swift mk4 suzisport + mk3 cabrio
Voor het uiteindelijk aangezicht is er weinig veranderd. Materiaal is voornamelijk aan de achterzijde weg gehaald.
Reply

Halle allemaal. Weer een kleine update van mijn kant. De grijze Swift staat mechanisch gezien in elkaar. Momenteel ben ik bezig met elektra, waar ik nog niet helemaal uit kom. Op moment dat ik de achterlichten los koppel werkt alle overige elektra naar behoren. Als ik dan echter de achterlichten aan koppel gebeuren er allerlei vreemde zaken. Massapunten zijn allen in orde. Knipperlicht, remlicht en achteruit rij licht werkt allemaal goed. Puur het normale achterlicht levert problemen. Op de draad naar het normale achterlicht blijft ook altijd spanning staan, ook met de schakelaar uit. En dan geen 12 volt, maar 3.6 volt. Ik ben de weg wel even kwijt nu. Zijn er hier nog mensen met ideeën?

Denk zelf aan de stuurkolom schakelaar maar daar zie ik op het oog weinig vreemds aan...
Reply

Dingen die in me opkomen:
-Gebeurt het met alleen rechter of linker rechter lampje er in, of met allebei?
-Zit er een trekhaak onder? Stekker ervan heeft misschien lekstroom?

Ik heb zelf een lekstroom gehad in 1 van de achterlichten van de cabrio, toen ik bezig was alles om te bouwen op LED, zie hier

Anders schema erbij en meten, meten en nog eens meten......

Succes !
Reply

Gebeurd met beide lampen. Geen trekhaak. Ben al veel aan het meten geweest met schema maar nog niet de oorzaak achterhaald.
Reply

Is er niet iets aangesloten wat er niet in hoort of standaard niet op hoort te zitten? Lekstroom meten, dus 1 voor 1 zekering eruit halen en kijken of er dan nog spanning staat.Dit soort zaken is een pain the ass om te achterhalen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Met dank aan da gamma Vandaag de elektra problemen opgelost. Erg blij dat ik weer verder kan met bouwen.
Reply

Zo weer even stof afblazen hier. Weer een hoop gedaan .

Cabrio:
-afgebroken antenne vervangen.
-gti stabilisator stang aan achterzijde gemonteerd.
-nieuwe stukken dorpel ingelast. Er waren wat blaasjes te zien op de dorpels. Als je dan aan het verwijderen gaat weet je niet wat je ziet. Heel veel werk aan gehad, maar met mooi resultaat. Frisse dorpeltjes.
-nieuwe apk, zonder enige opmerking.

[Image: 11scarb.jpg]
[Image: 3143rlg.jpg]
[Image: 2ibkg7d.jpg]
[Image: 14y7l8j.jpg]
[Image: 264khsj.jpg]

Mk4 GTI turbo project:
-grote mijlpaal bereikt. De motor heeft vandaag voor het eerst gelopen. Ik ben heel blij.
- next: uitlaat laten bouwen, dyno tuning en apk.

Silvia S15:
-nieuwe velgen met banden gemonteerd.
-diverse missende interieur kapjes en afdekdopjes verzameld en erop gezet.
-achter remmerij gereviseerd, inclusief nieuwe remzuigers en seals.

[Image: 2mc976e.jpg]
Reply

Netjes! Ik gebruik altijd tynipic staat ook de img link der bij ;p
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

Druk bezig geweest met de wagens. 39
Reply

Op de fotos ziet alles der weer netjes uit chef
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

Bij deze een interesse peiling voor de Swift cabrio.

Liever nemen we geen afscheid van onze Swift cabrio, maar stiekem wordt het ook wel tijd voor een veiligere daily. Helaas hebben we nog geen woning met een grote loods, want dan zou ik hem daar stallen zodat we er af en toe nog mee kunnen toeren. 4 auto's op straat parkeren worden de mensen in onze buurt niet zo vrolijk van denk ik.

