Beter remmen (Maar niet al te duur)
#21
Nogmaals, probeer Greenstuff remblokjes en een setje goeie banden (goodyear vector 5) dan heb je en voldoende remkracht, en lekker veel grip!
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#22
Tuurlijk is het afhankelijk per auto, maar de als de kwaliteit van het systeem zelf al bagger is hoef ik er al helemaal niets van te verwachten..... is het systeeem voor de GTI ruim voldoende dan weet ik dat ik er op kan bouwen als alles in orde is!
Reply

#23
gti remt als een gek!


het houd ook een keer op als je zoveel m/seconden remt dan komt er een moment dat je ni genoeg asdruk hebt en gaat schuiven hoegoede schijven en blokken je ook hebt eens houd het op..

het is maar waar je tevreden mee bent maar zorg eerst voor goede banden voor je dikke schijven en blokken gaat halen want de duurtse blokken en schijven remmen nog niks korter op een kale bandBiggrin
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#24
Ik heb rally's gereden met Ruud met de standaard remmen wel met carbon metallic remblokjes maar dat remt zo ontzettend goed zonder gordel zit je tegen de voorruit geplakt als je hard remt is niets mis mee enige nadeel voor dagelijks gebruik is dat de carbon blokjes wat harder slijten en je schijfen ook wat harder slijten.
we hebben ook doorgeboorde schijfen gehad (merk weet ik niet meer) maar die gingen scheuren door het afkoelen als je door plassen reed
Reply

#25
ik heb brembo schijven (Nieuw) + 4 nieuwe blokken gekocht voor 100 euro. een setje gti klauwen erbij en je bent klaar. remt als een bezetene!!!

je achteremmen zijn gewoon goed die remmen ... niet vole kracht mee

er staan al 2 gti's in onderdelen te koop op ut forum er zal er vast 1 zijn waar de klauwen nog op zitten.
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#26
Brembo's voor 100 euries? Waar??
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#27
die zaak zit in ridderkerk maar kan iet meer op d enaam komen.

zijn geen geperforeerde of gegroefde gewoon gladde. maar remt echt heeeeeeeeerlijk !

wel leuk is dat je remklauwen gewooniet verder uti elkaar kunne als je ze gaat monteren, nieuwe blokken en schijven


foto1
foto2

ik heb ook bij wiveco geinformeerd die leveren ook goeie schijven

wiveco
0104847377
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#28
Misschien een beetje off-topic maareuh...

klopt het dat je als je je remklauwen vervangt en de nieuwe voorziet van nieuwe remblokken dat je ze dan op de schijf moet slaan met een hamer??

Ik heb dat wel moeten doen namelijk... handrem was er gewoon vanaf... remcylinder was leeg maar noway dat ik het hele zwikkie erop kreeg zonder brute kracht... Kon de wielen in het begin ook niet draaien met de hand... maar nu een paar kilometer gereden te hebben loopt alles helemaal flex...39 vond het alleen nogal raar... vandaar mijn vraag.
Reply

#29
Je had de remklauw in moeten duwen, bij de gti's moet je die cilinder achter dacht erin draaien, en niet duwen.
Reply

#30
de druk van de remvloeistof zorgt ervoor dat de grote cilinder die achter je remblok zit naar de schijf wordt gestuurd. Die drukt dus de blokjes op de schijf. Als je de nieuwe blokken erop zet zijn die veel dikker dan de oude, en die cilinder staat nog in de stand van de oude. Omdat er druk achter zit krijg je die lastig terug. Ik heb hem heel hard geduwd met de steel van een klauwhamer. Je moet veel kracht zetten, maar het lukt uiteindelijk wel. Tenzij die cilinder geroest is, dan kan je wel eens problemen daarmee kunnen krijgen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#31
Ik heb 275mm schijfen liggen met bijbehorende klauwen (heldt groter als standaard),omdat een gti nooit remkracht genoeg kan hebben vindt ik .

Moet daarbij ook zeggen dat alle extra's aan/in de auto hem een stuk zwaarder maken (1000kg+),en daardoor slechter remt ales een standaard gti .
En voor als de turbo er weer opnieuw inkomt natuurlijk.37
Reply

#32
Vraagje he is het veel werk om je remmen achter van een GS naar GTI te bouwen? Dus van trommel naar schijf dacht ik?
Reply

#33
Wil ik ook wel weten...

