!!raar geluid!! KAN IEMAND MIJ HELPEN??
#1
Beste swiffers,

De laatste tijd word ik als ik met mijn swift rij door een raar fluitend geluid gestoord van onder de motor kap, dat naarmate ik harder ga rijden ook sneller word (niet harder!).
Het begint pas vanaf ongeveer 45 km/h, daaronder is er ... aan de hand.
Wat er ook nog bij komt is dat hij in lage toeren vreselijk inhoud.
Bij ongeveer 2500 toeren komt ie weer op gang.
kan iemand mij vertellen wat het kan zijn of heeft iemand dit probleem ook.



Gr. Pieter-Man
Reply

#2
de luchtfilter heb ik vorig jaar april vervangen door een open- luchtfilter van autostyle.
Deze heeft nu 12.000 Km meegedraait.
hij is niet vies en ziet er nog perfect uit.
Reply

#3
maybe dat de wind ergen tussen door fluit??
Reply

#4
ik had dit ook....rond de 2000-2500 rpm begon het te fluiten...en als ik effe een peun gas gaf met koppeling ingetrapt, dan ging het weer eventjes weg.

Werd mij verteld dat dit waarschijnlijk iets met de drukgroep / koppeling te maken had!

Overigens dit gaat nog wel over mijn toyota...
[Image: autootje.jpg]
Reply

#5
het is in ieder geval niet de wind.
het is niet altijd, het geluid valt ook wel eens weg.
als de motor koud is heb ik het soms niet!!
Reply

#6
zou je bak kennen zijn , ff testen door te proberen vanuit z`n 3 weg te rijden .Lukt adt is het je bak waarschijnlijk . en zo niet dan misschien een slang die lek is ofzo ?? zeg maar wat .
gr Denniszz
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#7
in de drie wegrijden lukt.
ik heb ook alle slangen gecontroleerd >> die zitten allemaal goed vast.
het lijkt wel of er een fluitje onder de motorkap zit dat op de slag van de zuigers meegaat.

het is een herhaalde beweging/geluid!!

Reply

#8
Ik weet wat het is!!!! Denk ik! Is je tussenlager (kan dat?) van je aandrijfassen is een veel voorkomend kwaaltje volgens mijn garage42 Hij heeft er gister wat teflon in gespoten en nu is het weg!! RIj anders ff langs de garage voor de zekerheid!
Reply

#9
gaat het geluid (toonhoogte) mee op de toeren van de motor, of de snelheid die je rijdt?? als het het laatste is, zou het idd je bak kunnen zijn..
zo is mijn originele bak ook begonnen met piepen/fluiten en is kort daarna overleden...
Reply

#10
Drukgroep kan volgens mij niet, want lijkt me niet dat hij constant zijn koppeling ingedrukt heeft.
geluiden wat te maken heeft met de drukgroep zou je alleen moeten kunnen horen als je je koppeling ingedrukt hebt.

Reply

#11
Nog iemand ?!Puzzled
Reply

#12
Ik had ooit die reply gegeven over die lager. De garage heeft dat tegen mij gezegd. Maar hij heeft het bij mij ingespoten maar hoor het nog steedsstupid dus of dat de oplossing is weet ik nietThumbsdown
Reply

#13
Ik heb nogal eens last van een kapot dynamo lager (zit veel in diep water en bagger) dat gaat ook fluiten en kan als het echt erg is ook merkbaar zijn in je vermogen maar dan moet het op toeren verschillen dus niet op snelheid
Reply

#14
volgens mij zijn het de remmen.
Als ik langzaam rij (stapvoets) piept ie heel langzaam(alsof de remmen aanlopen)<< dit heb ik ook als eens als ik heel voorzichtig/gelijdelijk aan het rempedaal kom!
Zou dit het kunnen zijn???

Wie weet?Idea Idea
Reply

#15
als dat zo is dan zijn je remmen op! als je remblokjes op zijn dan komt er een metalen plaatje (verklikker) tegen je remschijf en dat piept, is een teken dan ze aanvervanging toe zijn.
Reply

#16
het zouden idd je remmen kunnen zijn, maar dat is niet ... een piepend geluid, meer een nagel op het schoolbord knarsend/ijzerachtig geluid, ik heb dit nl. een paar weekies geleden gehad, het begint 1st een paar x en dan komt het steeds vaker ( opzich best logischTongue )
<<<<<<My oTHeR ToY hAs TitS>>>>>>

SrY 4 bEiNG lOuD
Reply

#17
Quote:Originally posted by hobbybob
Ik heb nogal eens last van een kapot dynamo lager (zit veel in diep water en bagger) dat gaat ook fluiten en kan als het echt erg is ook merkbaar zijn in je vermogen maar dan moet het op toeren verschillen dus niet op snelheid


Diep water en bagger? Puzzled Puzzled Puzzled Puzzled
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#18
komt het niet stiekem door je boxen? als je een audio-install er verkeerd in heb liggen..
Reply

#19
Quote:Originally posted by Snappie
komt het niet stiekem door je boxen? als je een audio-install er verkeerd in heb liggen..

Zou je dynamoruis niet constant moeten hebben?
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#20
hoihoi,

niet te ver afdwalen ... ? Biggrin
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.