Mk5 GTi Swift - It's OVER...... (Maar nu begint het pas.... :))
#1
Zoals jullie weten heb ik zojuist een witte GTI aangeschaft met schade aan de neus.
Hiermee heb ik aardig wat plannen en ik ga jullie daarvan op de hoogte houden
een van de grootste aanpassingen op technische schaal zal het veranderen zijn van de [beschadigde] MK2 neus, naar een Mk5 neus [met sportbumper + motorkap]

Dit is wat er allemaal moet gebeuren [aantal dingen ben ik al mee bezig]

- Beschadigde onderdelen verwijderen : Bumper, Mistlamp, Koplamp, Stadslicht, knipperlicht, Linker voor zijscherm
- Verwijderen van mk2 onderdelen die weg moeten voor de Mk5 conversie : Rechter voor zijscherm, koplamp & stadslicht
- Verbogen blik herstellen [ heb al een schadehersteller die haar volgende week komt bekijken]
- Ruitwisservloeistof - reservoir vervangen door nieuwe
- Motorkap repareren [klein vouwtje bij de plek des schade] en bosch motorkap plaatsen
- Voorbumpersteun 97er aan voorbumper bevestigen
- sportbumper bosch gereedmaken
- Voorzijschermen 97er L+R bestellen en bevestigen
- Koplampen H4 + 97 bestellen en bevestigen
- Knipperlichten Wit 97er bestellen en bevestigen
- Linkerportier repareren [krassen en de ruit dondert eruit]
- Krassen, deukjes etc herstellen
- Achteronderspoiler bosch mk2 bevestigen [al bij stylingstuff besteld]
- Carzone Spoiler in orde maken en gereedmaken
- Cupwings aan originele GTI skirts vastschroeven en kitten + gereedmaken
- Nieuwe sportpedalen vastlassen
- Blauw transparante Zonnenband vastplakken
- STC Streamer bestellen en vastplakken [ nog niet zeker ]

- Wanneer alles gereed is en gerepareerd en bevestigd, gaat hoogstwaarschijnlijk de gehele auto een nieuwe spuitbeurt krijgen, zo niet, alleen de vervangen onderdelen
- Als het ff kan ook de kleppendeksel opnieuw spuiten [in origineel blauw]

- Sportluchtfilter plaatsen
- 16" Velgen van GS overzetten naar GTI
- Audio [ HU, Subwoofer, Versterker, Hoedeplankspeakers, Versiering ] overzetten
- Sfeerverlichting overzetten [ Blacklight, Neon subwooferring ]
- Versnellingspookstang inkorten [ Carbon & Chrome pook is al geplaatst ]
- Gordelhoezen S. Racing overzetten
- Ventieldopjes Chrome plaatsen

Dit zijn de aanpassingen die komende tijd zullen plaatsvinden bij de gti.
Ik denk dat ik het nooit op tijd kan redden om de auto voor de amsterdam z.o. meeting klaar te hebben. Het plan is wel om de auto voor de eerstvolgende autoshow tentoon te stellen waarbij de STC een stand heeft, want ik heb het lidmaatschapsformulier al klaar liggen en ga hem maandag op de post doen, en wil proberen bij de selectie te komen met de wagen. Ik hoop alles eind april af te hebben maar of dat lukt is maar de vraag, anders hoop ik het begin mei voor mekaar te hebben, oftewel aardig me armen uit de mouwen steken komende tijd.

Wat betreft het herstelwerk en spuitwerk, ik heb een kennis die komt volgende weekend even kijken om te kijken wat er allemaal moet gebeuren aan het verbogen metaal, wat hij gaat repareren voor mij. Het is zo te zien niet zoveel werk maar ik zelf kan het niet..

