Kilometerheffing
#1
Ik kwam dat zorgwekende berichten tegen op anderen forums.Als dit doorgaat gaat iedereen de staatkast vullen en gaan we allemaal 3 voudig betalen wat we nu doen. En wat denk je wat bedrijven gaan doen dit wordt via ons door verekent dus alle producten ga je dan xstra betallen

Quote:!!!!!!!!!!!!!!!KILOMETER HEFFING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.


Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.


Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de bpm.

Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.


365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=

Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.

Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden,want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????



met vriendlijke groetjes van robert

om nog even een stukje aan roberts verhaal toe te voegen,de gemeentes zijn het er niet mee eens omdat zij door de km heffing geld mislopen.
nu mogen zij om dat goed te maken een nieuwe belasting in gaan voeren,te weten de koppenbelasting.
dit houdt in dat ze alle inwoners van de gemeente belasting gaan laten betalen puur om het feit dat ze er zijn.
dit betekend dus eigenlijk dat zelfs iedereen die niet eens een auto bezit mee moet gaan betalen aan de km heffing,en de mensen die wel een auto hebben mogen dit er nog eens bovenop betalen.
want deze belasting geld dus voor elke inwoner van nederland.

Stem nee tegen kilometer heffing
swift gti turbo 0,9 bar 179.4 pk aan de wielen en 217 nm koppel
Opel kadett turbo 280 pk 400 nm pk 39
Reply

#2
@rico
chek het cafee gedeelte wist je dat eens

daar staat nog een leuke link bij hetzelfde bericht wat jij hier neer zet!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#3
oh was me niet opgevallen kijk namelijk weinig in cafe gedeelte maar heb het wel via zoeken proberen te vinden maar vondt niks
swift gti turbo 0,9 bar 179.4 pk aan de wielen en 217 nm koppel
Opel kadett turbo 280 pk 400 nm pk 39
Reply

#4
bij die link kan je nee stemmen tegen de km heffing.
wel zo makkelijk hier ook de link te plaatsen in je 1e post
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#5
Oke ga ik doen is makelijk dan kunnen oke niet leden mee stemmen
swift gti turbo 0,9 bar 179.4 pk aan de wielen en 217 nm koppel
Opel kadett turbo 280 pk 400 nm pk 39
Reply

#6
Dat laatste klopt niet,

Ze gaan mensen die geen gemotoriseerde voertuig hebben extra belasten. Ik neem aan dat hier om mensen boven de 18 geld.

Plus eerst zien dan afwachten, we weten nog te weinig om te oordelen vind ik.

Als we inderdaad niet meer gaan betalen wat we nu al doen dan heb ik daar geen problemen mee.

Het is overigens 3 cent per km en geen 6,7 cent. Behalve op spitstijden want zo willen ze voorkomen dat de file ellende sneller gaat oplossen.

Ik zeg eerst afwachten wat de exacte plannen zijn en dan pas gaan roepen... Zolang de ANWB zegt gaat niet door dan gaat het ook niet door. LET wel op dat de ANWB een grote groep van de bevolking vertegenwoordigd.
Reply

#7
Als ik zo kijk betaal je pas 2018 6.7 cent per kilometer dus als dat met een swift rekent kun je dan maar 900 kilometer per drie maanden om gelijk tekomen met je belasting wat je nu betaalt
swift gti turbo 0,9 bar 179.4 pk aan de wielen en 217 nm koppel
Opel kadett turbo 280 pk 400 nm pk 39
Reply

#8
dan zit ik al over die 900km.
ik zit nu aan de 1156km per 4 weken, en dat is alléén naar mijn werk.
dan doe ik verder niets extra.
wat ook regelmatig gebeurt.
bijv snme.
[Image: kentekenplaatroadkingis6.jpg]
Exotic Silence Tuning

fast car's, fast food and fast women
Reply

#9
Denk dat ik de beudel ook wel mag gaan open trekken met 40.000km per jaarZzzz
Reply

#10
tsss, jullie moetenj gewoon 6 auto's erbij kopen en dan met iedere auto een beetje rijden. Moet je eens zijn hoeveel goedkoper je dan uitbent in tegenstelling tot wanneer je voor al die auto's belasting moest betalen Tongue
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#11
Het is dat je er een Tongue bij hebt staan, Martin... Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#12
als ze het nou gewoon in de benzine gaan gooien ipv kastjes en dergelijke onzin troep.
1. je betaald per vervuilende leter.
2. wagens die veel zuipen betalen dus meer(lijkt mij logischer als wat je rijd want een ferrari zuipt nou eenmaal meer als een toyota prius)
3. per provincie kan je dna makkelijk de prijs aanpassen.

Duitsland heeft zoiets al jaren.....

Had minister moeten worden... ik zweer het....
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#13
Waarom verbruikt mijn Swift hetzelfde als een gemiddelde Prius ("echte" waarden, geen fabrieksopgave) en betaal ik toch meer aan belasting, BPM e.d.?

Invoeren in de benzineprijs is te makkelijk: iedereen die aan de grens woont rijdt nu al de grens over omdat het lucratiever is daar te tanken dan hier. Dan is het helemaal feest natuurlijk. De benzineprijs in NL is al lichtelijk "overbelast" (zowel letterlijk als figuurlijk) dus daar is de rek wel uit...
Ga je dat provinciaal regelen dan is het helemaal shoppen geblazen!

Ik ben het eens met betalen naar gebruik, maar dan moet het wel realistisch blijven.
Zoals de berekeningen op basis van de gegevens nu zijn kan dat gewoon geen realistisch beeld geven, dan is het draagvlak meteen weg bij iedereen die klein en zuinig rijdt (precies hetgeen de overheid stimuleert!) en gaan we groot en duur rijden omdat het toch geen verschil maakt...