Ik heb een GS erbij gekocht waar een GTI motor in ligt maar die heeft gewoon alle remgebeuren van de GS er nog op.

Ging ik vol in de ankers en had soms echt het idee van "komt er nog iets of... ??"

Dus daar wil ik liever op termijn wel wat anders op hebben... hij remt wel maar mijn volwaardige GTI remt 10x beter zeg maar.
Reply

#34
Moet wel kunnen denk ik alleen dan moet je voor ook doen!!!
Reply

#35
Quote:Originally posted by dreeke
Wil ik ook wel weten...

Ik heb een GS erbij gekocht waar een GTI motor in ligt maar die heeft gewoon alle remgebeuren van de GS er nog op.

Ging ik vol in de ankers en had soms echt het idee van "komt er nog iets of... ??"

Dus daar wil ik liever op termijn wel wat anders op hebben... hij remt wel maar mijn volwaardige GTI remt 10x beter zeg maar.

Das 't eerste wat me opviel toen ik van GS naar GTi overstapte,dat ie veel veel harder kan remmen ....
Ombouw kan idd,alleen denkik dat je wel de draagarmen nodig hebt,of iig een ophanging waat de schijven op komen te zitten.
Reply

#36
Quote:Originally posted by eagle
MMM denk dak dan ... maar ff wat geld bij elkaar ga sprokkelen voor nieuwe remschijfen en blokkies

Als hij scheef trekt ligt dat meestal aan de remzuiger, remblokken of de zadelpennen die vastgeroest zitten waardoor het een en ander veel te zwaar beweegt. Ontroesten en kopervet gebruiken.
Om beter te remmen kun je de rembekrachtiger en drukklep van een Gti overzetten, je zult zeker verschil merken. Ontluchten wil ook nog weleens helpen.
Reply

#37
Quote:Originally posted by RUBBERBURNER
Quote:Originally posted by dreeke
Wil ik ook wel weten...

Ik heb een GS erbij gekocht waar een GTI motor in ligt maar die heeft gewoon alle remgebeuren van de GS er nog op.

Ging ik vol in de ankers en had soms echt het idee van "komt er nog iets of... ??"

Dus daar wil ik liever op termijn wel wat anders op hebben... hij remt wel maar mijn volwaardige GTI remt 10x beter zeg maar.

Das 't eerste wat me opviel toen ik van GS naar GTi overstapte,dat ie veel veel harder kan remmen ....
Ombouw kan idd,alleen denkik dat je wel de draagarmen nodig hebt,of iig een ophanging waat de schijven op komen te zitten.

4x schijfremmen, tegen 2x schijf en trommels achter....Dat merk je wel ja...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#38
Quote:Originally posted by Puppetmaster
Ik wil niet rot doen hoor....
Maar ik zou "goedkoop" en "remmen" niet in één zin willen gebruiken. Hoe lang duurt het nog voordat mensen door hebben dat je daar zeker niet op moet bezuinigen???

Daarom ook mijn advies.... spaar voor een goed setje.

Eindelijk eens goed advies, op mijn werk moet ik ook altijd proberen uit te leggen waarom remmen en banden voor de verkeersveiligheid alleen het beste nodig is. Helaas denken de meeste alleen aan de kosten en niet aan de veiligheid.
Reply

#39
Quote:Originally posted by Raptor
Quote:Originally posted by eagle
MMM denk dak dan ... maar ff wat geld bij elkaar ga sprokkelen voor nieuwe remschijfen en blokkies

Als hij scheef trekt ligt dat meestal aan de remzuiger, remblokken of de zadelpennen die vastgeroest zitten waardoor het een en ander veel te zwaar beweegt. Ontroesten en kopervet gebruiken.
Om beter te remmen kun je de rembekrachtiger en drukklep van een Gti overzetten, je zult zeker verschil merken. Ontluchten wil ook nog weleens helpen.

Volledig je remmen reviseren...

Dat neem ik mezelf altijd voor...

Bezuinig / bespaar NOOIT op je banden en remmen...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.