Dezelfde persoon zal iig het spuitwerk voor mij verrichten, ik ben nog aan het overpeinzen welke kleur het gaat worden, maar op dit moment is het iig vast dat ie wit zal zijn. nu ik m in het echt heb, is een witte swift eigenlijk wel heel erg gaaf! Maar als het niet al te veel extra gaat kosten zit er misschien een parelmoer paint aan te komen [gezien het een bekende is zal de prijs een stuk vriendelijker zijn].. Dan dus wit parelmoer. Of ik ga echt gek doen en het wordt een hele andere kleur, maar dat is helemaal afhankelijk van het budget [goudgeel is bijv. leuk, maar even een krasje en het wordt leuk Unhappy ]....
Of de auto geheel overnieuw gespoten wordt is nog niet bekend, moet wel zeggen dat de lak niet slecht is, maar echt goed is ie nou ook weer niet meer. zitten wel plekjes die zoeizo opnieuw gespoten moeten worden, dus t zit er dik in dat er een complete repaint aankomt. hij zal ook roestplekjes voor me onder handen nemen [ roest achter de voorzijschermen exact het zelfde bij puppet zit ook bij mij ], laat hem ook dan de hele auto op roestplekken nalopen en reparere, de auto is wel heel hard en ik kan haar nergens op belangrijke plekken op roest betrappen [dorpels, bodem, etc.]

Hopelijk zal dat allemaal snel gebeuren, dat zou wel mooi zijn.

Verder blijven na deze verrichtingen de volgende plannen klaar liggen:

- Verlaging Apex'i [ MUST, als het ff kan probeer ik dat gelijk mee te pakken maar dat is nog niet zeker]
- Blindering Achterruit + achterste zijruiten [ even de komende tijd aankijken hoe het met de politie en de voorruiten zit]
- Sportstuur
- Witte tellerplaten [maybe custom]
- 16v antenne [ wil ik ook liefst nu pakken, maar moet ik nog even inplannen]
- Elektrische ramen
- knipperlichten Astra G wit kopen en bevestigen

- Blue Led in de koplampen bestellen en bevestigen [autostyle catalogus :o ]
- H4 Lampjes voor in de koplamp blauw met glowring
- Neon / Led Undercarkit > Blauw/ Meerkleuring
- Kentekenplaatschroeven met ingebouwde led [blauw]
- Ruitwissersproiers met blauwe leds

onbekende toekomst:

- mk4/5 achterlichten heel misschien, maar voorlopig nog ff niet. zou het beeld wel compleet maken, vandaar.
- Autoplastica achterbumper via atec tuning [ dan komt er iig mk4/5 achterlicht conversie]
- Sportspiegels

-------------------
nou, zoals jullie zien zit er aardig wat in de planning. ik ga jullie regelmatig op de hoogte houden met de stand van zaken, en zal fotos maken [reden dat ie niet onder projecten subforum staat is omdat ik nog geen fotos heb]. Morgen even fotos maken van hoe ze er nu bijstaat, ik heb de linkerkoplamp al weggehaald die was dan ook helemaal verloren
heb de auto ook al een eind opgepoetst in de wax gezet, knapt de lak al een heel eind van op, auto ook uitgestofzuigd enzo, van binnen is de auto iig haast in nieuwstaat, fantastisch!

fotos volgen snel
Reply

#2
mwah ik kan gewoon heel snel typen en lul ff duidelijk op wat mijn plannen zijn.
sta idd niet zo bekend als een man van weinig woorden...
maar het is wel duidelijk Tongue
Reply

#3
mwah ik ga wel zien, die panelen waren er overigens zo af, maar zat wel klein beetje roest achter.

ben al gebeld door paar sloopbedrijven over die panelen binnekort gaat er setje toegestuurd worden Wink

lampjes bestellen bij intercarparts, kwanti kosta 180 euro incl verzendkosten enzo


moet alleen aan een bumpersteun 97er komen, dat is namelijk nog nergens te vinden Unhappy
Reply

#4
he ik volg het niet meer, ik heb het specefiek aan bosch gevraagd, die zei dat ik voor het beste resultaat een mk5 steun moest hebben! dan zegt de ander, ah joh, steun hoeft niet,
dan weer, je kan een gti steun kopen, dan hoor ik weer, je moet mk5 steun hebben

ok ik vraag het nu voor 1 en de laatste keer, kan ik een gti steun gebruiken, zonder dat ik straks erachter kom dat bob toch gelijk had, dat scheelt me namelijk heel veel geld! en is er verschil tussen een gti voorbumpersteun, en een gs/gl voorbumpersteun modellen mk2?