Ook ben ik al jaren lang traceerbaar aan de hand van mijn mobieltje (da's ook niet nieuw!!!) dus zo'n kastje vindt ik niet spannend... De boetes die eraan hangen en de jurispundentie van het GPS signaal als plaatsbepaling/snelheidsbepaling vindt ik echter wel spannend!

Ik volg het hele gebeuren nu al een tijdje en ik moet zeggen dat het net als met de H5N1 ("Mexicaanse" Griep) is: Er zijn een hoop blaters die alleen maar paniek aan het zaaien zijn zonder zich terdege ingelezen te hebben in de feiten erachter. Aan de ene kant omdat die simpelweg nog niet bestaan en aan de andere kant omdat het zeer complexe materie is... Zowel op het gebied van de griep als op het gebied van de kilometerheffing.

In principe dus voor, mist het voldoet aan de eisen die de ANWB heeft gesteld in het begin en aan de uitspraken van Eurlings dat het voor het overgrote deel van de nederlanders niet duurder wordt.
De "ingezetenen belasting" die nu op het punt staat uitgevonden te worden ter compensatie van de provinciale opcenten is weer een kenmerkende actie van de lokale overheid om zich in te dekken tegen het beleid in wording van de nationale overheid... Ook zij hebben nog geen idee wat er komen gaat.

De inkomsten uit deze provinciale opcenten zijn vrij besteedbaar en kunnen daarom ook voor andere doelen dan het wegverkeer besteed worden. De kilometerheffing is alleen bedoeld voor het wegverkeer en dus komen de PO te vervallen omdat deze "overbodig" zijn geworden. Het wegennet wordt nu vanuit het rijk gefinancierd door de kilometerheffing. Althans, zo begrijp ik de voorgestelde wijziging.
Het is dus een verlies aan vrij besteedbaar inkomen voor de provincies die uiteraard gecompenseerd moet worden...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#14
Goed gezegd!
Ik vind het kastje ook niet zo erg, mits er niet gekeken wordt naar snelheid!
Via mobiel ben je inderdaad ook allang traceerbaar...
Als ik niet meer ga betalen vind ik het niet zo'n probleem opzich...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#15
Ach en anders moet je een oldtimer of motor gaan rijden, die blijven op de oude manier betalen...

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13043/...-oldtimers
Reply

#16
de mobiel vind ik toch een heel ander verhaal. De mobiel is een KEUZE die je maakt. Je wilt bereikbaar zijn en dus staat je gsm aan. Het staat iedereen vrij om de mobiel uit te zetten of thuis te laten en zo dus niet getraceerd te kunnen worden.
Het kastje echter is een VERPLICHTING. Je mag het niet uitzetten en je hebt dan dus niet de keuze en er kan geen 100% zekerhgeid worden gegeven dat niemand anders de gegevens te zien krijgt. De overheid hoeft daar niet eens iemand toestemming voor te geven. Computers kun je hacken en we hebben al vaak genoeg meegemaakt dat staatsgeheimen en andere vertrouwelijke stukken gewoon met PC en al bij het grofvuil worden gezet, dat het op laptops staat die zo liggen dat ze bijne gejat moeten worden of dat de usb stick ergens achterbleef.
Nou stel dat je ergens op een bedrijven/kantoor terrein werkt waar ook een tippelzone gevestigd is (achtseweg zuid in eindhoven, om effe een voorbeeld te noemen) en je werkt over. Gegevens lekken uit, zorgverzekering krijgt ze in handen en je premie gaat ineens omhoog omdat je wel eens de dames kan bezoeken en zo een groter risico loopt om aids te krijgen.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#17
Kastje geen enkel probleem en het kost de burger niks meer?
uhm zo kastje kost geen 5 euro en JA de belasting betaler mag voor elk kastje gaan betalen....

+ ze zijn nu al te kraken....

+ de gebruiker is verantwoordelijk voor het kastje.....
Dat is hetzelfde als dat men regelmatig de banden spanning en vloeistoffen moet controleren.
Nu zullen er (vooral hier) vast wel mensen izjn die dit regelmatig doen alleen de meeste gaan in de loop der tijd dit kastje echt wel vergeten.

oftewel dit gaat alleen maar een hoop gekloot opleveren
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#18
Ben ook geen voorstander van km-heffing, echter:

Nu al te krakenPuzzled Volgens mij moeten de kasjes nog gemaakt worden toch? Hoe kunnen ze dan al te kraken zijnTongue
Maar alles is te kraken natuurlijk, maar goed netzoals dat verantwoordelijk zijn van het kastje geld dit ook met bijvoorbeeld de meters van gas, water en elektra. Dit gaat ook prima toch?
Reply

#19
Het is niet zo dat het kastje om de 3 weken een aai over de bol nodig heeft ofzo...
Ik vind het prima, zolang ik maar niet mee ga betalen en mn privacy (harder rijden enzo) wel echt prive blijft...

De praktijk zal uiteraard uitwijzen dat dit niet gaat gebeuren...
HEb al op meerdere sites mijn handtekening achter gelaten...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#20
meters asl gas en electra worden door de bedrijven zelf gecontroleert.
als gas uitvalt merk je dat idem dito met electra....

als zo kastje naar de volgende dimentie gaat valt neit pltos je wagen uit ofzo....

Het kastje en de chip bestaan al en zijn al getest.
op dit moment zijn ze bij lange na nog neit veilig genoeg.
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.