Lichtverklikker aansluiten (ik kom dur niet uit!)
#1
Ik heb vanmiddag bij de halfords (Jaja Tongue) een lichtverklikker gekocht, zo'n zoemertje wat gaat piepen als je je lichten per ongeluk aan laat staan als de motor uit is. Dit heb ik wel nodig want ik vergeet ze altijd uit te doen. Nu wou ik hem aansluiten maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Je moet de rode draad aansluiten op de zekering van de startmotor (ik hem hem toen geprobeert op ACC (accu) en IG (ignition) in de zekeringen, beide geen succes in combinatie met de zwarte draad aan een andere zekering. De zwarte draad moet namelijk aan de zekering van de dimlichten. Nu weet ik niet welke dat is maar na het proberen van het aansluiten op elke zekering geeft er geen 1 het gewenste resultaat. Of het zoemertje piept ongeacht of je lichten aan staan (stopt wel als je start, dus dat is goed, alleen hij reageert niet op de lichten). of hij doet helemaal niets.

Ik denk dat het niet mogelijk is dit ding aan te sluiten op een swift;
Iemand van jullie ervaring met het aansluiten van zo'n ding op een swift die mij iets verder kan helpen? thx!
Reply

#2
Ja er hebben mensen op het forum ervaring met licht aan verklikkers...zelfs met het inbouwen hiervan.

Ik zou zeggen ZOEKFUNTIE!!! Smile
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

#3
kweet nie wat voor swift je hebt, maar volgens mij hebben ze vanaf de mk2 swift bv er al standaard een zoemer inzitten.

volgens mij moet je gewon de rode aan de zekering OF de schakeldraad van de dimlichten doen en de andere aan de draad die naar de bestuurdersdeurgaat.
Reply

#4
misschien don dat ik dit zeg maar is dat acc, die jij net vertelde niet de zekering van de accesoires?? . Als dat zo is moet je f verder zoeken. Heb d`r verder ook geen verstand van heb zo`n ding gelukkig al standaart erin zitten
gr Denniszz
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#5
@ D4V3: vul in bij de zoekfunctie: Light reminder.


Succes met de installatie 39
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

#6
yes, gelukt!
thx voor het herinneren van het bestaan van de zoekfunctie Wink
had dat rood met gele draadje anders nooit gevonden.

Hier een beschrijving voor de mensen die ook zo'n ding willen aansluiten.

1. Koop zo'n lichtverklikkertje bij de halfords, kost 3,50
2. Zoek de rode draad met een klein geel randje op bij je zekeringenkastje onder je stuur, deze zit helemaal links tussen een aantal andere draden.
3. Leg een stukje van dit draadje bloot en verbind de rode draad van de verklikker hieraan
4. Open nu het zekeringenkastje en haal de zekering eruit aangegeven met IG (ignition) (dit is bij mij de tweede van linksonder), verbind hier het zwarte draadje aan.
5. Klaar! als je contact nu uitstaat en je lichten nog aan dan gaat ie piepen!
Reply

#7
Ik heb ook zo'n dingetje ook gekocht bij halfords omdat mijn pieper die nu in mijn gs (mk3) kapot is, maar bij de pieper zijn 5 draden aangesloten namelijk:
-rood met gele rand
-blauwe met zwarte rand
-zwarte met witte rand
-zwarte met blauwe rand
-zwarte
Kan ik die verklikker gewoon niet op deze draden aansluiten? De rode moet dan op de rood met gele rand maar die zwarte draad van de verklikker, op welke draad moet ik die dan aansluiten?
Of misschien heeft iemand een wel werkende pieper uit z'n oude swift?
Reply

#8
Ik vind die pieper maar zwaar irritant ... Piept ook al bij mij wanneer ik de sleutel erin heb zitten en de deur open heb........
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#9
Quote:Originally posted by swiftGS
Ik heb ook zo'n dingetje ook gekocht bij halfords omdat mijn pieper die nu in mijn gs (mk3) kapot is, maar bij de pieper zijn 5 draden aangesloten namelijk:
-rood met gele rand
-blauwe met zwarte rand
-zwarte met witte rand
-zwarte met blauwe rand
-zwarte
Kan ik die verklikker gewoon niet op deze draden aansluiten? De rode moet dan op de rood met gele rand maar die zwarte draad van de verklikker, op welke draad moet ik die dan aansluiten?
Of misschien heeft iemand een wel werkende pieper uit z'n oude swift?

die rode op die rood met gele rand en die zwarte gewoon ff tussen de IG zekering in je zekeringenkastje stoppen, 5 minuutjes werk en je hebt geen last van deuren die openstaan en gaan piepen enzo Tongue
Reply

#10
Ik heb hem aan deurschakelaar aangesloten, dan gaat i piepen wanneer je je lichten aan hebt en je je deur open doet (of die van de bijrijder)

Maar zoals eerder gezegd als je zoek functie hebt gebruikt kom je al gauw in dit topic:

http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...hp?TID=203

En daarin heb ik precies uitgelegd hoe je dat doet:
Quote:Originally posted by Snelle Jelle
Ik heb er een ingebouwd, de mijne had maar twee draden... een plus en een min

De min sluit je aan op de deur schakelaar (de min wordt hier geschakelt). De plus sluit je aan op de stadslichten (dan gaat alarmpje dus ook af als alleen de stadslichten aan staat).

De stadslichten is de rode draad met geel randje, kun je bij je zekeringenkast vinden.

Draad vaan deurschakelaar is of zwart met rood randje of zwart met blauw randje. En is te vinden onder de achterbank. Dus ff controleren door schakelaar uit de deuropening te trekken (onderaan in deuropening aan de kant van de achterkant in rubber dopje). Vervolgens bewegen en kijken welk draad beweegt. Als het goed is beweegt dan een zwart draad die naar een stekkertje loopt waarna het overgaat in zwart met rood of zwart met blauw.

