Stap voor stap een G13B turbo motor bouwen. (Hoe bouw in met weinig geld een turbo motor.)
Quote:Originally posted by Samurai
rvengineering wrote:
Waarom geen sport koppeling? Nou dat zit zo, omdat we ook off road met de SJ rijden hebben we een koppeling nodig die soepel aangrijpt.
De tweede rede is dat de koppeling van de SJ de nodige rommel aan zand, water enz te verwerken krijgt, en ik ben bang dat een dure sportkoppeling dit niet lang vol zal gaan houden.


Dit is heel makkelijk op te vangen door je onderste plaat en je startmotor af te kitten, je bell-house te voorzien van overdruk d.m.v. een klein tankje (oude brandblusser) met een autobandventiel die je met de compressor thuis even voldrukt met 10 bar, gegarandeerd een dag rijplezier zonder problemen met de koppeling.
Dat onderste stukje heb ik niet geschreven.Idea

Dat met de overdruk op het koppeling huis hebben we al eerder gehoord.
Werk best leuk met long distance trial en misschien ook wel als je complete versnellingsbak in de bagger hangt.stupid Zzzz

De koppeling die er nu in zit kan 200Nm aan en meer vinden we ook niet nodig.
Laat hem maar slippen als we het te gek maken dan blijft de rest van de aandrijflijn tenminste heel hopen we en hij is nog te doseren met wegrijden.
Straks kunnen we het koppel regelen met de turbodruk en proberen we het koppel vlak te krijgen vanaf dat de turbodruk op komt en het koppel pas af te laten nemen bij 7500Rpm.
Of dat gaat lukken tot 7500 toren?? We zien wel.Puzzled Tongue
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

Het moet ook niet gekker worden. Erik heeft race remmen voor de SJ4.13 besteld.
Schijven met groeven en verbeterde remblokken, whats NEXT??????Puzzled 37
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

Quote:Originally posted by rvengineering
Het moet ook niet gekker worden. Erik heeft race remmen voor de SJ4.13 besteld.
Schijven met groeven en verbeterde remblokken, whats NEXT??????Puzzled 37

jeetje moeten die er a.s. zondag gelijk op gezet worden???
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Quote:Originally posted by nox6
Quote:Originally posted by rvengineering
Het moet ook niet gekker worden. Erik heeft race remmen voor de SJ4.13 besteld.
Schijven met groeven en verbeterde remblokken, whats NEXT??????Puzzled 37

jeetje moeten die er a.s. zondag gelijk op gezet worden???
Nope spullen zijn besteld en komen er aan maar Zondag inbouwen is er niet bij.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

hey ruud,

jullie zijn weer lekker bezig zo, als de adaptronic binnen is maar weer eens een sessie houden? Idea

groetjes sebas
Reply

Quote:Originally posted by sebaszz
hey ruud,

jullie zijn weer lekker bezig zo, als de adaptronic binnen is maar weer eens een sessie houden? Idea

groetjes sebas
Is goed ik hoop hem van de week te hebben, heb het alleen erg druk en heb aankomend weekeinde ook geen tijd want ik heb een vrijgezellen party, erg He lekker feesten.34
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

Gisteren was het postpakketje er eindelijk van uit Engeland met de adaptronic stand alone ECU.
Wat een spaghetti aan bekabeling zit er bij dat ding, is ook niet zo gek ook met 8 IO ( in & outputs) 4 injector drivers en twee ignition drivers lamda en nock sensor ingangen enz.
Niet dat je dat alles gaat gebruiken, maar goed wel makkelijk als je eens wat wil gaan proberen in de toekomst.

[Image: 676857_196_full.jpg]
[Image: 676857_195_full.jpg]

ik denk dat het nog wel even duurt voordat ie in de auto zit, heb het gewoon veel te druk met Mn werk.
Ga eerst eens op Mn gemakje een wekende ECU slopen wat ik heb de stekker aansluiting nodig zodat ik de adapronic zo in kan pluggen op de bestaande aansluiting van de auto.
Zo kan ik hem zowel in de SJ4.13 gebruiken en ook in Mn rally auto en niet te vergeten ook op NOX6 Zn turbo Swift, kwestie van even een ander programma er in zetten.
Hij komt overigens wel in een spat water dicht kastje te zitten, voor het geval dat we met de SJ 4X4 te diep water in rijden.

Het setje is nu bijna compleet moet van de week alleen nog even een breedband lamda sonde halen en dan heb ik alles.
Moet dan nog wel de MAP sensor en lucht temperatuur sensor kalibreren en inbouwen.
Lamda sensor in de uitlaat zetten en bekabelen.
Zelfde geld voor het waste gate regel ventiel dat de turbodruk moet gaan regelen.
Als dit alles gedaan is dan maar eens kijken of re muziek uit de motor wil komen.
Met dit kastje wil ik gaan kijken of we de 190 a 200 Pk met de motor kunnen halen, moet dan nog wel een dikkere uitlaat maken en de kop gaan poorten voordat dat wil gaan lukken en waarschijnlijk nog een extra injector’(s) plaatsen.

