Posts: 125
Threads: 13
Joined: Mar 2010
Auto: Suzuki Swift Gti
hey ,
Weet iemand waar ik zon alu underdrivepoulie kan krijgen ?
kan nerges ... vinden
BvB
GreettZZ
Hit the clutch, Hit the gear, Hit the gass and i,m Gone...
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
al bij suzukird en rvengeneering gekeken?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
rvengineering, en Nox6 kan ze dacht ik ook leveren.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Posts: 164
Threads: 12
Joined: Oct 2009
Auto: Suzuki Swift GTi Mk3
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
(19-05-2010, 11:28)Farether Wrote: www.ssgti.net
Die is duurder om hier heen te halen dan hem hier bij één van de jongens te bestellen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Posts: 125
Threads: 13
Joined: Mar 2010
Auto: Suzuki Swift Gti
ok , thnx voor de snelle reactie boys,
ik zal dan wel contact opnemen met nox6
had zun site ook al gezien ,
en op suzibird en rvengeneering kan ik ... vinden :S of het ligt aan mij haha
GreetzZ
Hit the clutch, Hit the gear, Hit the gass and i,m Gone...
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Posts: 248
Threads: 22
Joined: Jul 2008
ga anders naar www.adaptronic.nl daar hebben ze die dingen ook
ik ben toch zo aardig
hier is de linkie
http://www.adaptronic.nl/index.php?page=...&Itemid=53
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
Verassing, dat is de site van RV
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Posts: 125
Threads: 13
Joined: Mar 2010
Auto: Suzuki Swift Gti
haha bedankt ,
HEEL aardig van jullie ,
heb nu keuze zat haha ,
heeft toevallig iemand ervaringe met zon pouli ?
want ik hoor hier en daar dat je dat best wel merkt
aan het gasresponse en doortrekke ?
GreetzZZ
Hit the clutch, Hit the gear, Hit the gass and i,m Gone...
Posts: 1.170
Threads: 14
Joined: Dec 2004
Auto: Honda Civic 1.4
Even voor de duidelijkheid: SSGTi.net of SSGTi.com (zelfde site) is al langer dan een jaar niet actief. Ook reageert de persoon achter deze website nergens meer op. Ik denk dat de desbetreffende persoon er geen zin meer in had.
....Drivin' the Rival....
Posts: 125
Threads: 13
Joined: Mar 2010
Auto: Suzuki Swift Gti
oow , nou ook leuk dan
niet dat die dat ff aangeeft ofz :S??
Ma bedankt voor de informatie
GreetzZ
Hit the clutch, Hit the gear, Hit the gass and i,m Gone...
Posts: 164
Threads: 12
Joined: Oct 2009
Auto: Suzuki Swift GTi Mk3
Ik heb er wel zo'n ding inzitten maar die zat er al in toen ik mijn gti kocht, kan je dus niet vertellen in hoeverre je verschil merkt.
Posts: 125
Threads: 13
Joined: Mar 2010
Auto: Suzuki Swift Gti
Azoo , ja van verhalen haal ik uit dat die een betere gasresponse heeft ,
en hij rijd wat soepeler, trekt iets beter door
mja ik weet het niet dusja vandaar deze vraag haha
GReetzZ
Hit the clutch, Hit the gear, Hit the gass and i,m Gone...
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Met een underdrive pully draait de waterpomp en de dynamo op lagere toeren. Daarmee blijft er vermogen over voor de aandrijving. De reden dat 'ie van alu is: het scheelt geloof ik 1 kg gewicht en dus minder belasting op de motor. Je merkt het wel, maar een lichter vliegwiel geeft een nog betere respons op 't gas.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 3.570
Threads: 73
Joined: Dec 2004
Auto: 4x GS,2xSdn,2xGTi,1xGTX
gewoon de Airco schijf d'r af slijpen
Posts: 6.289
Threads: 13
Joined: Jul 2005
Just too easy
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 306
Threads: 35
Joined: Dec 2004
Auto: 93'er MK3 GTI
op ebay wil je ze ook nog wel eens vinden, daar heb ik mijne vandaan en was nog goedkoper dan al de hierboven opgenoemde leveranciers...
maar je vind ze er maar héél soms...
Posts: 125
Threads: 13
Joined: Mar 2010
Auto: Suzuki Swift Gti
Hmmm , Dan gaan we dat us ff probere hha
Thnx voor reactie's
GreetzZ
Hit the clutch, Hit the gear, Hit the gass and i,m Gone...
Posts: 3.019
Threads: 64
Joined: Dec 2004
Auto: SAAB/Volvo
20-05-2010, 07:17
(This post was last modified: 20-05-2010, 07:34 by Thieuke.)
Ik denk dat dit typisch een gevalletje van: je merkt het pas als het er niet meer op zit..... is.
Ik weet niet of het langzamer draaien van de waterpomp ook meer vermogen overlaat aan de motor, want hoe je het ook draait (haha letterlijk ) of keert, je hebt daar iets van aandrijfverliezen (ik denk zelf nauwelijks merkbaar), maar het feit dat de motor minder massa rond hoeft te gooien zal wel degelijk iets uitmaken.
Een lichter vliegwiel is (naar horen zeggen) wel meer merkbaar, maar is ook bijna 3,5 x zo duur.
Tip:
Je hebt ze met 4 gaten en 5 gaten, check dus eerst welke jij nodig hebt.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
|