swift mk4 suzisport + mk3 cabrio
#41
ziet er beter uit zo dat uitlaatje ja Tongue haha
Reply

#42
thanks, dat extreme hoeft allemaal niet van mij. Gewoon netjes subtiel vind ik prima. Een herrie-pijp hoeft ook niet zo nodig, want dat heb ik wel gezien bij een vriend van me. Op een gegeven moment raak je dat gebulder beu. En de politie gaat je in de gaten houden enzo37
Reply

#43
Zou het veel nut hebben om de stabilisatiestangen van een gti onder mijn auto te zetten. Is de voorste stabilisatiestang van een gti stijver dan die er nu al onder zit? (achter zit er nu geen bij mij)
Reply

#44
Ja...
...en ja!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#45
oke dat is duidelijk!
Reply

#46
Zo zie je maar weer dat het niet moeilijk hoeft te zijn Idea
Reply

#47
interieurverlichting helemaal blauw gemaakt, omdat mijn pioneer radio ook blauw is37


[Image: foto0247ig.jpg]
Reply

#48
Mag ik vragen hoe je die tellerplaten verlichting hebt aangepast? In kan me namelijk herinneren dat ik geen blauwe tellerplaatverlichting had. Was het makkelijk aan te passen? Ziet er allemaal netjes uit 39
Reply

#49
nou er zit zo'n groene laag achterop. Maar bij de kachelverlichting had ik die al eens geprobeerd eraf te halen met als gevolg dat ik een nieuwe kon gaan halen op de sloop. Daar heb ik de groene laag op laten zitten en er 3 blauwe 5mm leds met 120 graden stralingshoek in geplaatst. Dat ging prima. Daarom heb ik ervoor gekozen om niet de groene laag van de tellerplaten af te halen met het risico dat ik ze verpruts of de tellernaalden afbreek. In plaats daarvan heb ik in totaal 11 blauwe 8!mm leds met 180!! graden stralingshoek geplaatst. Hierdoor krijg je niet van die puntjes licht maar is het bijna perfect mooi verspreid.
De ledjes haal ik van ledsbuy daar kosten ze 21 cent per stuk en voor 2 cent heb je de juiste weerstand voor 12V erbij.
Reply

#50
Ziet er gaaf uitIdea
Reply

#51
gti uitlaat veel meer geluid dan origineel ?
Reply

#52
Waar is die blauwe tellerbak van je een keer in het echie te bewonderen? Ben wel even benieuwd om dit resusltaat van dichtbij te zien voordat ik zelf ga klooien.
Reply

#53
@Nelezz: er komt verwaarloosbaar meer herrie uit. Dus gewoon standaard geluid. Ik heb 2 weken met een afgebroken einddemper rond gereden en daar werd ik al moe van dus een enorm hard uitlaatgeluid is aan mij niet besteed.

@kingofpop: Mijn auto is niet showwaardig ofzo, dus op een show zal je hem sowieso niet vinden. Het resultaat is in principe heel egaal doordat ik leds met een 180 graden stralingshoek heb gebruikt. Alleen bij de 4 van de toerenteller is het licht net een klein tikje feller, maar dat kan ik eventueel nog oplossen door de led die daar zit ff een klein beetje anders te plaatsen.
Ik zal nog eens een foto van dichtbij maken vanavond als ik het niet vergeet.
Reply

#54
okeoke, bedankt voor snelle reactie,en vind het een zeer leuk project Smile
Reply

#55
Ben ook erg benieuwd hoe je die leds hebt geplaatst. Moet je veel aanpassen om de leds te plaatsen?
Reply

#56
nog even vraagje, hoe heb jij de stickers verwijderd?
want wil dat ook graag doen aan de achterkant en voorkant.
Reply

#57
voor degenen die het wilden weten...ik heb de leds er als volgt in gesoldeerd. De tellerbak heb je helemaal uit elkaar en ook de tellers eruit! Dus je houdt alleen het witte omhulsel met op de achterkant de printplaat/folie over
De 3 ledjes die tussen de schotjes zitten heb ik in de originele lampenhouders gesoldeerd. De overige leds zitten met hotglue vastgelijmd. Deze leds zitten parallel aangesloten en zitten met een juiste weerstand ertussen achterop de printplaat gesoldeerd. (bij de aansluitingen van de 2 buitenste originele lampenhouders. Bij de kilometerteller is de plaats van de leds erg van belang (zo dicht mogelijk tegen die schotjes aan), omdat anders de teller niet meer past.


[Image: verlichtingtellerplaat.png]

oh en voor de aanvulling nogmaals: het zijn 8 mm leds met een 180 graden stralingshoek! (www.ledsbuy.nl)

@nelezz: Aan de achterkant heb ik de sticker met een fohn warm gemaakt. De lijmlaag wordt dan zacht en je kan de sticker er dan voorzichtig afhalen. Daarna gewoon goed wassen met heet sop.
Aan de voorkant dezelfde methode alleen daarmee lukte het niet. Het voorste teken zit met een dubbelzijdig plakkende schuimlaag vast. De schuimlaag heb ik van de auto gehaald met een speciaal rubbertje wat je op je boormachine kan zetten. Dat rubbertje is speciaal bedoelt om stickers van auto's te verwijderen.
Reply

#58
okeoke ja ikehb het al eens met de fohn geprobeert maar lukte niet.
jij bedoelt zo'n caramelschijf ofzo?
dan ga ik die ook maar eens bestellen Tongue
Reply

#59
ja is een klein rond dingeske met caramelkleur. Ik had hem geleend van een maat.
Reply

#60
(04-11-2010, 07:28)robin_swiftsensation Wrote: @Nelezz: er komt verwaarloosbaar meer herrie uit. Dus gewoon standaard geluid. Ik heb 2 weken met een afgebroken einddemper rond gereden en daar werd ik al moe van dus een enorm hard uitlaatgeluid is aan mij niet besteed.

@kingofpop: Mijn auto is niet showwaardig ofzo, dus op een show zal je hem sowieso niet vinden. Het resultaat is in principe heel egaal doordat ik leds met een 180 graden stralingshoek heb gebruikt. Alleen bij de 4 van de toerenteller is het licht net een klein tikje feller, maar dat kan ik eventueel nog oplossen door de led die daar zit ff een klein beetje anders te plaatsen.
Ik zal nog eens een foto van dichtbij maken vanavond als ik het niet vergeet.

Showwaardig zijn er maar weinig en is de mijne bv ook niet maar als hij redelijk egaal is dan is het wel een mooie gadget. Zeker aangezien ik een blauwe Swift heb. Jammer dat je niet om de hoek woont aangezien leds solderen en ik geen goede combi is. Puzzled
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.