dan haal ik dat ff op de sloop morgen

en kwa tijd, ok, jammer dan, dacht al dat dat wel heeeeel erg snel is, dus nouja, dan maar wat langer

Quote:Verder blijven na deze verrichtingen de volgende plannen klaar liggen:

- Verlaging Apex'i [ MUST, als het ff kan probeer ik dat gelijk mee te pakken maar dat is nog niet zeker]
- Blindering Achterruit + achterste zijruiten [ even de komende tijd aankijken hoe het met de politie en de voorruiten zit]
- Sportstuur
- Witte tellerplaten [maybe custom]
- 16v antenne [ wil ik ook liefst nu pakken, maar moet ik nog even inplannen]
- Elektrische ramen
- knipperlichten Astra G wit kopen en bevestigen

- Blue Led in de koplampen bestellen en bevestigen [autostyle catalogus :o ]
- H4 Lampjes voor in de koplamp blauw met glowring
- Neon / Led Undercarkit > Blauw/ Meerkleuring
- Kentekenplaatschroeven met ingebouwde led [blauw]
- Ruitwissersproiers met blauwe leds

onbekende toekomst:

- mk4/5 achterlichten heel misschien, maar voorlopig nog ff niet. zou het beeld wel compleet maken, vandaar.
- Autoplastica achterbumper via atec tuning [ dan komt er iig mk4/5 achterlicht conversie]
- Sportspiegels

dit ligt niet direct in de planning, dus dat telt niet mee kwa het redden voor full speed, mocht ik daar op de een of wonderbare manier het redden EN gevraagd worden Tongue, maar zal wel niet lukken, dus dat wordt eerstvolgende evenement Wink
Reply

#5
http://217.149.222.43/Nederlands/alpha.e...513500.gif

SUZUKI SWIFT 01/89-10/96 3/5-4 deurs AA34/44S-AB34/44S-AA35S-AB35S-AH14S BINNENBALK VOORBUMPER 89-9/91

dus deze kan ik zeker weten gebruiken voor de mk5 bumper?

de bovenbalk is wel beetje ontzet, maar volgens mij gewoon weer recht te krijgen. maar viel mij op dat de op intercarparts aangegeven plaatjes verschillen mbt mk2 en mk5 bovenbalk, terwijl wel geopperd werd dat ik die niet nodig heb...:

MK2:
http://217.149.222.43/Nederlands/alpha.e...593503.jpg
MK5:
http://217.149.222.43/Nederlands/alpha.e...910345.jpg

voor de prijs hoef ik het niet te laten, is maar 20 euro.... heb ik wel gelijk nieuwe...

btw mag ik aannemen dat als ik bij intercarparts die koplampen bestel er ook lampen in zitten, en schroeven om het te bevestigen? of moet die er ook nog los bij
Reply

#6
geschroefd, dat is teminste bij mk2, neem aan dat dat ook voor mk5 geld

mooi dan staat die ook al bij het lijstje toegevoed.
als er niks op de sloop in leiden [ehh katwijk] bij zit dat ik nodig heb dan gaat morgenmiddag de bestelling uit bij intercarparts als het ff meezit is het de volgende dag bij brezan in leiderdorp [denk zomaar dat dat een adresje is waar ze wel naar zenden]

dan heb ik de spullen alvast, kan ik alvast dingen gaan klaarmaken. vrijdag/zaterdag komt de uitdeuker ff langs voor inspectiebeurtje, dan zien we weer

btw ik neem zomaar aan dat iets simpels als de ruitsproeiervloeistof-reservoir van een GTI MK2 niet verschilt van welk mk2 model dan ook?
Reply