Omschrijving:
1.3 8v motortje met oorspronkelijk 68 pk en +/-160.000 kilometers levenservaring. Apk is in juli weer ververst zonder enige opmerkingen. De lak is zo goed mogelijk bijgehouden door mij, maar het is aan hem te zien dat hij 25 jaar oud is. Verder heeft hij de gebruikelijke parkeer deukjes rondom. Al met al ziet hij er voor zijn leeftijd nog netjes uit. Rijden doet ie als de beste.

Extra/upgrade t.o.v. standaard:
-Stoffen kap +/-4 jaar oud
-Trekhaak met weg gewerkte elektra aansluiting
-MK2 gs sportstoelen en bijbehorende deurbekleding
-16.5 cm composet in de deuren, zodat de radio ook op de snelweg nog hoorbaar is.
-Windscherm
-14 inch lichtmetaal met goede kwaliteit zomerbanden met ruim voldoende profiel
-Nog een set 14 inch lichtmetaal met nog goede winterbanden
-Optionele GTI bumper lippen en skirts rondom
-Slotloos tankklepje met ontgrendeling van binnenuit
-Kofferbakontgrendeling van binnenuit
-Sierstuk uitlaat
-3,5 cm verlagingsveren
-GTI stabilisator stang gemonteerd aan achterzijde

Onderhoud highlights van afgelopen jaren:
-Distributieriem + spanrol en waterpomp bij 90.000 km
-Gebruikelijke wissels van olie en bougies/luchtfilter.
-Remmen rondom
-Uitlaat
-Nieuwe stukken dorpel ingelast links en rechtsachter en heel het chassis goed behandeld van binnen uit
-Bougiekabels
-Accu
-Nieuwe kwaliteits schokbrekers rondom

Bij interesse en/of vragen, stuur me maar een pb.
Reply

Robin,

Kan je dit niet beter in het te koop topic melden 42
Reply

Tsja dat is het een beetje. Ben er nog niet helemaal uit wat ik ermee wil. Hopelijk vinden we snel een grote schuur met een huisje.
Reply

Hij wil hem eigenlijk helemaal niet verkopen 39

Begrijpelijk overigens!
Reply

Meer dan bekend verhaal ja! Ik zit in hetzelfde schuitje met de Carry. Ik wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt...
Maar soms moet je verder. Succes met de verkoop, of het vinden van een schuur Wink
Reply

Ben niet zo goed in dingen weg doen waar ik veel waarde aan hecht. De GTI heb ik zo nu en dan ook nog altijd last van haha. Maar je kan ook niet alles houden.
Reply

[Image: IMG_20190807_114819277_zpss353idup.jpg]

[Image: Screenshot_20190807-231600_zpszoyquo7d.png]

Grafiek geeft de cijfers op de wielen weer.
@0.5 bar turbodruk en stock injectoren als bottleneck.

Me is happy Smile
Reply

Drewl

Dat is een mooie koppelkromme.
Niet verkeerd en dat bin 0,5 Bar45

Nu klaar om te keuren?
Succes ermee Robin
Reply

Halverwege de afstelsessie van 6 uur begon de dynamo het te begeven. Hij geeft momenteel nog net 12 volt. Nieuwe dynamo ligt inmiddels klaar. Ook de radiator fan is ermee gekapt. Die dingetjes moet ik even maken. Dan op naar de keuring.
Reply

Inmiddels is de grijze Swift weer gerepareerd.
En toen ging er een dimlicht van de Silvia kapot, dit betekent koplampen demonteren waarvoor de bumper eraf moet. Dan maar meteen de koplampen open maken en de behuizing op laten knappen door een spuiter. Beetje uit de hand gelopen klusje dus, voor een kapot xenon pitje.
Vervolgens besluit de cabrio vandaag zijn koppakking er tussenuit te blaffen. Gaat lekker zo! Vooral de portemonnee is heel content ermee...maar we gaan weer door devil
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.