We gaan eerst de mapping op low boost oppoetsen omdat we daar nu minder vermogen hebben doordat de ontsteking later staat.
Pas later als alles klaar is gaan we stap voor stap de turbodruk opvoerenBiggrin
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

hehehe ziet er weer goed uit ruud, top 39 39

moet nu hoog nodig eens een mk3 stekker zien te regelen
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Nice, ben benieuwd wat dat gaat doen45
Reply

Ik ben vanochtend even een uurtje aan het hobby’en geweest met de Adaptronic.
Heb even bijna alle sensoren op de unit aangesloten.

[Image: 676857_197_full.jpg]

Jammer dat de 12V DC voeding die ik gebruik op de Adaptronic te voeden niet zwaar genoeg is om er een bobine en injector aan te hangen.
Alles werkt naar behoren en de unit gedraagt zich stabiel, iets wat ik van de SMT7 niet kon zeggen.
Heb de ontsteking laten draaien met behulp vaan een boormachine. Weet nu ook dat de boormachine de 550 toeren niet haalt, GIEN, kon ik zien aan het motortoerental.
kalibratie van de Bosch air temp sensor lijkt te kloppen en komt waarschijnlijk overeen met de weerstand waarden van de water temp sensor van de GTI motor.
MAP sensor moet ik nog wel kalibreren.

Druk op deze link om het Adaptronic programma te down loaden.

Ik zelf vind dat het programma functioneel en simpel opgebouwd is.
Alles wat je nodig hebt zit er in.

Zodra ik de ECU goed aan het werken heb, maak ik weer een topic voor een groepsinkoop.
Wil de mensen die een Adaprtonic bestellen wel kunnen helpen als er problemen zijn.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

Hey das goed nieuw, naja zoals gezegd wil ik er wel ene, maar gaan jij en michiel nu allebij een groepsinkoop doen? of gaat het daarbij om dezelfde?

Mzzl Bart
Reply

Maakt mij niet uit wie de groeps inkoop gaat doen, vraag is wel krijg je de zelfde prijs die ik afgesproken heb?
Als een ander het doet is dat voor mij ook prima, dan heb ik geen gezeur over wanneer is dat ding nou binnen want de levering van de adaptronic is naar mijn mening rete traag.
Maar goed ik heb er al eentje en ik wil geen winst maken op de units.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

moest ik me ook nog ergens inschrijven? 42 42
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

ik heb al 1 mk3 stekker, zal er nog eentje halen voor de liefhebber ...

ben benieuwd ruud naar de standalone....
Reply

Heb vandaag vloerdweil nog gesproken en hij heeft de bedrading van de Adaptronic al aan de stekker van de originele stekker gezet die normaal in de standaard ECU zit.
Hij is nog niet aan het testen geweest met sensoren maar denk wel dat hij zijn ECU wel sneller aan het lopen heb dan ik door dat ik het nog al druk heb kan ik pas vrijdag beginnen met het demonteren van de stekker uit de bestaande ECU.
Dan moet ik nog op zoek naar een kastje waar ie in moet komen samen met de MAP sensor, dan nog gaten maken voor de PG wartels waar de bedrading doorheen moet en dan nog de stekker aan de bedrading solderen.
Als dat gedaan is moet ik nog een breedband lamda inbouwen en verkabellen, zelfde geld voor de air temp sensor en de boost control valve.
Dan nog even het dasbord er uit halen want bij de SJ4.13 zit de ECU op de meest onmogelijke plaats namelijk helemaal bovenin waar normaal het luchtinlaatrooster zit voor de kachel.

Erik heeft nu ook de race remmen op de SJ gezet en hij remt nu een stuk beter als je van 150Kmh naar nul Kmh moet.
Was ook wel nodig ook, na 1 keer een sprintje trekken had je geen remmen meer over.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

Quote:Originally posted by sebaszz
ik heb al 1 mk3 stekker, zal er nog eentje halen voor de liefhebber ...

ben benieuwd ruud naar de standalone....

heey, ik moet een mk3 ecu stekker hebben!!!! dus regel ook wat voor mij??

[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

in ruil voor een stuk 60mm flex devil
Reply

Quote:Originally posted by nox6
Quote:Originally posted by sebaszz
ik heb al 1 mk3 stekker, zal er nog eentje halen voor de liefhebber ...

ben benieuwd ruud naar de standalone....

heey, ik moet een mk3 ecu stekker hebben!!!! dus regel ook wat voor mij??
Je komt binnenkort maar eens een keer kijken, neem dan gelijk even een vacuüm pompje mee dan kan ik Mn MAP kalibreren. 37 Biggrin
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

Quote:Originally posted by sebaszz
in ruil voor een stuk 60mm flex devil


jeetje, dan kan ik beter ff naar de sloop gaan dan heb ik er 1 voor 50,- ben ik goedkoper uit Cry Cry
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

Quote:Originally posted by nox6
Quote:Originally posted by sebaszz
in ruil voor een stuk 60mm flex devil


jeetje, dan kan ik beter ff naar de sloop gaan dan heb ik er 1 voor 50,- ben ik goedkoper uit Cry Cry

sinds wanneer neem je mij serieus Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.