#7
kut was bij de sloop, vroeg naar onderdelen voor mk5 swift, hadden ze niet, weer weggegaan met me domme kop vergeten dat ik nog een reservoir moet hebben stupid

naja dan maar weer erlangs

heb net spoilerland.de even een mailtje gezonden over de carzone gebeuren, want ik krijg carzone maar geen contact mee hoe dan ook krijg ik ontvangst error, dus dan maar naar een van hun dealers gezonden, duitsland ligt in europa dus eens kijken of hun antwoord kunnen geven. heb gevraagd of hun het willen forwarden naar carzone.

overschrijvingsformuliertje voor stylingstuff op de bus gedaan want blijkt dat me internet bankieren is ondertekend, het zou moeten werken, maar op de een of andere manier staat ie toch niet aktief, moet ik weer een contract ondertekenen en duurt een week eer dat alles rond is, dus dat duurt me te lang.
de paarse mk5 zijpanelen worden toegestuurd, hopelijk zijn ze donderdag binnen als het meezit morgen!
de mk5 lampen enzo bij intercarparts liggen al bij brezan op me te wachten alleen was 1 onderdeel niet op voorraad dus ik denk dat ik een dagje wacht, dan ga ik morgen of anders donderdag bij brezan langs om alles op te halen.
dan heb ik alle rommel, en kan het monteren beginnen :o
Reply

#8
zo er zijn wat onderdelen gearriveerd, namelijk:

- linker koplamp mk5
- rechter koplamp mk5
- linker wit knipperlicht mk5
- rechter wit knipperlicht mk5
- binnenbalk voorbumper [bumpersteun] mk2

de bovenbalk was niet op voorraad zou misschien een week misschien 2 duren..das wel jammer, maar goed kan alvast aan de slag met de nieuwe onderdelen. ziet er allemaal heel strak uit, zit wel weer minieme maat afwijkingen in, maar dat heb je nu eenmaal met namaakonderdelen.

ik wacht nu op de zijschermen, hopen dat ze snel binnen zijn
ook de achteronderlip, hopelijk ook gauw binnen

wel lekker snel die onderdelen, maar had liever die bovenbalk ook gelijk gehad, best belangrijk onderdeel

ga nu ff naar de sloop terug om een ruitsproeiervloeistofreservoir/tankje te pakken te krijgen..

de gti wordt verzekerd bij AMEV, ongeveer 64 euro per maand, zijn weinig verzekeringsmaatschappijen die een gozer van 19 willen laten rijden in een GTI met 74 kw uit 1991....Unhappy

dus als straks alles erop zit kan die helemaal legaal de straat op!

schiet allemaal al wel aardig op, had niet verwacht zo snel aan de onderdelen te komen!
Reply

#9
hey ben dus bij de sloop geweest Unhappy
hebben ze een ruitsproeiervloeistofreservoir [goed voor scrabble], denk je, dat is er zo af!

nee dus :o

men haalt eerst de voorbumper eraf...nou als de schroeven daarvan geroest zijn omdat ze in de regen enzo buiten op de sloop staan omdat er geen motorkap op zit gaat dat gauw sneller dan de bedoeling is...

nou met veel pijn en moeite die toch nog wel los kunnen krijgen...
dan even het pennetje van de wielkastkap gemold, die moet namelijk ook aan de kant

dan het schroefje rechtsboven voor de koelvloeistof los gemaakt..zo gebeurd

toen kwamen we bij het schroefje linksonder, die vlakbij de stootbalk zit...nou no way!
die was echt helemaal kapotgeroest, 1 keertje draaien met de sleutel en ze was dol.
dan maar met de tang en brute kracht proberen...
nee hoor

en niemand op de sloop die je wilt helpen omdat het maar om een klein onderdeeltje gaat...Unhappy
dus maar ff zware metalen hamer een een scherpe beitel gepakt....
en rammen die handel... maar ze komt niet achter de kraag van de moer...
dus dan denk je nou dan rossen we die moer aan stukken

nope. wat een ongeloofelijk hardnekkige moer zeg! ze gaat gewoon niet stuk!
toen na heel wat wrikwerk aan de andere kant weten te komen, dus tussen het reservoir en het plaatwerk.. eindelijk raak ik de moer. dus keihard slaan met die handel. ging eindelijk...

komt zon droge drol van de sloop "het is sluitingstijd dus oprotten [niet letterlijk maar ze houding kwam op hetzelfde neer"...

