swift mk4 suzisport + mk3 cabrio
Het is de beste keus. Wie weet kun je haar ooit nog weer eens terug kopen, zoals al zovelen hier op het forum hun oude auto's terug gekocht hebben...
Reply

Ja het is niet te zeggen hoe je over een paar jaar op deze keuze terug denk. De gti gaat naar een liefhebber toch?
Reply

Naar wat hij zegt wel ja. Maar ben benieuwd want de plannen die hij ermee had zouden niet mijn keuze zijn. Maar goed, het is mijn auto niet meer dus hij mag ermee doen wat hij wil. Iets met verhogen en wrap eraf enzo. Zelf zou ik beginnen met roest aanpakken.
Reply

45 roest aan pakken 42
Was je daar zelf maar mee begonnen 43

Anyway al een dikke Nissan geimporteerd?
Reply

Had ik graag gedaan Walter. Moet je wel een werkplek en het juiste gereedschap hebben Wink met de opvolger ben ik bezig inderdaad.
Reply

Als wrap eraf en verhogen betekent origineel maken hoeft het geen slecht idee te zijn.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Voor het eerst sinds maanden weer wat gedaan aan de cabrio. Winterbandjes eronder geschroefd en iets aan de achtervering gedaan ivm aanlopen. Daarna ook maar even gewassen en als kers op de taart nieuwe bougie kabels ivm doorslaan.

[Image: IMG_20171208_102958303_zpszhbuk96j.jpg]

[Image: IMG_20171208_103023299_zpslmdmxwsd.jpg]

[Image: IMG_20171208_103029140_zpsowp4wetd.jpg]
Reply

Goed bezig chef
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

Mooie foto's, Robin
Reply

Na lange tijd niks gedaan te hebben aan de grijze Swiffer heb ik besloten het project mk4 GTI helemaal opnieuw te beginnen. Heb een en ander niet netjes en/of goed gedaan en dat zat me dwars 37

Dus... strippen maar weer.

[Image: IMG_20171223_175709075_zpsqoavtyms.jpg]

[Image: IMG_20171223_180322825_zpsdaqsfual.jpg]

Plan van aanpak.

Carburateur blok eruit voor nader onderzoek in later stadium.
Volledige MK3 GTI kabelboom erin
MK3 dashboard
"Stock" MK3 gti blok
Rolkooi
GTI remmerij rondom
Verwijderen stuurbekrachtiging en abs

Kan ook zomaar zijn dat ik nog besluit om het turbo blok erin te leggen in plaats van stock GTI.

De koets is het nog redelijk waard in elk geval. Geen gaten in de wielkasten en a-horn frames bij de draagarmen nog keurig in orde.

[Image: IMG_20171223_175646956_zpsgabzjqqn.jpg]

[Image: IMG_20171223_175656031_zpspxarmynp.jpg]

Nog een avondje of 2 en dan is het koetsje kaal. Vol goede moed maar weer Smile
Reply

leuk dat je weer ermee bezig bent Robin. ik volg
39



Reply

En maar klagen dat het niet opschiet Tongue
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

Lekker bezig joh, eindelijk weer schop in de zaak!
Laat maar weten als je een handje nodig hebt.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

393939
Schop onder je kont nodig!
Bedoel je Remy devildevildevil
Reply

Vandaag weer een paar uurtjes wat kunnen doen.

Dashboard verwijderd.
Kabelboom geheel verwijderd.
Radiateur verwijderd.

Volgende keer het blok + bak demonteren.
Reply

Wauw robin, in alle tijd dat ik afwezig en inactief was qua mods, ben jij keihard doorgegaan, held!!! heel lekker bezig, restecpaaa!!! :-D
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

Mwaaa keihard valt mee hoor. Ook ik heb weleens wat anders te doen 37
Reply

alsnog, cabtio... GTI, respect!! Smile
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

Druk bezig geweest aan de mk4:

-motorruimte leeg gehaald en schoon gemaakt.
-gti hoofdremcilinder en remkrachtverdeler opgeknapt (bedankt Rowan voor de onderdelen!!!)
-turbo nagekeken
-gti remklauwset rondom volledig gedemonteerd, gereinigd en volledige nieuwe internals voor geregeld.
-gti fusees rondom volledig gedemonteerd
-nieuwe homokineten, waterpomp, thermostaat, ashoezen bakzijde en wiellagers rondom besteld
-hoop spullen uitgezocht voor de turbo setup
-versnellingsbak gedemonteerd en heel grondig gereinigd. Tevens revisieset lagers, keerringen en synchro's voor geregeld. Walter gaat deze voor me opbouwen met het LSD differentieel.
-diverse kleine onderdeeltjes gereinigd en verzameld om te laten stralen.

To do op korte termijn:
-remleidingen aanpassen; van mk4 met abs -> gti
-uitzoeken wat voor nippels ik nodig heb voor leidingwerk van turbo en oliekoeler.
-bak ijzer naar straler brengen

Op wat langere termijn:
-carterpan van turboblok demonteren en e.e.a. na laten meten
-brandstoftank demonteren en reinigen, interne pomp verwijderen en externe walbro pomp installeren.
-complete mk3 gti kabelboom installeren.
-verloopstekker voor aardappeltronic kastje controleren en indien nodig aanpassen.

Genoeg gedaan, maar ook nog genoeg te doen dus!

Wordt vervolgd Smile
Reply

Lijstje zeg.. lekker bezig man
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.