Hoop genoeg uitgelegd te hebbenWink
Reply

#11
Snelle Jelle Wrote:Draad vaan deurschakelaar is of zwart met rood randje of zwart met blauw randje. En is te vinden onder de achterbank. Dus ff controleren door schakelaar uit de deuropening te trekken (onderaan in deuropening aan de kant van de achterkant in rubber dopje). Vervolgens bewegen en kijken welk draad beweegt. Als het goed is beweegt dan een zwart draad die naar een stekkertje loopt waarna het overgaat in zwart met rood of zwart met blauw.

Hoop genoeg uitgelegd te hebbenWink
[/quote]


D4V3 Wrote:die rode op die rood met gele rand en die zwarte gewoon ff tussen de IG zekering in je zekeringenkastje stoppen, 5 minuutjes werk en je hebt geen last van deuren die openstaan en gaan piepen enzo Tongue

Hoi sorry dat ik dit oude topic openbreek, maar ik ben bezig om zo'n verklikker in de Suzuki van mijn kantoor te installeren. Aangezien zo'n verklikker er niet in zit, is het al een aantal keer voorgekomen dat de branden zijn blijven branden. en ik hoef vast niet te vertellen hoe irri dat is.

Nu heb ik de rode draad al vast aan de draad van de stadslichten, maar stap 2 loop ik op vast, ondanks bovenstaande uitleggen.

Onder de bank vind ik geen draden... alleen een hoop ijzerwerk waar ik niet achter kan komen. Dat is denk ik geen optie.
Dus ik wil voor de optie gaan van D4V3. Maar kan ik nou echt dat draadje gewoon tussen de IG zekering in de kast stoppen. Hoef ik deze niet juist ook tussen een draad te zetten (als iemand overigens weet welke kleur deze draad heeft, hoor ik dat graag!).
En als ik in het boekje kijk voor de IG zekering, dan heb ik 4 opties, maar eentje is van de verwarming (de tweede van linksonder) en 1 is van de bobine en nog een weet ik niet en de laatste is van de startmotor (rechts in het midden). Welke moet ik dan hebben??

Dit is een nieuwe swift dus mss zitten de zekeringen anders dan bij de voorbeelden die hier gebruikt zijn.
iig alvat bedankt voor alle reacties!

groetjes, gabbagirl
Reply

#12
De uitleg gaat ook niet over de nieuwe swift, maar over model mk2 t/m 5, dus vandaar dat je er met die uitleg niet uitkomt dan...

Als ik me niet vergis waren de mk6-jes toen nog niet op de markt of ze waren nog maar net uit...


Maar hebben de mk6-jes dit niet standaard danPuzzled43
Reply

#13
Snelle Jelle Wrote:De uitleg gaat ook niet over de nieuwe swift, maar over model mk2 t/m 5, dus vandaar dat je er met die uitleg niet uitkomt dan...

Als ik me niet vergis waren de mk6-jes toen nog niet op de markt of ze waren nog maar net uit...


Maar hebben de mk6-jes dit niet standaard danPuzzled43

mk3 heeft het standaard hoor.





dacht ik....
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#14
Thieuke Wrote:mk3 heeft het standaard hoor.





dacht ik....

klopt, maar in 90% van de mk3's is hierbij het stekkertje er uitgetrokken omdat het zo'n vreselijk irritant piepje isSmile
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#15
Heb ik gezegd dat de mk3 deze niet standaard heeft danPuzzled
Reply

#16
VR Wrote:klopt, maar in 90% van de mk3's is hierbij het stekkertje er uitgetrokken omdat het zo'n vreselijk irritant piepje isSmile

En waar zit dit stekkertje? want bij mij maakt hij geen geluid Biggrin
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

#17
Haunting Wrote:
VR Wrote:klopt, maar in 90% van de mk3's is hierbij het stekkertje er uitgetrokken omdat het zo'n vreselijk irritant piepje isSmile

En waar zit dit stekkertje? want bij mij maakt hij geen geluid Biggrin
achter bij je sigaretenaansteker zit ene klein zwart kasje, blauwe stekker
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#18
VR Wrote:
Haunting Wrote:
VR Wrote:klopt, maar in 90% van de mk3's is hierbij het stekkertje er uitgetrokken omdat het zo'n vreselijk irritant piepje isSmile

En waar zit dit stekkertje? want bij mij maakt hij geen geluid Biggrin
achter bij je sigaretenaansteker zit ene klein zwart kasje, blauwe stekker

thx buddy, strx ff checke
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

#19
Snelle Jelle Wrote:Heb ik gezegd dat de mk3 deze niet standaard heeft danPuzzled

Sorry Jelle, ik heb het verkeerd gelezen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#20
Na het lezen van deze discusie ben ik maar eens gaan kijken of ik ook zo'n boxje heb.
En ja hoor hij zat er!

Heb namelijk al 2x gehad dat de accu leeg was i.v.m het vergeten van de lichten.
Nu deed het boxje het niet, en kon ik ook niet ondervinden hoe ik deze wel werkend kon maken.
Alle draden zaten er op 1 na (denk ik) maar kon niet zien welke dit moest zijn.

Nu had ik al zo een pieper van de halfords leggen en heb deze dirct op de bestande stekker aangesloten.
De rode draad op de rood gele en het zwarte draadje op het tweede draadje gezien van de andere zijde.
En het werkt, wanneer ik nu mijn lichten laat branden dan hoor je idd zo geweldig irri piepje.

Heb het piepertje gewoon in het boxje van de bestande pieper gedaan en terug gehangen waar deze zat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.