Posts: 47
Threads: 11
Joined: Nov 2009
In mijn garage vervangen we ze altijd per stuk .
Nog nooit gehad dat de andere kant na een paar weken ook kapot ging .
En trouwens bij de apk moet het ook aan het licht komen als je wiel lager wat slechter is.
Bij een goede zaak dus , En kan hij dan ook vervangen worden meteen .
Posts: 1.386
Threads: 41
Joined: Jul 2005
Auto: Suzuki Ignis ..sport..
Voor ik het vergeet, het wiellager is vervangen door martijn (beuntje). De wagen heeft ook wat aandacht gehad, nieuwe bougies, olie, en andere vloeistoffen. De kleppen zijn nagemeten, de pakking vernieuwd en verder heeft ie er een goedje ingedonderd om de injectoren te reinigen.
Verder geen fratsen gevonden, alles zag er goed uit op de accu na
.
Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Posts: 55
Threads: 9
Joined: Jun 2017
Auto: Swift 1.3 16V Summum '04
Ik heb ook een vraag. Mijn wiellager(s) achter gaan constant stuk. Deze is al meerdere keren vervangen onder de garantie maar het is nu de 4de keer binnen 5000 km. Bij de 3de keer hebben we de auto uitgelijnd maar helaas dis zonder resultaat. Iemand enig idee?
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Hoe merk je dat ze stuk zijn?
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Ze maken een zingend /brommend geluid alsof je over slecht wegdek rijdt met ribbels in de weg,
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
16-12-2018, 23:23
(This post was last modified: 16-12-2018, 23:24 by robin_swiftsensation.)
Ja dat weet ik. Maar ik vraag me af of wel zeker is dat het wiellager telkens stuk is. Dat lager kan overigens ook stuk lopen door een onbalans in je velg/band combinatie, hoogteslag in je velg. Of door een kromme trommel wat zorgt voor trillingen tijdens het remmen en erg veel voor komt bij de mk5 modellen.
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
17-12-2018, 00:26
(This post was last modified: 17-12-2018, 00:27 by Leibniz.)
ga eens naar een degelijke bandenboer en laat je banden eens goed balanceren kijken of je velgen geen slag hebben en auto uitlijnen. Is dat het geval dan ja kan je lager stuk zijn. Kan je bv SKS wiellagers erin zetten, niet per se van Suzuki.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 1.482
Threads: 10
Joined: Aug 2012
Auto: personenauto
SKF
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
(17-12-2018, 09:21)Tomswiftswiftswift Wrote: SKF
waar het hart vol van was hé
lol
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 55
Threads: 9
Joined: Jun 2017
Auto: Swift 1.3 16V Summum '04
Het is steeds links achter. Bij de garage hadden ze het vorige keer ookal over het vervangen van de remrommel. Tien ik zei dat de auto uitgelijnd moest worden kozen ze afwachten of dat het steeds terug kerende probleem zou oplossen. Nee dus...
Verder zitten er voor nieuwe remschijven onder (bijna jaartje oud à 12000 km) maar toch als ik rem voel ik duidelijk trillen als of de schijf (of trommel dus) krom is.
Ik weet niet of dit ook idd kan wijzen op een kromme remtrommel of dat trillen bij remmen perse uit de schijven voor komt?
Graag hoor ik van jullie! Dankjewel!
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Posts: 2.668
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Ik zou toch maar eens bij een andere garage voor een second opinionof bij iemand van het forum.Ga eens naar een bandenboer en laat daar eens kijken of je auto goed is uitgelijnd.Want het is niet zoals het hoort.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 8
Threads: 2
Joined: Nov 2010
als ik het me nog goed kan herinneren bestaat het toch uit 2 losse lagers met een afstandsbus er tussen bij een swift, is telkens het zelfde lager defect (binnenste of buitenste), en zit de afstandsbus er nog tussen en heeft deze nog de goede lengte>
kapotte wiellagers door trillingen heb ik nog niet vaak gezien, wel door foutieve afstelling etc,
Sowiezo, een beetje garage gaat bij de 2de keer al kijken waarom het lager zo snel al kapot is, telkens stomweg een nieuwe erin zetten zonder te zoeken naar een oplossing is niet echt professioneel
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...
Posts: 1.332
Threads: 7
Joined: Jul 2010
Auto: swift mk4 1.3 sensation
Krommel trommel achter kun je bepalen door lichtjes de handrem aan te trekken als je 50 rijdt ofzo. Als je dan ook de trilling voelt komt het sowieso van achter en niet van je remschijven voor