Wiellager stuk
#1
Wat is het beste te doen ?

De rechter achter wiellager is stuk, hier kwam ik achter bij het wisselen van de remblokken. Is het nu verstandig de beide achter wielagers te vervangen ? of alleen degeen die nu al stuk is ?

Verder, aan wat voor prijs moet ik denken aan een wiellager ? Slager in Spijkenisse rekent 80 euro, en Adl in Dordrecht 46, en ja per wiellager.

En betreft het merk ? ik heb al de naam nipparts voorbij zien komen, of maakt dat niks uit ?

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#2
das niet al te duur mn swift gti wiellager was 150 euro geloof ik...

maar gewoon per 1 vervangen, tenminste dat deden ze bij mij wel, in de 2 jaar daarna geen andere meer kapot gegaan.
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#3
een kant vervangen
andere kant is nog goed dus waarom zou je die vervangen
Reply

#4
Wel ik ben chauffeur, weinig thuis dus en weinig tijd om te knoeien aan die wagen. En heb altijd zoiets van als de een stuk is gaat de ander vanzelf erna wel. En als ik dan toch bezig ben ....

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#5
Dan vervang je ze per 2. EN ik zou voor SKF gaan.

Alhoewel Nipparts ook goed is hoor.
Reply

#6
Ik heb bij de plaatselijke automaterialenzaak destijds nieuwe lagers gehaald, en zijn daarna nooit meer stuk gegaan. Ik zou niet weten waarom je per se een setje met een duur naampje zou moeten kopen. Het is waarschijnlijk allemaal één pot nat.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#7
Ze zijn allebei even oud dus de kans dat die andere binnenkort (maanden) ook stuk is, is wel aanwezig.

Was bij mijn eigen auto ook. Eentje laten vervangen, andere ging kort daarna ook stuk.

Als je het zelf doet maakt het op zich niet uit, maar als je het laat doen zou ik ze beide in 1x laten vervangen, scheelt je volgende keer weer afspraak/wegbrengen etc. etc.

En ik neem aan dat je nog wel even blijft rondrijden met de auto, dan is het de "investering" ook wel waard om preventief te vervangen.
Reply

#8
Lampjes vervang je ook per set, banden doorgaans ook, dus ik zou niet weten waarom je wiellagers per stuk zou vervangen aangezien ze altijd even oud zijn en dezelfde km's hebben gedraaid.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
Of het moet zijn dat in het eerdere verleden van de auto al een keer het andere wiellager vervangen is. Anders zou ik ook zeggen meteen beide wiellagers vervangen..
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Subaru Justy GX AWD '97 (in Rebuild)
Volkswagen Polo Steilheck '90 (For Sale)
Lexus IS200 '05 (Daily)
Reply

#10
Ik zou alleen de kapotte vervangen. Meestal is rechts eerder gaar, i.v.m. stoepjes e.d. Heb je tijd/geld over, doe ze dan beide.
Reply

#11
vind onzin om allebei te doen, komt tegenwoordig niet zoveel meer voor en echt goedkoop zijn ze niet.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#12
Idd mooi een kant doen hoor..
JE weet nooit wanneer zoiets stuk gaat...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#13
Nou, ik heb een aanbieding gehad, van 46 euro per stuk .....dus had zoiets van dat kan wel. Vandaar.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#14
Kan altijd... Maar als niet nodig is vind ik het persoonlijk zonde van de 46 euro...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#15
Persoonlijk vind ik het niet veel... Stukje preventief onderhoud i.p.v. reparatie (komt altijd op een verkeerd moment, namelijk) is dan zeker interessant! Waar heb je die aanbieding vandaan, kippie?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#16
Preventief onderhoud ben ik ook wel voor, maar wiellager is niet iets dat als hij stuk gaat dat het meteen gerepareerd moet omdat je anders niet verder kan..
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#17
Ik sta op goede voet met adl auto parts te Dordrecht. Een paar deuren verder zit een turkse garage Ilgin, daar kwam ik terech via adl en ben dr al een paar keer geweest. Deze wil de lagers monteren voor 20 euro, en wel op een zaterdag en wel zonder afspraak. Ze werken op zaterdag van 7 tot 7, ze werken netjes en goedkoop. En afspraak is afspraak.

Ik pak dan bij adl de lagers op, rijd naar Ilgin. Prak de ignis op de brug en knallen maar.

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#18
Geniale deal! Heb nog een setje fusees die nieuwe lagers kunnen gebruiken... Was het hier maar zo goed te regelen...
Voor 65 euro pleur ik er een nieuwe op al kom ik een jaar doorrijden met een defecte... Verschil in inzicht denk ik...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#19
Inzicht:s?
Degene die kapot is moet vervangen ja.
Maar als later de andere stuk gaat vervang je die.
Zeg niet dat als die andere stuk gaat dat je moet doorrijden, dan maak je weer een afspraak vpor die kant.
Het is niet zo dat je met een kapot lager langs de kant van de weg komt te staan...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#20
Verschil in inzicht dus... Wink

Kippie, ik kijk even en stuur je asap een PB terug 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.