Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Ziet eruit als een kleine stap maar heeft best wat voeten in aarde gehad. Aanschouw, een GTI stuurkolom met mk4 slot cilinder passend op een bekrachtigd stuurhuis wat onbekrachtigd is gemaakt. Volgen jullie hem nog?
Verder nog een foto van m'n gelaste dorpel/vloer:
En nog eentje van de motorruimte tot nog toe..omdat ik er best trots op ben!
Posts: 1.798
Threads: 36
Joined: Dec 2004
Auto: Swift Sport
Die motorruimte ziet er ook wel godsgruwelijk strak uit.
Posts: 2.489
Threads: 35
Joined: Sep 2005
Auto: Espace v6, RX-7 FC
Hakt die stukkies isolatie dr ook effe uit
Ziet er lekker uit iig :*
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto
Ring count: 114
Posts: 447
Threads: 5
Joined: Feb 2014
Auto: Swift Cabrio + Alto
Ziet er prachtig uit allemaal, Robin. Goed bezig !
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Vandaag weer een beetje gerommeld aan de cabrio.
-nieuwe uitlaat
-nieuwe homokineet rechtsvoor
-nieuwe remschijven en blokken
-olie ververst en nieuw filter
-kleppen gesteld
Onderstaand wat fototjes.
Posts: 303
Threads: 1
Joined: Dec 2010
Auto: Mk2 GTi
lekker gesleuteld Robin
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Dankje Walter. Ook kwam ik erachter dat ik al een aantal jaar lang totaal over het hoofd heb gezien dat de cabrio voorzien is van stabilisator stang montage punten aan de achterzijde. Maar eens snel regelen dat daar een GTI onderdeel komt te hangen dan!
Posts: 7
Threads: 1
Joined: Jan 2019
netjes hoor.
kan ie er weer tegen voor de zomer :-) of moet je nog meer doen aan je cabrio?
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
02-03-2019, 23:52
(This post was last modified: 02-03-2019, 23:57 by robin_swiftsensation.)
Ik wil de achterste stukjes dorpel aan beide zijden laten vervangen. Er zitten nog geen gaten, maar ik zie roestplekjes door beginnen te komen aan de buitenzijde dus binnenin is er dan al meer aan de hand. De rest van de vloer en dorpels is nog keurig in orde.
Verder wil ik dit voorjaar de lippenset, het bovendekje van de voorbumper en de zomervelgen een fris laagje lak geven. Dan nog een grondige schoonmaak beurt om af te ronden. Het liefste zou ik de motorruimte opknappen, maar dat is onbegonnen werk. Deze cabrio heeft een hele uitgebreide anti roest behandeling gehad waarbij ook alles in de motorruimte vol is gezeken met die plak troep. Nu er meer dan 20 jaar stof en zand aan vast hangt ziet het er niet zo best meer uit. Toch ben ik er ook wel weer blij mee, want als ze het niet hadden gedaan was de auto waarschijnlijk al lang weg gerot.
Dan heb ik nog een klein lijstje:
-antenne vervangen
-sierstukje uitlaat weer plaatsen
-speling uit ruitenwisser mechaniek halen
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Weer verder met de grijze Swift...
Underdrive lichtgewicht aluminium poelie geplaatst, omdat ik nu toch geen stuurbekrachtiging meer heb.
En het luchtfilter past...net.
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Aftappunt gemaakt voor de olie catch can.
Sensoren voor de vdo meters aangesloten. Olietemperatuur, koelvloeistof temperatuur en oliedruk.
High flex massakabel tussen bak en chassis aangelegd.
Pluskabel tussen dynamo en startmotor aangelegd, voeding vanaf dynamo naar zekeringblok en laadkabel richting de accu gelegd (komt in kofferbak).
Metertjes en wideband aangesloten via een contact geschakeld relais. Alles geïnstalleerd in de middenconsole.
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Posts: 303
Threads: 1
Joined: Dec 2010
Auto: Mk2 GTi
Ziet er weer fris uit Robin.
Komt er nog een olie koelert bij?
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
20-03-2019, 22:59
(This post was last modified: 20-03-2019, 23:29 by robin_swiftsensation.)
In eerste instantie niet Walter. Wil eerst kijken wat de temperaturen gaan doen. Heb overigens wel een koeler al liggen voor het geval het wel nodig blijkt. Moet ik alleen nog een thermostaat voor regelen.
Weet momenteel ook even niet zo goed waar ik hem nog kan plaatsen...
Posts: 394
Threads: 6
Joined: May 2014
Auto: Carry 1.3 en Baleno 1.8
Gaaf hoor Robin! Ziet er allemaal netjes uit.
Ik denk nog vaak terug aan een swift GTI turbo...
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Oké oké, na wat gedacht te hebben over de voors en tegens heb ik toch maar de oliekoeler geïnstalleerd. Wel met een thermostaat er tussen. Het oliefilter hangt nu in de wielkast, waar voorheen de lucht inlaat resonantiebox hing. Ook heb ik de olie aanvoer voor de turbo aangesloten.
Nu maar weer verder met choppen in de bumper om alles netjes erachter te krijgen.
Posts: 447
Threads: 5
Joined: Feb 2014
Auto: Swift Cabrio + Alto
Dat wordt me toch een prachtig ding !
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Dankjewel voor het compliment Rob!
Vandaag heb ik de bumper definitief passend gemaakt met alles erachter aangesloten en wel. De oliekoeler krijgt zijn lucht via het mistlamp gat wat ik helemaal open gewerkt heb. Ook heb ik in het midden deel van de bumper flink wat materiaal weg gehaald. Maar nu past het! Het hele front is d.m.v. 2 moeren los te halen te verwijderen.
En hier zie je de oliekoeler hangen in de mistlamp ruimte.
Posts: 1.798
Threads: 36
Joined: Dec 2004
Auto: Swift Sport
Posts: 1.482
Threads: 10
Joined: Aug 2012
Auto: personenauto
Robin goed werk. Ik zou even terug moeten bladeren voor de "before"pic van de bumper