2 UUR BEZIG VOOR IETS WAT IK NOG NIET HEB!!! en dan weggestuurd worden Unhappy
al had die aso nou gewoon ff de accuslijptol gepakt dan had het nog geen 10 seconden geduurd en dat rotding was los....maar nee hoor nou moet ik morgen weer terug
Unhappy

hoe dan ook, meer werk door een klein stom onderdeel als de ruitsproeiervloeistof reservoir...zou natuurlijk 4 minuten werk moeten zijn, maar dus niet...

vraagje, is dat de pomp voor de vloeistof die in het midden half in/half buiten het reservoir zit, bij de ruitsproeiervloistof? zou het kunnen dat als die stuk is het check engine lampje gaat branden?
Reply

#10
jaja, maar heb niet zoveel tijd gehad, moest werken, ben 2e sollicitatie wezen doen, spullen opgehaald en bij de sloop gezeten, daarna ff eten thuis en moest weer weg...
drukke dag gehad, hopelijk morgen beter
Reply

#11
ok dan verwijder ik die bestelling meteen!

heb de zijpanelen binnen, mooi kleurtje REDDISH BLUE
Reply

#12
zo, bestelling verwijderdt....

heb nou eindelijk het ruitsproeiervloeistof - tankje / reservoir te pakken gekregen, dus die ligt klaar. wel weer minder nieuws, de kerel die de blikschade zou repareren heeft het erg druk dus die komt maandag pas....Unhappy

en ik krijg een aantal schroeven niet los! heb het volgespoten met wd40, staat al poosje, maar nee hoor, geen beweging. sommige gauw dol en zo...bout

vooral de schroeven waarin de voorbumper vast zit aan die 2 pootjes aan de bumpersteun zijn irritant. denk dat ik aangezien de oude bumper toch stuk is er gewoon omheen ga snijden met scherp stanleymes en als ik er beter bij kan de schroef stuk sla.
maar ja er zijn meer schroeven.

bovendien valt het tegen om de wieldoppen eraf te halen, want er zitten 5 bouten op om het vast te houden Puzzled , dus ik zet de wielmoer-sleutel erop, draai ffies, blijkt er in 1 ruk los, OP de moeren/bouten een SIERSTUK-MOER te zitten stupid stupid stupid welke halve zool verzint zoeits nou weer Unhappy

hoe dan ook, verder gegaan met schroeven los te krijgen...zijn er een heleboel los, maar het zijn weer netde schroeven in de kleine hoeken en gaatjes die niet mee werken...
de schroeven onder de motorkap waren in no-time los, net als de schroef die aan de voorbumper vast zit, maar dan kom je bij de schroef die aan het bovendeel van de bumper vast zit...die is rampzalig. want je kan niet de koplamp verwijderen om erbij te komen want die kan alleen los omdat je er niet bijkomt als de panelen erop zitten...
logisch zou zijn om vanuit de wielkast te werk te gaan. maar daar zit ook weer een schroefje die niet meewerkt. denk dat ik maar een slijptol aanschaf en voorzichtig bij de lastige schroeven ga slijpen... als de schroeven loskomen is het kinderspel, want alle onderdelen heb ik hier al, als die schreoven nou meewerkten zou het dit weekend er al op zitten.....

werd me door iemand aangeraden cola eroverheen te gooien, maar vind het nogal vreemd, is dit een grap of werkt het echt?

bovendien, de originele bumper zit bij de luchtopening onder vast aan 2 armpjes aan de bumpersteun, maar de sportbumper heeft daar nergens een connectie voor...

blijft de bumper recht hangen en netjes zonder gigantisch te gaan trillen/vibreren als ze alleen vast zit aan de zijkant bij de zijpanelen, aan de onderkant aan dat armpje, en aan de 3 middelste gaten aan de bumpersteun?
Reply

#13
ja ik laat zoeizo iemand helpen ja....

