swift mk4 suzisport + mk3 cabrio
Ziet eruit als een kleine stap maar heeft best wat voeten in aarde gehad. Aanschouw, een GTI stuurkolom met mk4 slot cilinder passend op een bekrachtigd stuurhuis wat onbekrachtigd is gemaakt. Volgen jullie hem nog? 37
[Image: IMG_20190227_204500129_zps85g9jopg.jpg]

Verder nog een foto van m'n gelaste dorpel/vloer:
[Image: IMG_20190227_204523904_zpsh2z45ksn.jpg]

En nog eentje van de motorruimte tot nog toe..omdat ik er best trots op ben!
[Image: IMG_20190227_204554935_zpsq808qgl4.jpg]
Reply

Die motorruimte ziet er ook wel godsgruwelijk strak uit. Drewl
Reply

Hakt die stukkies isolatie dr ook effe uit Biggrin

Ziet er lekker uit iig :*
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Ziet er prachtig uit allemaal, Robin. Goed bezig !
Reply

Vandaag weer een beetje gerommeld aan de cabrio.
-nieuwe uitlaat
-nieuwe homokineet rechtsvoor
-nieuwe remschijven en blokken
-olie ververst en nieuw filter
-kleppen gesteld

Onderstaand wat fototjes.

[Image: IMG_20190302_105714031_zpsfzkfvbfb.jpg]

[Image: IMG_20190302_115258616_zps4eft9c6j.jpg]

[Image: IMG_20190302_120954558_HDR_zpsde04ooon.jpg]

[Image: IMG_20190302_121528742_zps5ijoro0s.jpg]

[Image: IMG_20190302_125730223_HDR_zpsomor0ewn.jpg]

[Image: IMG_20190302_132403660_zpspwd0uzls.jpg]

[Image: IMG_20190302_140635009_zpsi41nw3y4.jpg]
Reply

Smile lekker gesleuteld Robin Biggrin
Reply

Dankje Walter. Ook kwam ik erachter dat ik al een aantal jaar lang totaal over het hoofd heb gezien dat de cabrio voorzien is van stabilisator stang montage punten aan de achterzijde. Maar eens snel regelen dat daar een GTI onderdeel komt te hangen dan!

[Image: IMG-20190302-WA0003_zpsdakdnt4i.jpeg]
Reply

netjes hoor.
kan ie er weer tegen voor de zomer :-) of moet je nog meer doen aan je cabrio?
Reply

Ik wil de achterste stukjes dorpel aan beide zijden laten vervangen. Er zitten nog geen gaten, maar ik zie roestplekjes door beginnen te komen aan de buitenzijde dus binnenin is er dan al meer aan de hand. De rest van de vloer en dorpels is nog keurig in orde.

Verder wil ik dit voorjaar de lippenset, het bovendekje van de voorbumper en de zomervelgen een fris laagje lak geven. Dan nog een grondige schoonmaak beurt om af te ronden. Het liefste zou ik de motorruimte opknappen, maar dat is onbegonnen werk. Deze cabrio heeft een hele uitgebreide anti roest behandeling gehad waarbij ook alles in de motorruimte vol is gezeken met die plak troep. Nu er meer dan 20 jaar stof en zand aan vast hangt ziet het er niet zo best meer uit. Toch ben ik er ook wel weer blij mee, want als ze het niet hadden gedaan was de auto waarschijnlijk al lang weg gerot.

Dan heb ik nog een klein lijstje:
-antenne vervangen
-sierstukje uitlaat weer plaatsen
-speling uit ruitenwisser mechaniek halen
Reply

Weer verder met de grijze Swift...

Underdrive lichtgewicht aluminium poelie geplaatst, omdat ik nu toch geen stuurbekrachtiging meer heb.
[Image: IMG_20190307_200043205_zpsnn4ov3o9.jpg]

En het luchtfilter past...net. Smile
[Image: IMG_20190307_201300416_zpsmxulj0m3.jpg]
Reply

Aftappunt gemaakt voor de olie catch can.
[Image: IMG_20190310_130432904_zpsigco2hhh.jpg]

Sensoren voor de vdo meters aangesloten. Olietemperatuur, koelvloeistof temperatuur en oliedruk.
[Image: IMG_20190310_130331687_zpsuyhm8dko.jpg]

[Image: IMG_20190310_130316023_zpswgrooyav.jpg]

High flex massakabel tussen bak en chassis aangelegd.
[Image: IMG_20190310_130257862_zpsxeoiglvs.jpg]

Pluskabel tussen dynamo en startmotor aangelegd, voeding vanaf dynamo naar zekeringblok en laadkabel richting de accu gelegd (komt in kofferbak).
[Image: IMG_20190310_130241825_zps1xih9jhr.jpg]

Metertjes en wideband aangesloten via een contact geschakeld relais. Alles geïnstalleerd in de middenconsole.
[Image: IMG_20190310_130102148_zps5o8jppwa.jpg]

[Image: IMG_20190310_130132502_zpsfrykco0m.jpg]
Reply

Vanavond heb ik het intercooler pijpen systeem af gemaakt. Tevens een begin gemaakt met het aansluiten van een solenoid om de turbodruk te kunnen regelen via de adaptronic ecu.

[Image: IMG_20190319_194619110_zpszqwedlp1.jpg]

[Image: IMG_20190319_201353642_zpshwi2n0yy.jpg]

[Image: IMG_20190319_201506146_zpsj3smno1o.jpg]

[Image: IMG_20190319_203827980_zpseremoteo.jpg]
Reply

39

Ziet er weer fris uit Robin.
Komt er nog een olie koelert bij?
Reply

In eerste instantie niet Walter. Wil eerst kijken wat de temperaturen gaan doen. Heb overigens wel een koeler al liggen voor het geval het wel nodig blijkt. Moet ik alleen nog een thermostaat voor regelen.

Weet momenteel ook even niet zo goed waar ik hem nog kan plaatsen...
Reply

Gaaf hoor Robin! Ziet er allemaal netjes uit.
Ik denk nog vaak terug aan een swift GTI turbo...
Reply

Oké oké, na wat gedacht te hebben over de voors en tegens heb ik toch maar de oliekoeler geïnstalleerd. Wel met een thermostaat er tussen. Het oliefilter hangt nu in de wielkast, waar voorheen de lucht inlaat resonantiebox hing. Ook heb ik de olie aanvoer voor de turbo aangesloten.

[Image: IMG_20190328_210950163_zpsn8dusc55.jpg]

Nu maar weer verder met choppen in de bumper om alles netjes erachter te krijgen.
Reply

Dat wordt me toch een prachtig ding !
Reply

Dankjewel voor het compliment Rob!

Vandaag heb ik de bumper definitief passend gemaakt met alles erachter aangesloten en wel. De oliekoeler krijgt zijn lucht via het mistlamp gat wat ik helemaal open gewerkt heb. Ook heb ik in het midden deel van de bumper flink wat materiaal weg gehaald. Maar nu past het! Het hele front is d.m.v. 2 moeren los te halen te verwijderen.

[Image: IMG_20190401_185747612_zpstacsouug.jpg]

En hier zie je de oliekoeler hangen in de mistlamp ruimte.

[Image: IMG_20190401_190101922_HDR_zpsrb2zz1sl.jpg]
Reply

Nice, functionele gaten!
Reply

Robin goed werk. Ik zou even terug moeten bladeren voor de "before"pic van de bumper Smile
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.