Suzuki Kizashi toch naar nedeland
#1
eindelijk is het hek van de dam als we dit moeten geloven komt de auto nu toch echt. ben even aan het zoeken geweest maar medere site's bevestigen dit39


De veel geprezen Suzuki Kizashi komt naar Nederland! In het vierde kwartaal moet de Japanse sedan bij de dealers arriveren. Suzuki gaat het model alleen als Sport leveren, voor een prijs van 36.499 euro.

Technisch zijn er geen verschillen met de eind vorig jaar geïntroduceerde, reguliere uitvoering van de 4,65 meter lange Kizashi en dat betekent een 178 pk/230 Nm sterke 2,4 liter benzinemotor. ‘Sport’ komt bij de grote Suzuki wel tot uiting in speciale 18-inch lichtmetalen velgen, een met 10 millimeter verkleinde grondspeling, een honingraatgrille, extra chroom, discrete zijschorten en een kofferklep spoiler. Het interieur werd opgewaardeerd met een met geperforeerd leer bekleed stuurwiel, zwartlederen meubilair bekleding (met stikselwerk in een contrasterende kleur) en extra chroom.

Voor de rest kan de koper rekenen op een CVT automaat, i-AWD vierwielaandrijving, een schuifdak, cruisecontrole en Xenon koplampen. Conform het advies van Latestoncars.com gaat Suzuki de Kizashi dus (vooralsnog) alleen leveren in supercomplete uitvoering. Tegelijkertijd is de prijs van de Sport uitvoering kijkend naar de uitrusting zeer competitief, want voor zijn landgenoot Subaru Legacy ben je in 2.5i Sport uitvoering 48.995 euro kwijt. En Saab vraagt voor de 9-3 2.0t XWD (die heus niet hoger ingeschaald dient te worden) vrijwel hetzelfde bedrag: 48.170 euro.
[Image: KizashiSportLB.jpg]

Met de komst van de Kizashi kunnen merkfans zo lekker doorgroeien. De overstap uit een Swift is wellicht fors, maar Suzuki kan zo wel Grand Vitara klanten waarbij een zekere SUV moeheid toeslaat binnenboord houden. De kofferbak is met 461 liter in ieder geval van gezinsformaat en de sprint naar 100 km/u neemt afgerond 8 seconden in beslag. Kortom, een prima allrounder dus, die Kizashi. Welkom in Nederland!
Swift special 1.3 16 sri out.
Mazda 323f 1.5. 16v in
Reply

#2
hebbe hebbe hebbe :p
Daily: Bmw 318 2001
Tekooop: Suzuki Swift Gti 1993 39
Project auto: Golf 1 Gti cabrio 1989 KLAAAR
R.I.P. auto: Suzuki swift gs 1991 ( mijn eerste )
Reply

#3
*snel zoeken naar 36.499 euro gaat*
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#4
Sodeju, da's dan bijna geen middenklasser meer!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#5
Dus jan modaal rijd swift, moeders rijd alto .... de elite de kizashi ....

Beetje simpel van suzuki om zo'n duur model neer te zetten.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#6
terwijl de instapversie in de usa maar 20000$ kost en gewoon met handbak is te krijgen

ze zijn overerigens wel vol lof over dit model in the usa
Reply

#7
een nieuwe grand vitara kost ook zoeen beetje.
Reply

#8
Gaat geen groot succes worden in NL. Duur, geen diesel, nog geen hybride en bijtelling dus nog 25%. Meeste auto's in deze prijsklasse zijn leasebbbak...

wel dik ding!
Geen Suzuki meer.
Reply

#9
ach ja, de wat beter bedeelde mensen kunnen dit wel aanschaffen. Er zijn een hoop mensen die geen geld hebben voor een audi, bmw of mercedes en die toch een luxere auto willen hebben.

Ik zou zeggen waarom niet? Okay het is een hoop geld maar misschien is het wel goed dat suzuki nu eindelijk niet meer als goedkoop of plastic aangezien wordt.
Reply

#10
Die mensen rijden vw, seat, skoda en eventueel volvo. Ik hoop op de instapper met 1.8 5-bak en 2.0 diesel met 6-bak. Dan gaat 'ie aanslaan!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
Dat ding is hier vanaf 24 000 geloof ik, heb er nog geen gezien geen suzuki dealer hier in de stad. apart dat ze de noord amerika specs houden. meestal hebben jullie kleinere motoren.

voorbeeld, golf kun je hier alleen als 140pk tdi, 170pk 2.5l 5cyl of de 2.0t kopen. niks geen 1.4 1.6 enzo
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply

#12
Ik zit verdorie echt in 't verkeerde land... Unhappy
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#13
Mmmmmm, eens kijken wat hij hier gaat kosten. Vitara 5D is hier vanaf € 21.500,-. Aleen eeeeeeeh niet te koop in België......

Ik denk dat dit model in NL best lastig gaat hebben. Net wat the Force zegt, voor dat geld kopen mensen niet snel een Suzuki. Ik gooi het toch op BPM in Nederland, want € 21.500,- zou niet slecht zijn voor zo'n model. Zeker niet met bovenstaande specs.

Wat ik wel in het nieuws zag:

Kizashi Turbo: 294 pk
[Image: X_13962_2.jpg]

[Image: X_13962_3.jpg]

[Image: X_13962_4.jpg]

Artikel: http://www.autogids.be/artikel/prototype...-13962.htm
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#14
Dik ding 454545 (wieks wieks wieksTongue)
Reply

#15
Jij had toch een vriendin?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#16
(31-07-2010, 18:56)The Force Wrote: Jij had toch een vriendin?

Na duitsland kwamen we erachter dat het een vriend was 34
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#17
BHAM!!!

[Image: 16102011294.jpg]
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.