swift mk4 suzisport + mk3 cabrio
(24-02-2020, 06:29)Salto Wrote: Ging lekker Robin! Wel beetje doorrijden volgende keer Wink

Dit is alles wat erin zat Jantjeee. Ben geen max Verstappen.
Reply

Gewoon blijven oefenen, dan wordt je vanzelf beter. Kijken naar ervaren(er) coureurs zal je ook allicht helpen. Jan kan je allicht nog wel wat tips geven.
Reply

Sowieso. Komt goed. Gaat mij vooral om de lol.
Reply

440cc injectoren zitten erin. Nu nog ff finetunen, want was niet van plan om me elke avond af te laten slepen door m'n broertje hahaha. Met warme motor viel hij uit bij een rotonde en kreeg hem nooit meer aan de praat. Terug naar de tekentafel Smile
Reply

De cabrio had al een tijdje last van een lichte trilling in de achter remmerij. Op zich kan het voor de werking geen kwaad, maar voor het mooie wilde ik het wel oplossen.

Vorige week dus nieuwe remzuigers, remschoenen, wiellagers en trommels geplaatst. Meteen de remvloeistof ververst en het wagentje remt weer zoals het hoort, zonder trilling en met een goed stevig rempedaal. Job done.

Daarna ook nog wat rubbers van de voorste draagarmen vervangen. Die waren behoorlijk vergaan.
Reply

Lekker bezig geweest weer Robin Biggrin
Reply

Gisteren voor het eerst op het circuit van Zandvoort gereden met de grijze mk4. Was erg leuk en alles is opnieuw heel gebleven Smile
Reply

Biggrin

Was een puike avond Wink
Reply

Lekker bezig geweest Robin!! Blij mee?
Reply

(12-06-2020, 15:55)Pauluzz Wrote: Lekker bezig geweest Robin!! Blij mee?

Zeker blij! Wilde al heel lang circuit rijden en dat dat nu kan met een zelfgebouwde Swiffer is echt heel leuk
Reply

Er is niet zoveel meer gaande hier met de Suzuki hobby. Wel kan ik melden dat de cabrio weer een jaartje mag blijven. Het beestje heeft weer verse apk. De grijze is ook nog steeds heel. Heb geen klus garage meer dus hoop dat het voorlopig zo blijft!
Reply

(01-07-2020, 22:19)robin_swiftsensation Wrote: Er is niet zoveel meer gaande hier met de Suzuki hobby. Wel kan ik melden dat de cabrio weer een jaartje mag blijven. Het beestje heeft weer verse apk. De grijze is ook nog steeds heel. Heb geen klus garage meer dus hoop dat het voorlopig zo blijft!

Nice, in 1 keer door de apk zonder opmerkingen?

Mijn cabrio "verhuist" maandag naar België. Stond al even te koop, maar was hier in Nederland niet veel belangstelling.
Reply

De voorbandjes zijn bijna op. Die heb ik nu ff achterop gelegd. Dan kan ik volgend voorjaar 4 nieuwe uitzoeken.
Reply

We zijn inmiddels ruim een jaar verder maar de knoop is inmiddels wel door gehakt. De cabrio zullen we komend voorjaar te koop gaan zetten. Mocht er interesse zijn, stuur maar een pbtje.

Omschrijving:
1.3 8v motortje met oorspronkelijk 68 pk en +/-195.000 kilometers levenservaring. Apk is afgelopen juli ververst zonder enige opmerkingen. De lak is zo goed mogelijk bijgehouden door mij, maar het is aan hem te zien dat hij 26 jaar oud is. Verder heeft hij de gebruikelijke parkeer deukjes rondom. Al met al ziet hij er voor zijn leeftijd nog best netjes uit. Rijden doet ie prima.

Extra/upgrade t.o.v. standaard:
-Stoffen kap +/-4 jaar oud
-Trekhaak met weg gewerkte elektra aansluiting
-MK2 gs sportstoelen en bijbehorende deurbekleding
-16.5 cm composet in de deuren, zodat de radio ook op de snelweg nog hoorbaar is. Eventueel ook een subwoofer erbij. Goede radio met dab, handsfree bellen etc etc.
-Windscherm
-14 inch lichtmetaal voor de zomerbanden
-Nog een set 14 inch lichtmetaal met nog goede winterbanden
-Optionele GTI bumper lippen en skirts rondom
-Slotloos tankklepje met ontgrendeling van binnenuit
-Kofferbakontgrendeling van binnenuit
-Sierstuk uitlaat
-3,5 cm verlagingsveren
-GTI stabilisator stang gemonteerd aan achterzijde
-Wiechers draagarm brace aan de voorzijde onder de auto.

Onderhoud highlights van afgelopen jaren:
-Distributieriem + spanrol en waterpomp bij 165.000 km
-Koppakking vervangen bij 165.000 km
-Remmerij achterzijde volledig (trommels, remschoen, remcilinders, wiellagers) vernieuwd bij +/-185.000 km
-Uitlaat
-Nieuwe stukken dorpel ingelast links en rechtsachter en het chassis behandeld van binnen uit
-Bougiekabels
-Accu
-Schokbrekers rondom zijn een paar jaar terug vervangen
-Normale onderhoudsbeurtjes qua filters en olie en koelvloeistof etc met regelmaat uitgevoerd.

Wat kun je verwachten aan onderhoud:
-tikkend homokineetje
-zomerbandjes zijn aan vervanging toe

Wellicht dat ik deze zaken zelf nog ff repareer voor hij daadwerkelijk te koop komt.
Reply

Zo, kleine update. Zaterdag komen er 4 nieuwe zomerbanden op de cabrio. Vandaag wat klein onderhoud gedaan. Rotor en verdelerkap, bougies, luchtfilter. Olie en filter heb ik ook nog niet zo lang geleden gedaan. Verder heb ik de handrem bijgesteld, deurschakelaar voor de binnen verlichting aan de passagiers kant gerepareerd, en het kofferbak slot gangbaar gemaakt omdat ie moeilijk deed. Dit weekend nog wat laatste onderdelen bestellen om hem tiptop in orde te maken voordat hij de verkoop in gaat.
Reply

Suc 6 met de verkoop. Het is een leuke auto.
39



Reply

Nieuwe bandjes liggen erop Smile

[Image: IMG-20210109-120808165.jpg]

[Image: IMG-20210109-120814037.jpg]

[Image: IMG-20210109-120829134.jpg]
Reply

Wat is het toch een prachtige cabrio, Robin. Jammer dat die weggaat; hopelijk naar een nieuwe liefhebber.
Reply

Vandaag de homokineet linksvoor en de schijven en remblokken voor vervangen. Van de week nieuwe gasveren op de kofferklep geïnstalleerd. Nu is de auto klaar voor de verkoop. Hij zal binnenkort in het te koop topic verschijnen
Reply

Afgelopen dagen eens wat aandacht aan de lak besteed van ons cabriotje.

[Image: IMG-20210122-122628049-HDR.jpg]

[Image: IMG-20210122-122615223-HDR.jpg]

[Image: IMG-20210121-215252265.jpg]

[Image: IMG-20210121-215203440.jpg]

Baal ervan dat we straks geen plek meer hebben voor dit wagentje.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.