Mk5 GTi Swift - It's OVER...... (Maar nu begint het pas.... :))
#81
zal ik dan ma beginnen!!





cliff succes met je project neem je tijd en zorg dat alles goed komt!39
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#82
dank je, ga me best doen! zal ter informatie even een nieuw gedaan > te doen lijstje opstellen, heb nog genoeg te doen, echt genoeg te doen. ik kan eindelijk binnekort na 3/4 jaar werken zonder vakantie weer eens vakantie opnemen. eindelijk beetje rust aan me kop Biggrin

nou komt ie:

GEDAAN [vanaf aankoop tot heden]

> Schade laten repareren
> Bumper, Motorkap, zijschermen, dakspoiler, & diffuser laten spuiten
> mk5 front conversie [mk5 koplampen, knippers, panelen, etc etc etc]
> velgen overzetten [op 1 na Biggrin]
> Audio installatie installeren
> Sportstuur
> versnellingspook
> neon bij de voeten ruimte
> uitlaatsierstukken monteren
> verlagen
> ruitwisserdop

en vast nog het een en ander dat ik me ff niet kan herrineren

NOG TE DOEN >

> Side skirts monteren [liggen klaar, later laten spuiten]
> Sfeerverlichting aansluiten
> Alarm laten installeren
> Antenne monteren
> Racegaas vervangen [heb hier zwart liggen]
> Olie verversen, oliefilter vervangen, bougies vervangen [alles ligt klaar]
> RACE SPRUITSTUK laten lassen en monteren
> Sportfilter plaatsen [zodra ik een andere luchtmassameter heb]
> Race Pully, Mk2 Stage 2 Chip zodra ze binnen zijn
> booskijkers ophalen
> koplampen stellen Biggrin
> veerpootbrug kopen
> mk5 achterlichten & achterbumper bovendeel scoren
> fibersports achterbumper scoren en customizen + pasmaken voor mk5
> spatbordverbreders scoren
> elektrische ramen

GENOEG te doen dus Biggrin
Reply

#83
kijk dat ziet al stukken beter uit.
teminste geen lang verheel en te veel info
perfect zo'n rijtje lekker overzichtelijk!39

SUCCES
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#84
kzou zeggen probeer eerst die verbreders gezien bosch ermee stopt. Die andere dingen zijn nog wel te krijgen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#85
morgen ff bellen ja
Reply

#86
gebeld, kerel die er was wist het niet. morgen denk ik beter zelf ff langs gaan maari k heb er geen groot vertrouwen in Unhappy

progress >

Side skirts nr 5 gemonteerd incl racegaas. helaas nog ongespoten, de skirts, maar dat komt spoedig [ja nog gewoon wit].

ook het gaas voor de grille gemonteerd [zwart]

moet nog een manier zien te vinden om het gaas van de luchthapperopeningen te vervangen. denk dat ik een gat ga slijpen in de motorkap zelf.

ook al het gaas in de bumper moet ik nog ffies vervangen. doe ik morgen/overmorgen. en dan komen ook fotos.

auto lijkt zo laag joh! achter nog ffies verlagen is dat ook gebeurd. en gauw die velg van die gs af krijgen dan kan die gs naar de sloop. ze is nu helemaal kaal Biggrin
Reply

#87
update hier, fotos, gemaakt met mobielofoon, verwacht dus geen hoge kwaliteit.
huidige status > heden verlaagd [voor]

mooi shot van de innemende neus
[Image: Front.jpg]
bes wel laag nu,
[Image: Front%20low.jpg]
zoals je ziet
[Image: front%20lowerd%20shot.jpg]
een leuk kiekje van de neus
[Image: Cool%20nose%20shot.jpg]
nog een leuk kiekje, lijkt wel in beweging
[Image: Wheel_turning.jpg]
zij shot met de nieuwe skirts
[Image: side.jpg]
de nieuwe bosch side skirts nr 5, LAAAAGGGG
[Image: Side%20Skirt%20venthole.jpg]
nog een skirt shot
[Image: Rear%20Wheel%20Shot.jpg]
aardig shot van de achterkant
[Image: Rear%20Top.jpg]
een nachtfoto, wel leuk om te zien
[Image: Night_Front.jpg]
[Image: Night_Front2.jpg]
[Image: Night_Rear.jpg]

nou, de achterkant moet dus nog verlaagd worden, is ook wel te zien. de neus ligt nu stuk lager, staat al veel beter, velgen komen nu ook beter uit. toch vind ik dat ie nog ietsie lager moet. en ik ga iig niet de veren slijpen. nou eb ik begrepen dat het met andere schokdempers moet kunne, wellicht in de toekomst.
verder zijn me booskijkers zoekgeraakt bij de spuiter, is een kennis dus maak me niet echt zorgen, maar leuk is anders.
side skirts vind ik hardstikke tof, moet ook nog gespoten worden btw, enigste is dat ik vind dat die de lijn van de bumper niet echt perfekt volgt, de bumper is ronder, en deze is errug hoekig. misschien een keertje aan de slag om er een hoekje af te slijpen en dan te dichten.

