Centrale deurvergrendeling
#1
Na 3 jaar lang elektronische centrale deurvergrendeling (ECD) te hebben gehad mis ik deze eigenschap toch wel een beetje op mijn swift.

Hoe lastig ( of makkelijk?) is het om ECD in te bouwen of moet ik de volledige deur vervangen?

Ik heb een Suzuki Swift 1.3 GL uit 1994 zonder centrale deur vergrendeling.



Alvast bedankt!
Reply

#2
Deurpanelen eraf, motoren plaatsen, bedrading trekken en kastje van stroom voorzien.

Al met al een middagje werk, op het forum is er meer dan voldoende info over te vinden incl. een beschrijving met foto's (als die het nog doen)

Succes met inbouwen!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
Nu heb ik het forum even doorzocht en ben inderdaad een aantal topics over CV's maar een how to ben ik nog niet tegen gekomen heb naast zoeken ook het Tips forum door gebladerd tot the laaste pagina maar ook daar geen how to of geen werkende foto's.

Ook zoeken op google heeft niet veel nuttigs opgeleverd.

Verbaasd mij eigenlijk hoe weinig informatie er is die makkelijk te vinden is tenminste.
Reply

#4
Oke, ik dus even gekeken maar ik vat hem nog niet helemaal.

De twee schroeven van de deur handvat zijn makkelijk los te krijgen maar hoe krijg ik het gedeelte van de deuropener los?

[Image: img0423qw.jpg]

Ik heb daarnaast ook meteen gekeken en zoals ik al verwachte zitten er nog geen kabels of gaten voor die kabels in mijn deur.

[Image: img0424zw.jpg]

Ik ga van elke stap foto's maken en uiteindelijk een topicje maken zodat iedereen (zelfs mensen met weinig kennis van auto's zoals ik) dit kunnen doen Wink
Stap je verder:

[Image: img0428.jpg]

Ik zie wel dat iemand anders al eerder de panelen er uit heeft gehaald en die liep volgens mij tegen het zelfde probleem aan want het pinnetje (links boven) dat voor plaatje van de handgreep vast houd was al aardig beschadigd.

En daar loop ik dus ook vast want dat pinnetje moet volgens mij omhoog maar ik heb geen enkel punt waar ik iets tussen kan steken om deze los te krijgen.

[Image: img0440rn.jpg]
(ja is lastig te zien op een foto)
Reply

#5
Je moet ook deuropener+dat stukje-rubber/plastic-"pakking" eruit halen.
[Image: DKBUEhx.jpg]
Reply

#6
Robert: http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...p?tid=3891
Hier staat het beschreven (zoeken op deurpaneel verwijderen geeft meer topics die interessant kunnen zijn)

Voorbeelen van de doorvoeren in de deur en chassis (de gaten zitten er al): http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...p?tid=6543
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Ik heb beide topics gezien de eerste is niet echt heel duidelijk en ik loop dan ook vast bij het los maken van het linker boven pinnetje van het deurklinkkapje. Dit pinnetje zit links boven het knopje om de deur op slot te zetten van binnen uit alleen moet dit pinnetje omhoog maar er is geen ruimte om daar een schroevendraaier of iets anders tussen te steken.

Dus als iemand een tip of trucje heeft Smile
Reply

#8
Om deurklink plaatje te verwijderen, trek je handgreep iets naar je toe, je ziet een klein inkepinkje links onderaan als je van boven erop kijkt.Pak een klein schroevendraaiertje met een smal blad, geef er een ferme tikje met je vlakke hand op zodat je de boel los schrikt. Dan zie je dat plaatje iets links onder los is van het lipje. Ga voorzichtig met schroevendraaiertje onder het plaatje door naar rechts,en daar lipje losmaken met beleid, je wipt het lipje ahw los!
Je haalt het plaatje helemaal los door het iets op te tillen, terug erop zetten is erop klikken. Eerste keer is wat lastig, eenmaal onder de knie kan je het blindelings, is mijn ervaring. Hoop dat je er iets aan hebt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Ik kan me niet herinneren ooit zo te hebben moeten hannesen om bij een mk3 de deurpanelen los te maken. Hier en daar zitten er in dat plaatje wat inkepingen waar je een kleine schroevendraaier in kan steken en met een beetje wrikken moet de boel dan zonder al te veel moeite los komen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#10
inkeping zit aan de binnenkant van plaatje, als je deurgreep naar je toe haalt zie je het, links onder. Kleine schroevendraaier met plat smal blad erin en ferme tik en e e n kant heb je los, dan met platte kant schroevendraaier naar rechts en wip je het zo los.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
Zojuist de raammotor vervangen van mijn swift 1,3 gls, en dat deurpaneel loshalen viel niet mee zeg. Met redelijk veel geweld wilde het pas los, met dank voor de reactie van Leibniz.
Het deurklinkplaatje wil ook niet meer fatsoenlijk vast klikken. Nu zat het al half los omdat de vorige eigenaar het al half los had gemaakt...
Reply

#12
Hoi mensen, wil me niet mengen in deze discussie, hoop trouwens wel dat het allemaal voor elkaar komt...., succes ! maar weet nog niet helemaal hoe het hier bij jullie werkt...vandaar...
Zelf heb ik zojuist een swift 1.2 base (2011) gekocht ! (eerste Suzuki)
Ik wil m'n base voorzien van wat luxere dingen zoals bijv. centrale deurvergrendeling en ben benieuwd of dit in de auto zelf voorbereid is ?
Is er iemand die hier bekend mee is ?

Vriendelijke groet.
Reply

#13
Nee is niet voorbereid bij de swift.
Reply

#14
(17-04-2016, 08:34)beun Wrote: Nee is niet voorbereid bij de swift.

Dankjewel Beun !
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.