervangen, dit was wel nodig. Verder buitenkant schoongeborsteld en wat roods toegevoegd.

[Image: imgp0958k.jpg]
Ook nog twee reduceer moffen gekregen, als ik het zo zie is de keuze voor 2'' buizen goed, de doorsnee diameter scheelt helemaal niet zoveel.

Verder is mijn broer nog bezig met de downpipe, op aanraden van nox6 word de wastegatepipe aangesloten op de de downpipe zelf. Heb ook nog een flexibele koppeling en lassok voor de lambda sensor gekregen, deze zal hij er ook op zetten.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#86
die lassok voor de lambda sensor moet je op een afstand van minimaal 30cm vanaf de turbo zetten.
dan heeft de sensor minder last van wervelingen.
mocht je er dan ooit een WBO2 in zetten dan werkt dat ook beter.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#87
Zal het doorgeven, bedankt voor de tip, we zaten al zo te denken waar, het plan was in ieder geval dichter bij dan de 30 cm omdat de draad dan niet verlengt hoeft te worden.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#88
[Image: dsc0160l.jpg]
Sorry voor de vage foto, had even snel genomen wou naar huisSmile.

Zo is de downpipe nu geworden, wastegate pijp had wel korter kunnen worden maar had het niet netjes geworden. Dus neem aan dat de sok minimaal 30cm vanaf het punt dat de wastegate in de downpipe komt zitten moet?
Reply

#89
Ziet er mooi uit hoor!
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#90
Toch maar even wat laten zien, al is er niet zo veel zichtbaar gedaan dit weekend.

[Image: imgp0851g.jpg]
Ik had wat onderdelen met de kwast geverfd, maar bleek toch niet zo mooi. Daarom maar met de spuitbus overnieuw gedaan. Karterpan zit er nu op en hoop nu wat meer vooruitgang te maken aan de opbouw van het blok.

[Image: imgp0848c.jpg]
Bling blingTongue.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#91
Het is alleen jammer dat je nog een olie-afvoer op je carterpan moet lassen, dus dan kan je weer opnieuw beginnen met verven Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#92
Die hebben we in het blok geboord, was een mooi plekje voorSmile.

De downpipe is bijna klaar, rvs flexibel zit er al aan. Hoop hem van de week af te kunnen maken, en dan plaats ik foto's. Wastegate zit nu bij de downpipe in en de lambda sonde heeft ook een mooi plekje.
Reply

#93
@WireWess, de olienippel afvoer zou dan ook aan de andere kant zittenSmile. Maar eerder in dit topic heb ik laten zien waar die in zit.

hiero
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#94
eigenlijk zou je deze moeten zien te vinden:
[Image: DSC04688.jpg]
[Image: DSC04689.jpg]
[Image: DSC04687.jpg]
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#95
OMG, dat ding heeft al 7 jaar geen APK meer, maar is wel begin deze maand van eigenaar verwisseld.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#96
Hey, je hebt ze gevonden!
Deze dus; http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=357071&from=
Heb daar zeker wel interesse in, ga eens zien of ik daar meer over kan vinden. Alle hulp welkomSmile.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#97
Geen schade staat er dus dat kan leuk zijn!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#98
De advertentie is helaas al een paar jaar oud, VR is daar toen wezen kijken maar heeft hem niet gekocht.
Ik neem aan dat de foto's gemaakt zijn door hem.
[Image: 9d67a4130709416b2397a9e.gif]
Reply

#99
Zo te zien wel Idea
Reply

Jammer van die wagen42

Toen VR ging kijken was dat ding al stok verrot.... wat mag dat wel niet zijn na zo lang stil te hebben gestaan42
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.