vandaag is de flens binnen gekomen, gauw laten lassen dus die handel!
Reply

#88
hoi cliff,mooi wagentje echt waar39 wou ff krijt he,als je in de buitenland de auto wil laten spuiten hoef je zelf niet de auto spuitklaar te maken.het kost daar niks en ze doen het echt goed.alleen moet je wel duidelijk aangeven dat je wilt dat het goed word gedaan,zeg maar dat je de auto wilt showen ofzo en gewoon laten zien dat je er ook verstand van hebt en dat je alleen de afgesproken bedrag betaald als de eindresultaat echt supergaaf is,en als het mooi word krijg je ook nog een lekker fooi moet je zeggen(20 euro is al lekeer genoeg daar)Biggrin ze zullen altijd een hoger bedrag eerst opgeven en onderhandelen kan daar altijdWink dit zeg ik omdat ik in 98 voor 900 gulden mijn 324td heb laten overspuiten(buitenkant,auto was donkerblauwmetalic en ik wou hem nog donkerder) alarm + inbouw voor 130 gulden met alles erop zonder op afstand starten en donkere(filmpjes) voor 55 gulden,voor 300 gulden wilden ze er gewone donkere ramen rondom inzetten omdat ze mijn ramen wel konden doorverkomen(origineel zeiden ze)
succes en ik ga je lezen39
Reply

#89
ja was ik van plan, zou al zeggen, joh, als je het nou echt goed doet, krijg je dikke fooi.
als ze dat blinderen enzo ook doen pik ik dat ook mee

waar had jij dat gedaan dan?
Reply

#90
huh koplampen stellen??????
als jij mk4 of 5 hebt zijn de koplampen elektries Tongue
een gek die met een heftruck racet

live starts @550 bhp +

http://www.liamdoran.com

www.eqin.eu

Reply

#91
maar hij heeft mk2Wink
Swift verkocht!
Reply

#92
nou cliff ik in turkije maar als het een bekende was,was ik nog goedkoper met spuiten want achteraf heb ik gemerkt dat er ook spuiter was die verre fammilie van mijn vrouw wasstupid
maar ik weet uit ervaring dat als je na de vakantieperiode gaat dat de nog goedkoper zijn want dan zijn er weinig mensen die het willen en kunnen betalen en de spuiter neemt gewoon al het werk aan omdat hij toch een zware winter voor de deur heeftWink maar dat is voor ons ook moeilijk te doen natuurlijk.

maar faisy dan is hij nog goedkoper uit 37
mijn ervaring zegt als je toch naar die landen gaat gewoon geld sparen,een lijst met wat je eraan wilt laten doen maken en gewoon laten tunenDrewl voor 500/600 euro zou ik de hele auto naar smaak laten spuiten incl motorruimte45 je hebt gewoon alles behalve goeie velgen daar die zien er niet uitThumbsdown
Reply

#93
idd....

nou dan laat ik lekker de ramen blinderen,
alles gladschuren, antenne geval lassen, 16v antenne monteren, motorruimte spuiten, kleppendeksel, veerpootbrug, paar schroefjes in motorruim, brake calipers, interieurdelen.
misschien dan toch nog wel de kap door laten lassen....

ook alle elektra spul aan laten sluiten.

en @ sauron, ik heb idd een mk2, met mk5 randapparatuur.

alleen ik mis de bediening voor de verstelbare koplampen. zit wel een wit draaiknopje op waarmee ik kan stellen, kan er alleen zo verrot bij Unhappy
Reply

#94
Quote:Originally posted by Cliffhanger
idd....

nou dan laat ik lekker de ramen blinderen,
alles gladschuren, antenne geval lassen, 16v antenne monteren, motorruimte spuiten, kleppendeksel, veerpootbrug, paar schroefjes in motorruim, brake calipers, interieurdelen.
misschien dan toch nog wel de kap door laten lassen....

ook alle elektra spul aan laten sluiten.

en @ sauron, ik heb idd een mk2, met mk5 randapparatuur.

alleen ik mis de bediening voor de verstelbare koplampen. zit wel een wit draaiknopje op waarmee ik kan stellen, kan er alleen zo verrot bij Unhappy
echt wel39 als je toch daar bent,ik zal volgend jaar ook naar turkije gaan maar als ik daar ben laat ik mijn auto er ook opknappen(als ik deze nog heb anders een auto kopen om op te laten knappen+ beetje tunen37 ) in ieder geval al die roestplekken wegwerken en lak bijwerken zal ik niet meer als 150/200 euro betalenBiggrin
Reply