en dat van die schroeven snap ik ook nog wel met steeksleutel 10, maar als dat al door de vorige eigenaar of iemand anders dol is gedraaid, schiet je niet erg meer op....


en dat van die wieldoppen wist ik ook wel dat die moertjes nep waren, maar luister nou, OM de moertjes voor de wieldoppen, zaten ook weer 'fake' moertjes. zal er wel een foto van maken. beetje vaag...
Reply

#14
niet als die moeren vastzitten met moeren in de originele velg Wink
Reply

#15
cliffhanger wrote:
Quote:moet alleen aan een bumpersteun 97er komen, dat is namelijk nog nergens te vinden

sebass wrote:
Quote:btw je ken gewoon bumpersteun van gti gebruiken..... volgens mij moet alles 10.000x gezegd worden...

Quote:pfff... jonge zal moeten gaan polyen wil je bumer goed vast zetten, dat begrijp je zelf toch ondertussen ook wel... Puzzled

wie zei ook alweer dat een GTI bumpersteun gewoon te gebruiken was....
Reply

#16
ik ga het proberen met pvc... Puzzled ja pvc.... gewoon een plat plaatje pvc [evt regenpijp in de oven en dan doorsnijden zodat je platte plaat hebt]. die verwarm ik dan weer en zorg dat er +/- 90 graden hoek in komt die weer aan de bumper vastgekit wordt... moet lukken

update:

vandaag kwam de onderspoiler binnen van bosch via stylingstuff..GEWELDIG pasvorm is perfekt en het klikt gewoon direkt vast! aan de achterkant even de gaatjes boren waar normaal de spatlappen zitten, vastschroeven en klaar is cliff! dat ging simpel! en het staat subliem! hier de fotos:

[Image: 816944_5_full.jpg]
[Image: 816944_6_full.jpg]
[Image: 816944_7_full.jpg]
[Image: 816944_8_full.jpg]
[Image: 816944_9_full.jpg]

hier een foto van de mk5 koplamp + knipper:
[Image: 816944_10_full.jpg]

nou er wordt nu dus hard aan gewerkt.
heb net de diagnostische toets uitgevoerd, en het lampje knippert 3 keer snel achter elkaar, dan even pauze, en dan weer 3 keer snel achter elkaar. dan poosje niks en herhaling. zometeen ff kijken bij motorisch wat dat is...

woensdag komt de autostyle bestelling binnen:

- nummerplaathouders blauwe led
- koplampleds blauw [extra verlichting]
- ruitwissersproeiers blauwe led
- 16 v antenne met blauwe led
- deurgreep leds
- chrome uitlaatpijp sierkapjes [voor over de originele uitlaat]

morgen proberen de blauw/transparante zonneband op de voorruit te plakken
Reply

#17
heb topic geopend op motorisch....

kan een mod deze ff verplaatsen naar projecten svp?
Reply

#18
ja uiteraard zet ik ze aan en uit...de hele rataplan moet uit en aan kunnen, wil ook een sensor zien te verkrijgen of kijken of het ergens bij aan te sluiten is dat alles op de muziek knippert. ff elektronica zaakje langs gaan en kijken wat hun me kunnen vertellen.

wil ook proberen een main switch te hebben waarmee ik in 1 keer alle neon/led aan en uit kan zetten, en daarna alles individueel aan en uit kan zetten, is wel zo handig. en liefst zo veel mogelijk achter het onderste kastje van de middenconsole [dus niet in het kastje] en de belangrijke switches in de openingen voor een normaal bedienings knopje... wel zo handig
Reply

#19
thanx!

hier nog wat fotootjes,

luchtfilter:
[Image: 816944_11_full.jpg]

het reddish blue mk4/5 zijpaneel:
[Image: 816944_12_full.jpg]
Reply

#20
sja kwaliteit is niet al te denderend, komen van me mobiel. wil toch eigenlijk een mooi digitaal gevalletje kopen...

nouja als die af is ben ik op zoek naar iemand die op een meeting een paar mooie shots gaat maken voor me Tongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.