Plaats in een swift.
#1
Ik zit met een probleem.

Eigenlijk ben ik stil aan opzoek naar een swift gti. Het probleem is dat ik met 1.99meter redelijk groot ben. Dus hoeveel plaats heb je nu als bestuurder in een swift? In mijn crx zit ik redelijk 'comfortabel' (ik ben dus veel gewoon:p ) En in de corsa B van men moeder pas ik ook nog wel redelijk in. Maar bij sommige auto's merk ik toch dat het niet goed past. Dus wat zijn jullie ervaringen? Ik verwacht geen heel ruime auto maar als ik bvb men koppeling, rem en gas pedaal in 1 keer kan intrappen is dat niet zo goed :p
Reply

#2
dan zou ik toch maar overstappen naar wat grotersTongue



Reply

#3
Ja, maar in zo'n audi 100 zou ik me niet amuseren :p Ik hou echt van zo kleine race dwergjes. Je hebt de voordelen van een kleine auto ( verbruik, handig voor in de stad,... ) en toch kunnen ze enorm plezant zijn. Misschien toch is ergens gaan test zitten/rijden. Tot nu toe heb ik enkel klem gezeten in een smart roadster Biggrin
Reply

#4
Ooit gedacht aan een Ignis Sport? Er staat er toevallig één te koop: Klik! Biggrin
En ook nog eens ge-chiptuned 39.
Reply

#5
Nee, mijn budget is helaas wat beperkt. Ben ondertussen nog een crx vtec aan het opbouwen maar dat is dan ook niet geschikt voor dagelijks gebruik. Ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een klein leuk autotje waar ik nog een tijdje met kan bollen en af en toe eens plezier in kan hebben Smile
Reply

#6
Bij de swift zit je dan wel aan het goede adres. Maar ik weet alleen niet of het wel zo handig is ivm je lengte. Mijn beunhaas vond het toendertijd geen lolletje als die met mijn Swift een stuk moest proef rijden haha. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik zou zeggen: Ga gewoon eens langs bij een garage en probeer het uit? Dan kom je er vanzelf achter.
Reply

#7
ik denk dat het beste is dat je een keer een proefrit maakt in een swift , iedereen zit ook weer anders enz

maat van mij is 2mtr zoveel , en die past gerust in me swift , hoef hem iedergeval niet 3 x dubbel te vouwen hehe
swift 1.3 gl 8v mk3 02-2008--->.....

swift 1,3 gti 16v mk2 crossauto 04-2008--->.....
Reply

#8
hier een ervaringsdeskundige (2 meter en een beetje)
ik pas in een 3 deurs, maar daar is ook alles mee gezegd.. komt vooral omdat ik erg lange benen heb..

heb 3 jaar lang een swift 5 deurs gereden, was goed te doen.
rij nu Ignis en dat past ook goed..

je zou ook kunnen kijken naar een baleno hatch, die zijn ook best rap, en zijn volgens mij net even ruimer dan een swift.

maar het beste kun je gewoon in eentje gaan zitten.. ik ben tijdens mijn zoektocht naar mn eerste auto (beperkt budget) bij diverse handelaren langs geweest om verschillende auto's te proberen..
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#9
De suzuki baleno hatch is goed te doen. Me oom heeft er een nu en die past er makkelijk in. Hij is 1m98
Reply

#10
Past prima, gewoon dat enorm grote standaard stuur eruit en mooie Sparco erin.
Dat heb ik ook en kan nu me benen prima kwijt Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#11
Denk dat 't wel past. Zeker als je een CRX en Corsa B gewend bent.

Desnoods verbouw je de stoelslede een beetje. Ik heb er andere stoelen in gezet en die meteen 5cm naar achteren geschoven, zit nu riant met m'n 195cm Smile
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#12
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik zou zeggen je bent welkom om te test zitten hoor Wink Is de enigste optie waarmee je zekerheid hebt over het wel of niet passen Biggrin

Reply

#13
tis maar net waar je lengte zit denk ik, in de benen of in de rug.

zelf ben ik een kop kleiner dan Berry (1.90m)maar heb een lange rug, in een GTi heb ik daar helemaal geen last van , een sedan ook niet, zelfs in m'n Alto mk1 is het geen probleem, de stoel staat nog lang niet helemaal naar achter en de rug leuning ook niet plat. (mos, okee in de Alto wel dan42)

ik denk wel dat je d'r mooi inpast. gewoon eens een autohandelaartje opzoeken die een swiftje heeft staan en proef zitten39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#14
mocht je dichtbij heemskerk wonen dan mag je ook wel even bij mij testen hoor..
ik ben ook vaak in alkmaar... mocht je daar wonen kunnen we wel ergens afspreken..
het is alleen wel een automaat en er word niet gereden..

Pb me maar als je even wilt testen..
[Image: Swift-sig.gif]
AaaaaaaaiiiiiiTongue
Reply

#15
Hij is van Antwerpen even voor de mensen die hem een zitplaats aan willen bieden 45

Reply

#16
Niet uit eigen ervaring, maar uit ervaring van mensen die destijds met mij mee reden in de swift, zou ik iig opzoek gaan naar een swift zonder opendakje. Door de afwerkingsrand heb je dan namelijk minder hoofdruimte!
Reply

#17
Ik zou me niet erg druk maken, eventueel zijn de stoelsledes aan te passen mits je met een lasapparaat overweg kunt of iemand kent die dat voor je wil doen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#18
inderdaad.. maar mocht je een gti kopen en je vind de stoelen te hoog mag je mijn oude interieur zo ophalen.. die stoelen zijn namelijk een stuk lager.. alleen het zijn geen kuipstoeltjes..
maargoed het word je dan ook gratis aangebodenWink
mocht je het willen, het staat nog bij me in de garage.. maar gaat snel weg want het staat in de weg..

maar een ruime auto zal het wel nooit worden..

Succes..! 39
[Image: Swift-sig.gif]
AaaaaaaaiiiiiiTongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.