#95
even weer een progress update.

niet veel bijzonders, maar toch wel leuk. zal fotos schieten.

heb het een en ander aan sfeerverlichting gemonteerd.
zit nu neonstaaf in de voorbumper, had ik over omdat het niet helemaal terecht staat bij de 'nieuwe' audio setup. staat leuk, geeft een gloeiend bekkie. maar wil er meer in zetten want tis nu alleen de grote happer die verlicht is en een beetje straat, dus moet meer worden.
verder heb ik dus de neon bij me voetjes opnieuw gekit die was los gaan laten.
ook heb ik de neon bij de audio nu mooi aangesloten.

10 inch neonring op 12 inch sub, sja had m al besteld voor ik de 12" had...maar staat leuk iig. heb traanplaat achter plexiglas gezet en er fo-real stickers op gezet, is een klein clubje waar ik sinds kort ook bij hoor in alphen. ook een spiegelfolie bodem gemaakt, alhoewel dat nog mooier kan. moet ook direkt betere rubbers voor de subkist hale want op die gladde ondergrond glijdt het als een...eh. jah. glijbaan. ofzo.

hoe dan ook, heb alle verlichtin op 1 schakelaartje gemaakt. leuk! maarr de buitenneon staat er ook op dus die moet ik ff apart schakelen, soms is het wel leuk om ook met neon binnen aan te rijden, en buiten is te link dus beter niet....

volgende week vakantie dus dan ga ik alle lampen troep aansluiten. ook de velg gaat van de gs af, goedschiks of kwaadschiks. dan nog met de uitlaatspruitstuk naar een garage ofzo zodat ze de kat kunnen inkorten. en de zooi monteren. laat ik gelijk de deur doen.

nog ff het zwarte gaas afmonteren. verder met het dashboard van de gs customizen, en wat skaileer scoren. ook ff adapterplaat voor de filter, dan monteer ik eindeiljk de sportfilter op de 'verse' luchtmassameter, want die geeft error bij de gene die er nu op zit. gelijk alles leuk kleurtje geven en ff schoonmaken de motorruimte.
ook ff de bougies vervangen en de olie verversen. en het oliefilter. alles ligt klaar.
hoeveel liter gaat er eigenlijk in de motorruimte? heb iets van 4 liter castrol GTX ofzo 5w40.... daarna ff euro 98 tanken.

btw wat is benzine absurd duur, bij texaco [jah liever daar dan lege tank] ff voor 20 euro euro 95 getankt, 14,34 liter! gaat goed zo Unhappy

nouja iig weer een paar dingetjes gedaan, maar, we zijn er nog lang niet.....Smile
Reply

#96
Ach met m,n nissan ben ik elke keer 60 euro kwijt als ik ga tanken, en daar rij ik een kleine week mee..

Je kan weinig goedkoper dan een swift, en dan rij je nog een lekker pittig ook !
Perfect dus.
Reply

#97
ja, daar niet van, maar stond wel ff te kijken hoe het kan dat benzine hier zo fukking duur is.

meestal als ik tank kost dat me 40 a 45 euro, voor iets van 30 a 35 liter ofzo, maar dat is mooi wel zon 88 a 90 GULDEN. en dat is een boel geld, bijna 100 gulden voor 35 liter!
Reply

#98
Quote:Originally posted by Cliffhanger
meestal als ik tank kost dat me 40 a 45 euro, voor iets van 30 a 35 liter ofzo, maar dat is mooi wel zon 88 a 90 GULDEN. en dat is een boel geld, bijna 100 gulden voor 35 liter!

Oké oké, ik hap wel weer even.
Wat een geneuzel zeg! Peut is nou eenmaal duur en dat weten we allemaal! Het gaat echt niet goedkoper worden hoor! Wil je zuinig rijden, koop een diesel, gas of een alto.

Oh ja... en nog iets.... ik weet niet waar je de afgelopen 4 jaar bent geweest, maar....
DE GULDEN BESTAAT NIET MEER!!!!!

*Puppet wordt gek van mensen die om blijven rekenen naar de gulden terwijl die noooooooooooooooooit meer terug komt.

Voor de rest... succes met je plannen. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#99
Zeg nooit nooit Puppet, maar de kans is wel heel bijzonder klein.
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

Khoor net op rtl5 dat we in Nederland de duurste benzine ter wereld hebben,in en in triest...Wij Nederlanders laten ons echt van alle kanten n@@ien...Unhappy Unhappy
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.