Van 8v carb naar Mono
#1
Is er iemand die me kan vertellen wat ik allemaal nodig heb om mijn 8v carb swift om te bouwen naar monopoint injectie??
Wat ik zoiezo zo kan bedenken:
Kabelboom (complete motorgedeelte?)
Complete inlaat spruitstuk
ECU.

Zekeringkast(en) enzo kunnen blijven?
Ik heb complete swift staan, en voordat die weggaat wil dus graag benodigde spul eraf halen..

Hoop dat iemand me kan vertellen wat ik nodig heb enzo..
En hoop dat dashboard enzo er niet uit hoeftTongue..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#2
maak eens een foto van je carb motor....
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#3
Wat wil je erop hebben staan??
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#4
Je achterklep?

Mijn vraag is weer, waarom zou je dit willen?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#5
Omdat mijn carb niet helemaal fris meer is..
Loopt er niet meer goed op en heb hem al afgesteld enzo..
En zo dom is de vraag toch niet wat hij er op wil hebben staan:S... Als het om bepaald gedeelte gaat...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#6
Ja, de motor... Blok, ecu, draadboom, draadboom dashboard, klokkenwinkel, pomp en volgens mij de zekeringenkast ook... Als je de carb pomp en verdeler over hebt dan hoor ik dat graag ivm mijn carb project!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Complete blok en klokkenwinkel:s?
Dat lijkt me heel vaag..
Pomp had ik ook niet verwacht..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#8
pomp en brandstoffilter.

ieder onderdeel waar een sensor in zit
en dat is volgens mij ook het G13B blok

je hebt nu een G13A dacht ik...
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#9
Volgens mij riep je zelf al dat het schema van een mono niet opschoot bij het verhelpen van je probleem met de benzinetoevoer een tijdje geleden...
Dan kan het toch niet verassend zijn dat beide blokken op een heel ander principe draaien en dus ook een totaal andere voorziening hebben?

Wissel gewoon alles, dan weet je zeker dat 'ie het doet.
Volgens mij zit er niet overdreven veel in mijn lijstje.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#10
Hmm, als ik complete blok over moet gaan zetten met alles erop en eraan doe ik het toch maar niet denk ik..
Heb nog een carb liggen en kijk wel even wat ik van de 2 kan maken..
Benzine toevoer bedoel je mee dat hij steeds uit viel? Dat is inmiddels al lang en breed opgelost..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#11
JA, je probleem is dat de carb volgens mij geen enkele sensor heeft, de monopoint heeft 2 sensors in het luchtfilterhuis, een aantal sensoren in de injectiemodule en een TPS in gasklepmodule, lambdasensor in het uitlaatspruitstuk etc etc etc.

Dus ecu aanbrengen, gelijk maar andere schakelbordje dan om de ecu in te prikken, klokkenwinkel weet ik niet direct, lijkt me niet helemaal nodig indien alle stekkers hetzelfde zijn. De gasklep zit op het inlaatspruitstuk, de injectiemodule daar weer bovenop, dus ook inlaatspruitstuk mee vervangen (denk aan pakkingen)........

En over de rest wat niet past maar te zwijgen (zit zelf al met verschillen te kijken in inlaatspruitstuk bij mk2 1990 en 1991, en beide monopoint injectie).

En zo zijn er nog veeeeeeeel meer zaken.

Dan kan je beter je carb vervangen door een andere, ben je in een uur of drie weer klaar en onderweg. Anders kan ik je wel een handje helpen...... in België.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#12
Carb heeft geen Check Enginge lampje in de klokkenwinkel, Thieu... Idea
@Baby-face: ik weet dat dat al lang is opgelost, het ging me om de vergelijking mono - carb.
Met je carb had je niets aan het mono schema, dan kun je dus al wel bedenken dat een carb héél anders is dan een mono en dat je dus aardig wat moet vervangen. Dat was wat ik je duidelijk wilde maken Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#13
(06-05-2010, 12:32)Thieuke Wrote: JA, je probleem is dat de carb volgens mij geen enkele sensor heeft, de monopoint heeft 2 sensors in het luchtfilterhuis, een aantal sensoren in de injectiemodule en een TPS in gasklepmodule, lambdasensor in het uitlaatspruitstuk etc etc etc.

Dus ecu aanbrengen, gelijk maar andere schakelbordje dan om de ecu in te prikken, klokkenwinkel weet ik niet direct, lijkt me niet helemaal nodig indien alle stekkers hetzelfde zijn. De gasklep zit op het inlaatspruitstuk, de injectiemodule daar weer bovenop, dus ook inlaatspruitstuk mee vervangen (denk aan pakkingen)........

En over de rest wat niet past maar te zwijgen (zit zelf al met verschillen te kijken in inlaatspruitstuk bij mk2 1990 en 1991, en beide monopoint injectie).

En zo zijn er nog veeeeeeeel meer zaken.

Dan kan je beter je carb vervangen door een andere, ben je in een uur of drie weer klaar en onderweg. Anders kan ik je wel een handje helpen...... in België.

Ja is ook logisch natuurlijk dat mono meer sensoren heeft, maar ik dacht dus voornamelijk in inlaatspruitstuk.. Uitlaat is ook logisch ivm Lambda...
Ik weet niet of de carb die ik los heb liggen nog helemaal goed is.. Maar kan mischien wel van beide 1 goede maken..
Thanks voor het aanbod van hulp, maar Belgie is niet in de buurt:p..

(06-05-2010, 13:11)The Force Wrote: Carb heeft geen Check Enginge lampje in de klokkenwinkel, Thieu... Idea

Origineel had mijn GL zeker een check engine lampje in de klokkenwinkel zitten!!
Hij deed het alleen niet omdat ik geen ECU heb.. Kabelboom achter dash kan dan wel kloppen inderdaad..

Overigens heb ik volgens mij een G13BA blok (of gewoon G13B, heb het wel eens zien staan geloof ik..
Complete motor vervangen kan ik me niet voorstellen.. Maar laat het plannetje maar varen denk ik...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#14
Jij hebt volgens mij een G13A... Zie ook deze link
Pas vanaf G13BA hebben ze het over monopoint.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#15
We hebben het dan wel gewoon over wat op onderblok staat neem ik aan??
Volgens mij staat er namelijk OF G13B, OF G13BA op..
Kga ff kijken..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#16
(05-05-2010, 22:30)Baby-Face Wrote: Complete blok en klokkenwinkel:s?
Dat lijkt me heel vaag..
Pomp had ik ook niet verwacht..
Een injectie systeem werkt op een hogere brandstofdruk, dus vandaar dat je (waarschijnlijk) een andere brandstofpomp nodig hebt Wink
Reply

#17
Verkoop die carb en koop een injectie Biggrin
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#18
Of repareer de carb Biggrin
Reply

#19
(06-05-2010, 21:53)Snelle Jelle Wrote: Een injectie systeem werkt op een hogere brandstofdruk, dus vandaar dat je (waarschijnlijk) een andere brandstofpomp nodig hebt Wink
Ja dat is opzich natuurlijk ook wel logisch...

(06-05-2010, 21:53)The Force Wrote: Verkoop die carb en koop een injectie Biggrin
Je bedoelt toch niet de complete Swift heey34??
Injectie kopen hoeft zoiezo niet, heb dus zoals gezegd complete Swift staan (MK3, dat dan wel, geeft zeker ook problemen met stekkers bedenk ik me nu??)

(06-05-2010, 21:57)Snelle Jelle Wrote: Of repareer de carb Biggrin
Ga ik dus proberen, is wel het unieksteTongue... Mono's rijden er veeeel meer rond..

Ik heb een G13b volgens mijn onderblokTongue:
[Image: Foto-F6LAIQ46.jpg]

Ook nog ff foto van mn blok (oud en niet super groot)..
[Image: Foto-7HE3KICE.jpg]
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#20
Nou ben ik toch benieuwd eigenlijk. Als je de luchtfilter eraqf haalt, heb je daar een foto van?

PS @ Nikky: Op het blok dat in de witte licht staat ook G13B
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.